Web Analytics Made Easy - Statcounter

اغلب جوان جویای کار شهرستان میناب برای فرار از بیکاری روزهای پنجشنبه هر هفته به خرید و فروش دام و طیور در بزرگترین بازار سنتی جنوب کشور مشغول به کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،پنجشنبه‌بازار میناب بازاری تاریخی  در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی ر جنوب ایران است که در حاشیه این بازار زنان و مردانی بسیاری برای فرار از بیکاری با کمترین سرمایه ممکن به کار خرید و فروش مرغ های بومی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اعظم مرغ های بومی منطقه  شرق هرمزگان نتیجه نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و راه اندازی کارگاه های کوچک خانگی است که توسط بومیان و کارآفرینان مینابی تولید و به پنجشنبه بازار این شهرستان عرضه می شود.

علاوه بر مرغ های بومی این منطقه از سایر شهرستان های همجوار و شیراز، کهنوج، جیرفت و کرمان نیز برای فروش به پنجشنبه بازار سنتی میناب آورده می شود.

فروشندگان این بازار، زنان و مردهایی هستند که اکثرا میانسالی را پشت سر گذاشته اند و حالا به نظر می رسد برای ایام سکون و آرامش خود، معامله مرغ ، خروس و بزغاله را پیشه کرده اند.

در این بازار جوانان بومی این منطقه در خرید و فروش مرغ و خروس خانگی تبحر خاصی دارند، خرید و فروش مرغ بومی فقط مختص به روزهای پنجشنبه هر هفته بوده و بسته به نژاد مرغ های بومی هر منطقه در قیمت های متفاوتی به فروش بفروش می رسد.

مرغ و خروس لاری، چابهاری، اردبیلی، مرغ بومی تخمگذار در رنگ های مختلف نسبت به دیگر نژاد ها قیمت بیشتری دارد، گاهی نیز در پنجشنبه بازار سنتی شرق هرمزگان علاوه بر نژاد های مطرح شده فروشنده باید زبان خوبی برای چانه زنی داشته باشد تا بتواند خریدار برای دام وطیور خود جذب کند.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرداد صیادی، رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند افزود: موضوعات این جشنواره شامل: طراحی از بنا‌های شاخص و یادمان‌ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه‌ها و نقش و نگار‌ها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنر‌های سنتی (مرتبط با ملزومات لباس) با موضوعات هویت نقش و نماد وبنا‌های تاریخی و هویتی منطقه آزاد اروند و نیز احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند (به ویژه اقوام عرب) است.

به گفته وی جشنواره مد و لباس تن پوش در چهار بخش رقابتی، غیر رقابتی، نمایشگاهی و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

صیادی افزود: علاقه مندان می‌توانند از دهم تا شانزدهم اردیبهشت به موزه آبان مراجعه و از جشنواره دیدن کنند.

­رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند گفت: مراسم اختتامیه ۱۷ اردیبهشت در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • جلوگیری از فرار مالیاتی چند همتی با شناسایی ۱۴۰ شرکت صوری
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • رونالد آرائوخو در لیست فروش بارسلونا قرار گرفت
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟