Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@12:02:33 GMT

منابع آبی خوزستان در وضعیت اضطرار است

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۳۰۱۰

منابع آبی خوزستان در وضعیت اضطرار است

اهواز_ رییس سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت استان در بحث مخازن، گفت: اعلام وضعیت اضطراری می کنیم و به جز در حوزه کرخه در هیچ جای دیگر استان آب نداریم .

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا شمسایی در جلسه ستاد بحران مشکلات کشاورزان حوزه زهره و مارون که امروز، دوم  دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال پاییز را خشک متوسط پیش بینی کردیم و شاهد آن بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بخشی از زمستان را خشک شدید و بخشی از آن را نیز خشک متوسط پیش بینی کرده ایم.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی شدیدی که وجود دارد، افزود: پیش بینی سازمان هواشناسی آن است که شرایط نرمال است اما ما شرایط را نرمال پیش بینی نمی کنیم زیرا سازمان آب و برق خوزستان خود سامانه پیش بینی دارد و پیش بینی هایی که انجام داده است محقق شده اند.

رییس سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه مردم و کشاورزان با این شرایط تحت فشار قرار می گیرند، تصریح کرد: به جز حوضه کرخه در سایر حوضه ها در شرایط استثنایی قرار داریم وبه جز در حوزه کرخه در هیچ جای دیگر استان آب نداریم و حتی امسال در حوزه دز نیز نمی توانیم با شرایط موجود، این میزان کشت که در آن حوزه شده است را تامین آب کنیم.

شمسایی عنوان کرد: ما اکنون در شرایط اضطراری هستیم و باید قبل از هر چیزی کشت های دائم که نخیلات و باغات هستند را حفظ کنیم. کشت های فصلی اگر از بین بروند خسارت است اما نخیلات و باغات سرمایه قابل ملاحظه ای برای استان هستند و باید حفظ شوند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد سازمان آب و برق خوزستان در حوضه زهره و هندیجان برای کشت محصولات حدود ۱۰ هزار هکتار بود اما ۳۰ هزار هکتار کشت مصوب شد، ادامه داد: راه حل حفظ نخیلات و باغات در استان این است که جلوی کشت های دیگر گرفته شود.

رییس سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: به جز در کرخه تقریبا در هیچکدام از نیروگاه های دیگر استان به دلیل شرایط اضطراری که به وجود آمده است، تولید برق نداریم.

شمسایی بیان کرد: وضعیت بسیار بحرانی را پیش بینی می کنیم و با توجه به این شرایط باید تلاش شود تا کمترین خسارت به بخش های مختلف وارد شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان
  • تهران تا شنبه میزبان سامانه بارشی است
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز