Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@07:35:41 GMT

تشکيل دادگاه، متهمان دکل نفتي گم شده

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۳۰۲۹

خرداد:دادگاه رسيدگي به پرونده دکل نفتي گم شده امروزيکشنبه برگزار مي‌شود.
به گزارش خرداد به نقل از صداوسيما، پرونده دکل نفتي شامل 21 جلد و 200 صفحه کيفر خواست براي متهمان است. موضوع گم شدن دکل 78 ميليون دلاري فورچونا پس از آن به‌طور رسمي رسانه‌اي شد که رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به رئيس کميسيون انرژي مجلس دستور بررسي موضوع مفقود شدن دکل نفتي متعلق به ايران را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين دکل توسط شرکت تأسيسات دريايي ايران خريداري شده بود و بر همين اساس کميسيون انرژي مجلس هم طرح تحقيق و تفحص از اين شرکت را کليد زد و براي دو تن از مديران عامل سابق اين شرکت پرونده قضايي تشکيل شد.ناصر سراج رئيس سازمان بازرسي کل کشور هم در اظهارنظري با بيان اينکه «اصل موضوع گم‌شدن 87 ميليون دلار در خريد يک دکل نفتي صحت دارد»، گفته بود: «افرادي که اين پول را هزينه کرده‌اند تاکنون نتوانسته‌اند هيچ دليلي ارائه کنند که اين پول حتماً به شرکت فروشنده تحويل شده است. سازمان بازرسي کل کشور تاکنون 8 گزارش مفصل در اين خصوص از شرکت نفت تهيه کرده که آخرين گزارش آن در روزهاي اخير تهيه و به مراجع قضايي ارسال شد.

برچسب ها: تشکیل ، دادگاه ، رسیدگی ، دکل نفتی ، گمشده

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضایی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رای کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.
وی در ادامه اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.
القاصی در پایان با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

دیگر خبرها

  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • رأی پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده رمز ارز جعلی « کینگ مانی » صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • صدور رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی
  • دادگاه منافقین برگزار می‌شود
  • ۳۷ ماه حبس برای رئیس اتحادیه جهانی بیاتلون
  • تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس برای بررسی و نظارت بر حکمرانی