Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ؛ احمد صادقيان با بيان اينکه دولت گندم را به قيمت 1300 تا 1400 تومان از کشاورزان خريداري مي کند در شرايطي که قيمت جهاني آن حدود 860 تومان است افزود: دولت به جاي اينکه هر سال بودجه بسيار زيادي براي خريد تضميني گندم از کشاورزان اختصاص داده و با قيمت بالاتر از نرخ جهاني گندم خريداري کند، گندم را به قيمت جهاني از کشاورزان خريداري و حمايت از آنها را به روش هاي ديگري اجرايي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه روش کنوني فساد و رانت ايجاد کرده گفت: شاهديم دولت گندمي را که 1300 تومان خريداري کرده است به مبلغ 668 تومان به خبازان و 900 تومان به صنعت مي فروشد، اتفاقي که واقعا به فساد در اين حوزه بسيار مهم دامن زده و رانت و چند نرخي بودن را به وجود آورده است.
وي افزود: به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزي، مجموع مصرف گندم کشور در نانوايي ها و صنعت سالانه حدود 9 ميليون تن است اما در شرايطي که فقط به بخش خبازي سالانه 9 ميليون تن سهميه داده مي شود ، سوال اين است که مصرف مازاد چه مي شود؟ که بايد گفت: حتما دوباره به قيمت بالاتر حتي به خود دولت فروخته مي شود و من اطمينان دارم که سالانه 20 تا 25 درصد اين ميزان دوباره فروخته مي شود و اين اتفاق اصلا امکان رقابت را در بازار از بين مي برد و حاصلي جز فساد ندارد.
صادقيان گفت: اگر چند نرخي بودن از بين برود و دولت اجازه دهد که بخش خصوصي به صورت مستقيم، گندم را از کشاورزان به قيمت جهاني بخرد بخش مهمي از مشکلات حل خواهد شد و فشار هم از روي دوش دولت به شکل کنوني برداشته مي شود.
وي افزود: دولت اجازه بدهد که بخش خصوصي گندم را به صورت مستقيم خريداري کند و بعد مازاد را دولت با بودجه دولتي خريداري کند. همچنين دولت مي تواند حمايت از کشاورزان را به صورت کود، سم و اصلاح ساختار آبياري انجام دهد و بخشي از حمايت را هم به صورت نقد به آنها پرداخت کند، در اين صورت تحولات مهمي در اين حوزه اتفاق خواهد افتاد و کيفيت هم مورد توجه قرار مي گيرد در صورتي که در شرايط کنوني دولت اصلا به کيفيت توجه ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود