Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:33:12 GMT

چهار نکته در مورد حقوق شهروندي

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۳۲۳۸

چهار نکته در مورد حقوق شهروندي

خبرگزاري آريا - آيا دولت در رعايت حقوق شهروندي چيزي به نام حقوق اقتصادي و اجتماعي مردم را هم به رسميت مي شناسد؟. به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاري تسنيم، 1- رئيس جمهور اواخر هفته گذشته در همايش اجلاس ملي حقوق شهروندي گفت: « اگر کسي مي‌آيد از ما کنتور آب مي ‌خواهد و از آب مي ‌خواهد استفاده کند، از دين و مذهبش مي ‌پرسيم! مي‌ گوييم اول بيا اين را پر کن که دين و مذهبت چيست؟ براي کدام گروه سياسي هستي؟ نماز شب مي‌خواني يا نه؟ روزه و ماه رمضان و مستحبات را انجام مي ‌دهي؟ چه کار به کار مردم داري، آب مي‌ خواهد، خب به او بدهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم برق مي ‌خواهند، تو بگو برق مي‌ خواهي کتاب بخواني و بعد يک نامه ‌اي بنويسي خلاف مصالح با اين برق؟ شما چه ‌کار به اين کارها داري؟ برق را بده، پولت را بگير.»
هر کسي که اين جملات را بخواند، از خود سؤال مي کند آيا واقعاً در کشور ما از اين خبرهاست؟ کسي که مي رود کنتور آب و برق مي گيرد مسئولين وزارت نيرو از دين و مذهب او سؤال مي کنند؟!
مخاطب اين سخنان رئيس جمهور کيست؟ در هيچ يک از دولت هاي پيش از دولت اعتدال هيچ نمونه اي از اين مطالب را حتي يک نفر هم به آن تفوه نکرده است. آيا در دولت اعتدال از اين اتفاق ها افتاده که رئيس جمهور از آن خبر مي دهد؟ وزير نيرو و مسئولين آب و برق کشور که در اين همايش بودند، مي توانستند به رئيس جمهور همان جا تذکر دهند و وي را از اين خلاف واقع گويي برهانند. اگر هم در دولت آقاي روحاني از اين اتفاق ها افتاده است بايد خود او پاسخگو باشد. چرا چيزي که در دولت هاي پيشين نمونه و مورد نداشته است در دولت ايشان پس از چهار سال و اندي اتفاق افتاده است؟ حالا دولت سال 97 مي خواهد قيمت آب و برق را افزايش دهد، بدهد. اما اين حرف ها چه معنايي مي دهد؟
2- رئيس جمهور در همين همايش گفته است: «والله، بالله اگر صدها دستگاه مبارزه با فساد درست کنيم، اگر ده ها دادگاه با فساد مبارزه کند، نمي توانيم فساد را ريشه کن کنيم. مگر آنکه مردم به صورت شفاف ببينند ما چه مي کنيم. بايد در اتاق شيشه اي برويم، بايد نورافکن روي ما باشد و بايد همه، ما را مشاهده کنند.»
قسم جلاله خوردن به اينکه دستگاه قضائي نمي تواند با فساد مبارزه کند، آن هم در شرايطي که برادر رئيس جمهور و برادر معاون اول او به جرم فساد اقتصادي تحت پيگرد قضائي هستند، خيلي معقول نيست. دستگاه قضائي در طول چهار دهه گذشته مبارزه موفقي با فساد سياسي و اقتصادي داشته و شماري از مفسدين اقتصادي را به دار مکافات سپرده است و از اين پس هم همين کار را مي کند. مردم که براي تظلم خواهي عليه متجاوزين به بيت المال به قوه قضائيه و محاکم مي روند، بالأخره جواب مي گيرند. اما اين مسئله با رفتن به اتاق شيشه اي منافات ندارد. رئيس جمهور مي تواند با اقدام بديع خود در اين باره راه را براي ديگران باز کند. حد اقل با حضور در اين اتاق شيشه اي راجع به اموال و دارايي هاي
خود توضيح دهد و همچنين توضيح دهد چرا برخي وزراي او گزارش اموال و دارايي هاي خود را طبق قانون اساسي به قوه قضائيه نداده اند؟
رئيس جمهور در مورد مفاسد توتال و کرسنت و نيز حقوق هاي نجومي و مخفي بودن قراردادهاي خارجي، همکاران خود را در دولت تشويق کند که براي رعايت حقوق شهروندي و نيز رعايت قانون بلااجراي «انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات» نه اينکه به اتاق شيشه اي بروند بلکه پاسخگوي محاکم قضائي و نهادهاي قانوني نظارتي باشند تا از اين طريق حقوق شهروندي مردم رعايت شود.
3- در مورد گران کردن بنزين و گازوئيل استدلال رئيس جمهور محترم اين است که قيمت جهاني آن حکم مي کند مردم نصف اين قيمت را به دولت بپردازند. اولاً مگر سطح دستمزدها و حقوق ها در ايران به قيمت جهاني و يا نصف آن است؟ ثانياً اين قيمت در کدام نهاد نظارتي تقويم شده است؟ آيا يک نهاد قانوني مي تواند محاسبات خود را به مردم بگويد؟ چرا مردم بايد هم سوخت را گران بخرند، هم يارانه آنها قطع شود و هم نيمي از آنها به دولت بر اساس محاسبه رئيس جمهور، بدهکار شوند؟
4- مرکز پژوهش هاي مجلس مي گويد بنزين 1500 توماني موجب از بين رفتن 480 هزار شغل در کشور مي شود. تعهدات دولت در مورد ايجاد اشتغال چه مي شود؟ مگر مي شود دولت براي درست کردن ابرو، بزند چشم محيط کسب و کار را کور کند؟! ضمن اينکه آقاي روحاني فرمودند توافق هسته اي بايد بشود تا اشتغال، رکود، محيط زيست و آب خوردن مردم حل شود!
دو سال و چند ماه از توافق هسته اي گذشته است ولي هيچ يک از وعده هاي برجامي که داده شده، به آن عمل نشده است. حالا اندر مزاياي گران شدن بنزين چنين تحليلي غير واقعي داده مي شود. آيا مردم باور مي کنند با گران شدن بنزين مشکل اشتغال حل شود؟ پس توافق هسته اي چه شد؟
آيا دولت در رعايت حقوق شهروندي چيزي به نام حقوق اقتصادي و اجتماعي مردم را هم به رسميت مي شناسد؟
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078118 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است