Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی یک محله در تویسرکان به دلیل وجود کشتارگاه غیربهداشتی در منطقه ای مسکونی با امضای طوماری بلند بالا، خواستار تعطیلی کشتارگاه هستند و فریاد می زنند که آیا این قطه ضعف مدیران شهرستانی نیست که حل مشکل کشتارگاه را به یکدیگر واگذار می کنند؟! و این مردم خواستار هستند تا برای رعایت حقوق شهروندی دست های پشت پرده کنار زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ هفته گذشته گزارشی با عنوان "بوی تعفن کشتارگاه یک محله را که نه، یک شهر را به باد می دهد/به خطر افتادن امنیت غذایی 100 هزار نفر، تنها به خاطر ملاحظات برخی مسئولان!+فیلم و تصاویر" در سایت خبری رودآور منتشر شد که در آن گزارش آمده بود: وضعیت غیربهداشتی کشتارگاه تویسرکان، صدای تویسرکانی ها و از همه بیشتر اهالی یک محله را درhورده است، کشتارگاهی که کارشناسان بهداشت محیط و دامپزشکی تأکید بر تعطیل شدن آن دارند و حتی مصوبه کمیته ساماندهی کشتارگاه ها است، اما مسئولان اجرایی متولی از این کار امتناع می کنند.

تعطیلی کشتارگاه تویسرکان به دلیل داشتن 30 مورد مشکل بهداشتی و فنی خواسته «محمودرضا رسولی» مدیر کل دامپزشکی استان همدان هم است، چرا که معتقد است به سلامت افراد جامعه باید توجه داشت.

او در گفت و گویی که با یکی از خبرگزاری ها در شانزدهم مرداد ماه سال جاری داشته با "بیان اینکه مدیران کشتارگاه‌های سنتی مقاومت زیادی در این زمینه دارند گفته که ما موظف به اقدامات بهداشتی هستیم چرا که کشتارگاه تویسرکان از نظر محیط زیست، بهداشت محیط و غیره دچار مشکلات عدیده‌‎ای هستند که قابل حل نیست، به طور مثال کشتارگاه تویسرکان داخل بافت مسکونی قرار دارد و فاضلاب آن به رودخانه فصلی در جوار آن وارد می‌شود."

کشتارگاه قدیمی تویسرکان فاقد پیش سرد است، اتاق پیش سرد از انتقال عمده بیماری های مشترک دام و انسان جلوگیری می کند، همان گونه که کارشناسان از جمله  رسولی مدیر کل دامپزشکی تأکید دارند که گذراندن مرحله پیش‌سرد گوشت ویروس موجود در بدن دام را از بین می‌برد، با این حال همچنان شاهد ادامه فعالیت کشتارگاه تویسرکان با هزاران مشکل هستیم. 

موج اعتراضات اهالی محله اسلام آبادهمچنان ادامه دارد امضای طوماری بلند بالا در اعتراض به توجه نکردن مسئولان متولی به مطالبات مردمی درباره کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان

و اما این روزها از آن جا که اعتراض های متعدد اهالی محله اسلام آباد تاکنون به جایی نرسیده، در حرکتی مسالمت آمیز،  اقدام به امضای طوماری بلند بالا کرده اند، تا شاید مسئولان امر به فکر کمک به آنان بیافتند، در بخشی از متن این طومار که توسط اهالی تهیه شده آمده: "مسئولان محترم! برای حفاظت از سلامت غذایی 100 هزار نفر، کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان را تعطیل کنید

  ما اهالی منطقه اسلام آباد و به ویژه مردم شهید پرور کوچه شهید سلیمانی برای چندمین بار از مسئولان می خواهیم تا کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان که در منطقه ای مسکونی واقع شده است را با توجه به مصوبه کمیته ساماندهی کشتارگاه ها، هرچه سریعتر تعطیل کنند.   کارشناسان دامپزشکی می گویند که نبود آزمایشگاه، قرنطینه مناسب، حوضچه ضدعفونی و نداشتن اتاق پیشسرد و یخچال و به ویژه پوست‌کنی لاشه دام‌ها در کف سالن بخشی از معایب این کشتارگاه است، چرا ما مردم را با تعطیل نکردنش عذاب می دهید؟ از سگ های ولگرد و آلوده شدن منطقه از نظر زیست محیطی و در نهایت بیمار شدن اهالی و به ویژه کودکان چگونه رهایی یابیم؟  

علاوه بر این خواستار ساماندهی تعداد چندین مغازه رها شده هستیم که در نزدیکی مسجد این محله، محلی برای مصرف مواد مخدر معتادان شده است."

غیربهداشتی بودن کشتارگاه تویسرکان در محله ای مسکونی! صدای روحانی مسجدمحله را هم در آورد  حجت الاسلام رحمتی: لطفا مسئولان به داد این فراموش شدگان برسند

در این بار«حجت الاسلام رحمتی» امام جماعت مسجد فاطمه الزهراء، همان مسجدی که در نزدیکی کشتارگاه است در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: طوماری که مردم این محله امضاء می کنند، به دلیل وجود کشتارگاه غیربهداشتی تهیه شده است، طوماری که مشابه آن را هم به گفته خودشان چندین سال است به مسئولان ارائه داده اند، اما کسی به آنان توجهی نکرده است.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد از آنجا که مردم این محله در منطقه پایین دست شهرستان زندگی می کنند فراموش شدگان هستند و مسئولی برای حرف های آنان ترتیب اثری نداده و رسیدگی نکرده است، زباله ها، خون آبه ها و دیگر مسائل غیربهداشتی کشتارگاه به گفته اهالی سبب رنج بسیارشان شده و تعدادی از فرزندان آنان را هم گاه گاهی بیمار کرده است.

وی ابرار امیدواری کرد که مسئولان این بار به درخواست اهالی گوش دهند و پاسخگوی مطالباتشان باشد.

صدایمان به جایی نرسیده

یکی از اهالی محله هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: مشکل کشتارگاه بیش از 30 سال است که ما را گرفتار خود کرده است و تاکنون تلاش های ما برای رهایی از بوی تعفن، خون آبه ها و مهمتر احتمال انتقال بیماری های متعدد به دلیل نبود اتاق پیش سرد در کشتارگاه، به جایی نرسیده است.

کارشناسان می گویند کشتارگاه تعطیل شود، اما مسئولان هنوز اقدامی انجام نداده اند

وی اظهار کرد: در چندین خبرگزاری خوانده ایم که کارشناسان و حتی رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان بر تعطیلی کشتارگاه قدیمی و فاقد استاندار تویسرکان تأکید دارد و منتظر اقدام و عمل فرماندار هستند، آیا اینکه هنوز مسئولان اجرایی در این باره و به این همه اعتراض ها واکنشی نشان نداده است، جای سوال ندارد؟! خودتان قضاوت کنید.

آیا نقطه ضعف مدیران شهرستانی نیست که حل مشکل کشتارگاه تویسرکان را به یکدیگر واگذار می کنند؟!

این شهروند تویسرکانی افزود: با وجود آن که مسئولان بهداشتی و دامپزشکی 27 تا 30 ایراد فنی و بهداشتی بر کشتارگاه تویسرکان گرفته اند، اما انگار نه انگار خبری از حمایت از ما نیست، شنیده ایم که مقام ارشد اجرایی گفته که مسئله کشتارگاه به شهرداری و شورای شهر مربوط است، آیا این نقطه ضعف مدیران شهرستانی نیست که حل یک مسئله را به یکدیگر واگذار می کنند؟ مگر این شهر بزرگتری ندارد که پیش قدم شود و درد و دل های ما را بشنود؟!

وی عنوان کرد: از طرفی دیگر هم شبه ایجاد کرده اند که اگر کشتارگاه تعطیل شود در حدود 30 تا 40 نفر بیکار می شوند، آن هم افرادی که شاغل شهرداری هستند، ما که بیکاری این افراد را نمی خواهیم، اولاً از آن جا که این افراد شاغل شهرداری هستند، می توانند به راحتی و با یک تصمیم مسئول مربوطه، در جای دیگری در همان دستگاه خدماتی مشغول به کار شوند و در ثانی مگر نمی گویند ما این تعداد شغل در تویسرکان ایجاد کرده ایم، حال بیایند و برای این افراد هم شغل ایجاد کنند.

دست های پشت پرده، مانع تعطیلی کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان/سلامت غذایی 100 هزار نفر را فدای بیکار شدن 30 نفر که آن هم حل شدنی است کرده اند!

این شهروند تویسرکان تأکید کرد: آیا واقعا اشتغال این تعداد که حتی با راه حل های ساده حل شدنی است مشکل و مانع اصلی بر سر راه تعطیل شدن کشتارگاه است یا دست های پشت پرده و جریانی هایی دیگر؟! آیا مسئولان می خواهند امنیت و سلامت غذایی 100 هزار نفر را فدای اشتغال این تعداد افراد کنند؟! در حالی که به راحتی می توانند آنان را در بخش های دیگر به کارگیری کنند، ما می خواهیم اگر دست هایی پشت پرده است برای مردم شناسایی شوند.

اگر طومار به نتیجه نرسد، شکایت هایمان را به مسئولان استانی و کشوری می رسانیم

شهروند دیگری هم گفت: ما در این سال ها هرچه فریاد زدیم صدایمان به جایی نرسید، اگر این طومار به نتیجه نرسد از روش های دیگری وارد می شویم و شکایت خود را به استان و مسئولان کشوری می رسانیم.

بوی تعفن و مشکلات عمده دیگر کشتارگاه غیربهداشتی این محله، اقوام را از ما دور کرده است/عدم سلامت فکری فرزندان ما در همسایگی کشتارگاه

یکی از بانوان این محله نیز گفت: علاوه بر اینکه بوی تعفن همیشگی سبب دوری اقوام و آشنایان از این محله و سر زدن به ما شده است، فرزندانمان در اینجا امنیت و سلامت فکری ندارند، چرا که هر روز با چشمان خود این همه خون آبه ها و مسائلی از این دست را می ببیند، این موارد در ذهن فرزندامان ما اثر منفی می گذارد و فکر آنان را مشغول می کند.

مسئولان برای حل مشکلات ما دست روی دست گذاشته اند!

وی تأکید کرد: مسئولان چرا این همه لقمه را دور سر خوداشان می چرخانند، آقاجان مصوبه استانی است و کشتارگاه به هزاران دلیل باید تعطیل شود، حالا به جای آنکه بیایند و با پیش بینی های لازم فکر چاره ای برای حل مشکلات اندک پس از تعطیلی بیاندیشند، دست روی دست گذاشته و سلامت غذایی یک شهر را به بازی گرفته اند.

به گزارش رودآور؛ امید آن که این بار و با این طومار صدای مردمی که به گفته خودشان فراموش شده و رها شده هستند به جایی برسد و مسئولان هم نیم نگاهی به حل مشکلات آنان داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی با خرس در خیابان‌های تهران | تصاویر عجیب و تاریخی از معرکه‌گیرهای تهران

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: روزگاری نه چندان دور، گذرهای تهران محل کاسبی معرکه‌گیرهایی بود که هر کدام توانایی‌هایی خاص داشتند؛ یکی با مارگیری پول در می‌آورد، یکی با خرس گلاویز می‌شد و دیگری هم با زنجیر پاره کردن و برخی نیز با مجموعه‌ای از این ترفندها و توانایی‌ها.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«علیرضا زمانی» تهران‌پژوه در این‌باره می‌گوید: «معرکه‌گیرها در تهران قدیم پاتوق مشخصی نداشتند. هرچند بیشتر در گذرهای شلوغ و پررفت و آمد که احتمال جمع شدن مردم بیشتر بود بساط خود را پهن می‌کردند. تماشای معرکه‌گیری هم رایگان بود، اما معرکه‌گیر تلاش می‌کرد با شگفت‌زده کردن مردم آنها را راضی کند که در هنگام اجرای نمایش مبلغی به عنوان هدیه به او بدهند. از دوران قاجار تا دوران پهلوی اول و دوم کار و بار معرکه‌گیرها سکه بود تا اینکه به تدریج با ورود سرگرمی‌های بیشتر، حضور معرکه‌گیرها که حتی تا دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم در برخی محله‌های تهران بساط پهن می‌کردند کمرنگ شد. تهران معرکه‌گیرهای معروفی هم داشت که برخی از آنها میان مردم به شهرت رسیده بودند. در دهه ۳۰ و ۴۰ «خلیل عقاب» که بعدها پس از سفر به انگلیس و آشنایی با سیرک‌های انگلیسی نخستین سیرک تهران و ایران را راه‌اندازی کرد، یکی از معروف‌ترین معرکه‌گیرهای تهران بود که زور بازویش برای اعمالی چون پاره کردن زنجیر و... استفاده می‌کرد. اگرچه معرکه‌گیرهای محل مشخصی برای فعالیت نداشتند و برای درآمد بیشتر نمایش خود را در گذرها و محله‌های مختلف اجرا می‌کردند، اما برخی نیز مانند خلیل عقاب که بیشتر در نظام آباد دیده می‌شد پاتوق مشخصی داشتد و علاوه بر اجرای نمایش در محله‌های مختلف در یک محله بیش از دیگر محله‌های شهر بساط پهن می‌کردند.»

کد خبر 843776 برچسب‌ها محله حیوانات - حیات وحش هویت شهری همشهری محله تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • پذیرای پیشنهادات و طرح‌های مردم در جهت تحقق شعار سال هستیم
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • نگرانی اهالی روستای انزل از آلودگی کارخانه سنگ شکن
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام
  • اعتراض مدیران استقلال به واگذاری پرسپولیس
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • کشتی با خرس در خیابان‌های تهران | تصاویر عجیب و تاریخی از معرکه‌گیرهای تهران