Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

هم‌زمان با شروع فصل سرما و آغاز بارش‌های زمستانی در استان‌های سردسیر ،مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از توزیع 41 دستگاه نمک‌پاش هوشمند در استان‌های سردسیر ذیل برنامه نوسازی ادوات راهداری زمستانی خبر داد.

داریوش نصر مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص برنامه نوسازی ادوات راهداری زمستانی، گفت: قرارداد خرید تجهیزات جدید منعقد شد و با تأمین اعتبار به موقعی که انجام گرفت بخشی از ماشین‌آلات خریداری‌شده تحویل و وارد ناوگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خبر داد که اکنون 40 دستگاه از ماشین‌های برف‌روبی در استان‌های سردسیر توزیع‌شده است و تصریح کرد: در خصوص بحث بازسازی و تعمیرات دستگاه‌های قدیمی هم باید اعلام کنیم که تأمین اعتبارات به‌طور کامل انجام‌شده است و استان‌ها به‌طور کامل سهم خود را گرفته‌اند.

داریوش نصر خبر داد که ماشین‌آلات خریداری‌شده جدید شامل 60 دستگاه نمک‌پاش هوشمند است که اکنون 41 دستگاه در استان‌ها مستقرشده است و ادامه داد: علاوه بر نمک‌پاش‌های هوشمند سعی داریم لودر، گریدر و خودروی تویوتای دو دیفرانسیل را به مجموعه راهداری‌ها در سراسر کشور اضافه کنیم.

به گفتهٔ نصر برنامه نوسازی ادوات راهداری زمستانی تا تجهیز و نوسازی کامل ادامه خواهد شد.

 وی با توضیح اینکه برنامه سازمان راهداری به دو بخش نوسازی ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات تقسیم می‌شود، گفت: برنامه نوسازی ماشین‌آلات هم به دو بخش سنگین و نیمه سنگین تقسیم می‌شود که شامل برنامه مفصلی است.

به گفتهٔ نصر در طرح زمستانی امسال از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به همراه ۲ هزار و ۱۰۰ گشت راهداری در ۱۵۰ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی کشور استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به انتقادات سال گذشته مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از وضعیت تخصیص اعتبارات به استان‌های سردسیر، گفت: تا این ساعت تمام استان‌ها اعتبارات لازم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز سال گذشته داود کشاورزیان از وضعیت نامناسب فنی ماشین الات و اداوت راهداری زمستانی خبر داد و اعلام کرد بازسازی ماشین‌آلات راهداری و حفظ توان آن‌ها به‌عنوان یک سرمایه ملی ضروری است، همان‌گونه که راه‌ها به‌عنوان یکی از سرمایه‌های مهم ملی در کشور محسوب می‌شوند، ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات راهداری که با صرف هزینه‌های قابل‌توجه تهیه و جهت نگهداری از این سرمایه‌ها بکار گرفته می‌شوند خود نیز از ارزش ملی برخوردارند.

او گفته بود حدود چهار هزار دستگاه از ماشین‌آلات تخصصی راهداری با توجه به حجم مأموریت‌های ادارات کل راه و شهرسازی و وسعت فعالیت‌ها دارای عمر بالایی بوده که متوقف یا با عدم کارایی مواجه هستند و برنامه نوسازی حتماً باید اجرا شود.

بنا به گفته کشاورزیان سالانه برای نگهداری مناسب از راه‌های اصلی، فرعی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور بین شش تا هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۳۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در مناطق مختلف استان نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی مرادی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی استان که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳۷۵ چاه غیرمجاز و در سال ۱۴۰۲ نیز ۳۹۶ چاه غیرمجاز و در مجموع با حجم ذخیره ۱۵۶.۷ میلیون مترمکعب مسدود شده است.

وی با اشاره به وضعیت نصب کنتور هوشمند چاه‌های استان، افزود: تعداد کنتورهای نصب شده از اول برنامه تا پایان ۱۴۰۱ حدود ۲۶۴۱ دستگاه بوده و سال گذشته نیز با نصب ۵۵۹ دستگاه مجموع کنتورهای نصب شده چاره‌های استان به ۳۲۰۰ دستگاه رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای با صنایع پیشرفته رضوی قرار شده است که در دو محدوده شاخص استان به صورت ویژه ماهیدشت کرمانشاه روی چاه‌های آب ۲۴۰۰ کنتور نصب شود که برنامه همچنان ادامه دارد.

مرادی اضافه کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با بانک کشاورزی در راستای ارائه تسهیلات به کشاورزان که وُسع مالی ندارند، منعقد شد.

رسول فرهادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز تاکید کرد: امسال مجموعه همکاران با توان و برنامه‌ریزی بهتر کارها را در حوزه حفاظت و صیانت از منابع‌آب پیش خواهند برد.

وی ادامه داد: کاستی‌ها و نواقصی وجود دارد که باید همکاران با انگیزه کافی با تقسیم و تشریح وظایف با استفاده از ظرفیت‌های نرم‌فزاری و سخت‌افزاری، خلاءها را جبران کنند.

مدیرعامل آب و منطقه‌ای استان کرمانشاه از گشت‌های بازرسی خواست تا با جدیت براساس برنامه زمان‌بندی در فصول کم‌آبی و پرآبی از تمام دشت‌ها و منابع آبی تحت نظارت شرکت، بازدیدهای در راستای پر کردن چاه‌های غیرمجاز و مبارزه با حفر چاه‌های غیرمجاز داشته باشند.

کد خبر 747588

دیگر خبرها

  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد