Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان فارس از احداث شهرک بازاریابی محصولات کشاورزی در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار خبر داد و گفت: با وجود اینکه مجوز احداث این شهرک صادر شده، اما تاکنون سرمایه‌گذاری برای آن پیدا نشده است.
قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ در استان فارس اشباع شده است و مازاد ظرفیت، بنگاه پرورش مرغ در این استان وجود دارد، افزود: برای اینکه عرضه و تقاضا مرغ با یکدیگر هماهنگ باشند به جای ۶ دوره جوجه‌ریزی در سال ۴ دوره جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هدف جهاد کشاورزی برای تولید پنبه در سال ۹۵ معادل ۴۸ هزار و ۱۴۹ تن بوده، اما ۵۰ هزار و ۱۴۲ تن محقق شده است، ادامه داد: امسال هدفگذاری ما تولید ۵۰ هزار و ۸۷۰ هزار تن است که تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار تن محقق شده است.
قاسمی گفت: برنامه سال ۹۵ برای احداث و تکمیل شبکه‌های زهکشی و آبیاری ۳ هزار و ۴۲۷ هکتار بود، اما به دلیل تخصیص نیافتن تسهیلات ۴۳۶ هکتار محقق شد.
وی افزود: اصلاح و نوسازی ۱۲ هکتار از گلخانه‌های موجود، کاهش زمان فرآیند صدور پروانه تاسیس گلخانه، کاهش حداقل سطح برای تاسیس گلخانه از ۵ هزار متر به یک هزار متر، تشکیل و راه‌اندازی ستاد و کمیته‌های فنی گلخانه و معرفی ۶۶ طرح احداث گلخانه در سطح ۴۳ هکتار از جمله اقدامات مهم برای افزایش سطح گلخانه‌های استان فارس است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه پارسال هدفگذاری برای احداث گلخانه ۳۰۰ هکتار بود که فقط ۱۰۴ هکتار آن محقق شد، گفت: امسال هدفگذاری ما ۴۵۰ هکتار است و تاکنون ۵۸ هکتار از آن محقق شده است.
قاسمی با بیان اینکه میزان تولیدات کشاورزی در استان فارس ظرفیت خوبی برای احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد کرده است، ولی در حال حاضر ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در استان ۶.۵ میلیون تن است، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌ای استان فارس ۳۰۰ هزار تن است، اما با توجه به تولیدات کشاورزی حداقل به ۸۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای نیاز داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین از اختصاص ۸ میلیارد تومان یارانه کشمش به کشاورزان استان فارس خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  فرماندار رزن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی این شهرستان، با اشاره به وضعیت گلخانه‌های سطح شهرستان رزن گفت: شهرستان رزن تا قبل از دولت سیزدهم تنها دارای ۲۱ هکتار گلخانه بود که در دولت سیزدهم در حال حاضر ۳۵ هکتار گلخانه در حال فعالیت است و ۱۱۸ هکتار نیز مجوز تغییر کاربری برای ساخت گلخانه صادر شده و منتظر اخذ تسهیلات است.

علی اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه واحد مرغداری توجیه اقتصادی خوبی دارد و نیاز واقعی کشور است و کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند افزود: در تلاش هستیم تا با جذب تسهیلات مورد نیاز تعداد واحد‌های مرغداری شهرستان رزن را افزایش دهیم.

او یکی از اقدامات خوب در راستای توسعه مرغداری شهرستان رزن انجام شده را ساخت واحد تولید غذای مرغ دانست و گفت:این واحد توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با تأکید بر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در بحث مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال یادآور شد: توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی هر یک می‌تواند از نقش مؤثری در اشتغال برخودار باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • شهرک دامپروری در غرب شهرکرد احداث می‌شود
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای