Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «بلو اوريجين» در آخرين پرتاب آزمايشي موشک «New Shepard» علاوه بر کپسول «Crew Capsule 2.0» محموله هاي تجاري ديگري را نيز به فضا ارسال کرد.
اين پرتاب در ساعت 10:59 دقيقه بيست و يکم آذر از پايگاهي واقع در غرب تگزاس صورت گرفته و طي آن اقلام مختلفي از جمله آثار هنري و تجهيزات پزشکي طي پرواز 11 دقيقه اي در ارتفاع 100 کيلومتري از موشک جدا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حداکثر سرعت کپسول هنگام پرتاب به 3200 کيلومتر بر ساعت رسيده و طي فرود نيز سرعتي بالغ بر 4582 کيلومتر بر ساعت را تجربه کرده است.
يکي از محموله هاي موجود در اين کپسول مانکني به نام «Mannequin Skywalker» بوده که به ابزارهايي براي تست پرواز مجهز شده است.اين کپسول شامل 12 ابزار آزمايشي از موسسات مختلفي بوده که عبارتند از :
پلتفرم تحقيقاتي JANUS : آزمايشگاه فيزيک کاربردي دانشگاه «جان هاپکينز» اين ابزار نظارتي را براي مطالعه شرايط پرواز زير مداري در داخل و خارج کپسول توسعه داده است.
ابزار تحقيقات سلولي در گرانش ضعيف (CRExIM): هدف از اين آزمايش مطالعه اثرات بي وزني بر فرايندهاي سلول هاي T است که در سيستم ايمني بر عليه عفونت ها مبارزه مي کنند.
ابزار تحقيقاتي جاذبه صفر Glow: اين ابزار که توسط دانشگاه «پوردو» و مدرسه «کامبرلند» توسعه داده شده به دنبال پاسخ به اين سوال است که آيا کرم هاي شب تاب در فضا نيز نورافشاني مي کنند يا خير.
اين آزمايش از طريق ترکيب مواد شيميايي زيستي تابناک در جاذبه صفر و ثبت نتايج آن از طريق يک دوربين صورت مي گيرد.DCS: اين ابزار توسط دانش آموزان يک آموزشگاه توسعه داده شده و شامل يک ميکروکنترلر «آردوينو نانو» و سنسوري است که بر محيط کپسول نظارت مي کند.
آزمايش بيان ژن ها طي رشد تومور: بيان ژن فرايندي است که در آن اطلاعات درون ژن استفاده مي‌شود تا يک محصول کاربردي از آن بدست آيد. مراحل مختلفي را مي‌توان براي فرايند بيان ژن در نظر گرفت که عموماً شامل رونويسي، اتصال RNA، ترجمه و تغييرات بعد از ترجمه يک پروتئين مي‌باشد.
در اين آزمايش يک «RNAlater» به فلاسک حامل ها سلول هاي «استئوسارکوما»تزريق شده و تغييرات آنها از طريق روش «RT-PCR» تجزيه و تحليلي شده اند.
ابزار ساکشن تکامل يافته در جاذبه صفر: اين دستگاه جراحي توسط دانشگاه پوردو توسعه يافته و هزينه آن نيز از طريق برنامه فرصت هاي پرواز ناسا فراهم شده است.
هدف اين دستگاه آزمايش سيستمي براي درمان هموتوراکس يا تجمع خون در حفره جنبي در جاذبه صفر بوده و با مکش هوا خون جمع شده در ريه را خارج مي کند.
اگرچه پرتاب هاي آزمايشي اين کمپاني موفق آميز بوده اما مدير ارشد اين شرکت اعتقاد دارد که براي آغاز سفرهاي توريستي فضايي به دوسال زمان نياز دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

شهر سمیرم در استان اصفهان واقع شده است. این شهر به دلیل جاذبه‌های طبیعی و رودخانه خانه‌ها و چشمه‌های زیاد به شهر هزار چشمه مشهور است.

سد حنا یکی از جاذبه‌های طبیعی سمیرم است که بر روی رودخانه حنا ساخته شده است.

شهروند خبرنگار ما فیلمی از دریاچه سد حنا را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست