Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اپرا وينفري مجري سرشناس آمريکايي به هوادارانش درباره يک کلاهبرداري آنلاين هشدار داد.
به گزارش جام نيوز، اپرا وينفري در توييتر ويدئويي منتشر کرد و در آن از يک کلاهبرداري آنلاين خبر داد. او اين ويدئو را در فيسبوک و اينستاگرام نيز منتشر کرده است.
به گفته وينفري هوادران «شبکه اپرا وينفري»‌ هنگام پيوستن به اينستاگرام اين شبکه با اکانت‌هاي جعلي که خود را جاي اپرا وينفري معرفي مي‌کنند روبه‌رو مي‌شوند که از آن‌ها پول درخواست مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در اين باره گفت:‌ «باور نکنيد. به کسي که خود را جاي من يا هر کس ديگري معرفي مي‌کند، اعتماد نکنيد و اطلاعات شخصي و بانکي خود را به آن‌ها ندهيد.»
اپرا وينفري در شبکه‌هاي اجتماعي گوناگون ميليون‌ها نفر دنبال‌کننده دارد.
حساب رسمي «شبکه اپرا وينفري» نيز اين کلاهبرداري‌ها را گزارش کرده است. يکي از حساب‌هاي جعلي منسوب به وينفري براي گول زدن مخاطبان تصويري از اکانت تاييد شده اين مجري سرشناس را در حساب کاربري خود قرار داده است.
«شبکه اپرا وينفري» در بيانيه‌اي رسمي اعلام کرد:‌ «لطفا آگاه باشيد ما هيچگاه از شما درخواست پول نمي‌کنيم و هر اکانتي که به نام ما چنين درخواستي از شما داشت، بي‌شک جعلي است. ما به اين شبکه‌هاي اجتماعي گزارش کرده‌ايم تا حساب‌هاي کلاهبردار را مسدود کنند.»
خبرآنلاين
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: افرادی که سال جاری در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مرحله اول کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان سوالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشاء نشده است و تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا سوالی در اختیار فرد نیست، تبلیغ دروغین است و با هدف اخذ وجه اتفاق می‌افتد یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته است که به دروغ به عنوان سوالات جدید ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چراکه این نوع تبلیغات تنها جهت کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در صورتی که در هر ساعت از شبانه روز با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود مواجه شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

کد خبر 747693

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی