Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - لزوم رسیدگی به وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز، قولنامه‌ای و ناامن شهر در جلسه علنی شورا مطرح و اعضا از شهرداری خواستند وضعیت سوله‌های بحران را تشریح کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حاجی قاسمی صبح یکشنبه در سی و سومین جلسه علنی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه زلزله اخیر در استان البرز یک تلنگر بزرگ بود، اظهار کرد: باید دید آیا کرج آمادگی مقابله با این‌مخاطرات را دارد چرا که این زلزله زنگ خطری برای همگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مبحث مهمی چون ساخت و سازهای قولنامه ای و سازه های ناامن باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که اگر شدت زلزله بیشتر می شد، مشخص نبود چه تعداد مصدوم و تلفات جانی بر جای می گذاشت، گفت: رسیدگی به ساخت و سازهای قولنامه ای الزامی است چرا که تبعات این دسته از ساختمان ها جبران پذیر نیست، به طور قطع وضعیت ساخت و ساز املاک قولنامه ای نگاه ویژه ای را می طلبد.

حسن مدیر روستا معاون خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه و با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در استان های البرز، تهران، قم و قزوین تا کنون حدود ۱۲ پس لرزه به ثبت رسید، اظهار کرد: این زلزله در البرز ۵۰ مصدوم بر جای گذاشت و یک نفر به دلیل ترس از وقوع زلزله نیز جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه از آغازین لحظات وقوع زلزله، شهرداری کرج و سازمان های تابعه‌ به صورت آماده باش در آمدند، افزود: در نخستین ساعت وقوع زلزله ۹ لودر، ۵۵ کامیون و تعدادی بیل مکانیکی به کار گرفته شد و در حالت آماده باش قرار گرفت.

مدیر روستا با بیان اینکه از لحظه وقوع زلزله تا صبح روز بعد ۸۶۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ برقرار شد، گفت: پیرو تماس های برقرار شده ۵۸ مورد عملیات به سبب آسیب دیدگی منازل شهروندان در بخش های مختلف انجام شد.

نبود سرویس های بهداشتی مناسب در سطح شهر را یکی از مشکلات کرج استمعاون خدمات شهری شهرداری کرج با اعلام اینکه در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور بنا شد شهرداری معین غیر از تهران برای کرج در نظر گرفته شود تا در صورت نیاز به کمک این شهر بشتابند، گفت: بر این‌ اساس استان های قزوین، مازندران و گیلان به عنوان معین استان البرز در نظر گرفته شدند.

عباس زارع با بیان اینکه پس از وقوع زلزله غرب کشور از شهرداری کرج خواسته شد تا گزارشی مبنی بر ساختار مدیریت بحران در شهرداری را ارائه دهد، افزود: پایش میزان آمادگی شهرداری برای مقابله با بحران، آخرین وضعیت سوله های بحران، برنامه و پیش بینی تجهیزات مورد نیاز از جمله موارد مطرح شده بود.

وی با تاکید بر اینکه آیا استقرار مردم در سالن های ورزشی طی روزهای اخیر به واسطه وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری با ایمنی همراه بوده است، تاکید کرد: بدون شک شناسایی مناطق با خطرپذیری بالا از نکات حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین محمد نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج نبود سرویس های بهداشتی مناسب در سطح شهر را یکی از مشکلات کرج دانست و گفت: بعد از وقوع زلزله تعداد زیادی از سرویس های بهداشتی پارک ها قفل و استفاده از آن تا دو ساعت امکان پذیر نبود لذا توجه به این موارد حائز اهمیت است.

شهرداری کرج بایستی در پاسخ به تذکرات مختلف ارائه شده از سوی شورا تعجیل کرده و شفاف سازی کنداما عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهیه برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله شهر کرج در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و این پروژه با همکاری شهرداری کرج عملیاتی می شود، گفت: بنا است بودجه سال ۹۷ برش یکساله ای از این برنامه باشد، این برنامه پیشرفت خوبی داشته است اما مشارکت جدی تر اعضای شورا را می طلبد، قرار است برش های مرتبط با هر کمیسیون، طی دو روز آتی احصا و در اختیار اعضا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تذکری را به شهردار کرج داده بودم اما پاسخی که در این حوزه دریافت شد از شفافیت لازم برخوردار نبود، ادامه داد: شهرداری بایستی در پاسخ به تذکرات مختلف ارائه شده از سوی شورا تعجیل کرده و شفاف سازی در این بخش صورت گیرد.

رحیم خستو نیز در بخش دیگری با اشاره به اینکه مکان در نظر گرفته شده برای دستفروشان در محدوده میدان آزادگان به سبب ویژگی های خاص جغرافیایی زندگی را در آن محدوده مختل خواهد کرد، گفت: باید دید آیا این مکان به طور موقت خواهد بود، گاهی اوقات تصمیماتی گرفته می شود که شورا در جریان نیست اما باید پاسخگو باشد.

حسن مدیر روستا معاون خدمات شهری شهرداری کرج در پاسخ به صحبت های خستو و با بیان اینکه جانمایی مکان برای دستفروشان به موجب ساماندهی فعالان این عرصه و شرایط اقتصادی حاکم در جامعه صورت گرفته است، گفت: نبود زمین مناسب در خیابان شهید بهشتی سبب شد این مکان در محدوده پارک سوار آزادگان به طور موقت جانمایی شود که تا اردیبهشت سال ۹۷ فعال خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد عنوان کرده است.

موقعیت وقوع این زمین لرزه به عرض جغرافیایی ۳۵.۷۹ شمالی و طول جغرافیایی آن را ۵۷.۴۹ شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهرهای روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار عنوان شده است.

تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله مخابره نشده است.

شهر روداب، مرکز بخش ۱۴ هزار نفری به همین نام در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

همچنین زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین دامغان در استان سمنان را لرزاند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: تیم‌های ارزیاب برای بررسی دقیق از مناطق مختلف تحت تاثیر زلزله دامغان، به محل وقوع زمین‌لرزه اعزام شدند که بررسی شواهد نشان می‌دهد زمین لرزه خسارتی نداشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت
  • وقوع زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان
  • وقوع زلزله در سبزوار
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید
  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان