Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@17:25:23 GMT

زندگی شهید احمدی روشن فیلم می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۴۹۹۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی قرائتی تهیه کننده این کار ضمن اعلام این خبر افزود: شهریور ماه سال گذشته پژوهش مستندی درباره شهید مصطفی احمدی روشن را آغاز کردیم. با توجه به نیاز مستند به جمع آوری اطلاعات دقیق از زندگی شهید احمدی روشن و حوزه دانش هسته ای ایران، پژوهش این مستند بیش از یک سال به طول انجامید تا یک متن مستحکم و مستدل به دست آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تکنیک های جدید فیلسمازی در این مستند گفت: بعد از پژوهش به سراغ تصویر برداری آزمایشی رفتیم. تکنولوژی ای که در این مستند استفاده خواهد شد برای اولین بار است که در ایران و با این وسعت به کار برده شده است.این تکنولوژی که اجرای ان هم بسیار دشوار است تلفیقی از چند هنر و تکنیک سینمایی مانند تصویر برداری رئال، انیمیشن و طراحی است. در کنار این آزمایش ها انتخاب بازیگر و نگارش فیلمنامه این مستند هم در حال انجام است و به زودی کار وارد مرحله تولید خواهد شد.

قرائتی ادامه داد: در کنار پرداخت به زندگی شهید احمدی روشن، این مستند به مسائلی مانند جاسوسی هایی که برای ضربه زدن به صنعت هسته ای ایران صورت گرفته است پرداخته است. موضوع جاسوسی و نفوذ دستگاه های اطلاعاتی خارجی با محوریت ویروس استاکس نت و ارتباط این موضوع با نقش برجسته شهید احمدی روشن در مهار ویروس استاکس نت نیز در این مستند به نمایش در می آید. ضمن آن که اطلاعات جدیدی از این بد افزار که با هدف ضربه زدن و تخلیه اطلاعاتی تاسیسات هسته ای ایران ساخته شده بود نیز در این مستند عرضه شده است.

قرائتی در پایان توضیح داد: خانواده شهید احمدی روشن نیز مرحله به مرحله در کنار این کار هستند و به مراحل پژوهش نظارت دارند. در این مستند سعی خواهد شد در کنار معرفی دقیق تر شهید احمدی روشن به مردم، آموزش هایی هم در باب مسائل مقابله با جاسوسی و نفوذ نیز ارائه شود.

گفتنی است مستند زندگی شهید احمدی روشن از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است که هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه به سر می برد. سایر عوامل این مستند عبارتند از؛ پژوهشگر: علی جانب اللهی، نویسنده: مهدی بهپور، انیماتور: علی محبی، تهیه کننده: مهدی مطهر، کارگردان: علی قرائتی، محصول خانه مستند انقلاب اسلامی.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم

هفته پیش طالبان فقط بخشی از حقابه ایران را از رود هیرمند داد، البته احتمالا از ترس سیل. دولت رییسی آن را به پای خود نوشت و گفت با پیگیری‌ها بالاخره حقابه را دریافت کرده. البته شاید رئیس جمهور ایران هنوز نمی‌داند که ملت ایران همه حقابه‌ای که از هیرمند باید داده شود را می‌خواهند، نه بخش کوچکی از آن را. دعوای ایران و افغانستان بر سر آب هیرمند، از 150 سال پیش شروع شد. هیرمند از کوه بابا در افغانستان سرچشمه می‌گیرد. بیشتر از هزار کیلومتر را طی می‌کند و به هامون هلمند یعنی هامون ایران می‌ریزد. 40 درصد از دلتای رود هیرمند در ایران است اما بالا دست، افغان‌ها سد کجکی و بند کمالخان را زده‌اند و اگر آب پشت سد زیاد باشد، آن را به گودزره هدایت می‌کنند. این کارها باعث شده سیستانی‌ها سهم زیادی از آب رود نبرند و مردم سال‌ها درگیر خشکسالی‌ باشند. /عصرایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد