Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت-مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان از کشف علت مرگ پلنگ «سجیدان رودسر» معروف به آرزو خبرداد و گفت: براساس کالبدشکافی درگیر با پلنگ دیگر برسرلاشه یک حیوان علت مرگ «آرزو» بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی محمدپور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشته شدن پلنگ «سجیدان رودسر» که هفته گذشته لاشه این حیوان در جنگل های سیاهکرود این شهرستان کشف شد، اظهار کرد: کارشناسان حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان و به همراه یک دامپزشک لاشه این حیوان را مورد بررسی دقیق و کالبد شکافی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بررسی های انجام شده نشان می دهد که این حیوان با یک پلنگ دیگر درگیر و کشته شده است، افزود: براساس بررسی های که در محل کشف لاشه انجام شده نشان دهنده درگیری این دو حیوان بر سر لاشه شکار شده یک تشی رخ داده که منجر به کشته شدن پلنگ رودسر معروف به «آرزو» شده است.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه علت این نظریه کارشناسان وجود موهای شبیه به موی پلنگ در دهان «آرزو» و همچنین وجود دو حفره به فاصله پنج سانت در جمجمه این حیوان و شکستگی قسمتی از کتف و پارگی عضلات این ناحیه و همچنین اثر چندین گاز گرفتنی در پلنگ «سجیدان رودسر» بوده است.

به گفته این مسئول همچنین در بررسی های بیشتر کارشناسان در قسمت قدامی بدن این پلنگ چند حفر کوچک و سطحی مشاهده شده که مربوط به تیغ تشی است.

محمدپور خاطرنشان کرد: نمونه برداری های لازم از قسمت های مختلف پلنگ جهت آزمایشات تکمیلی انجام شده و پوست پلنگ نیز برای تاکسیدرمی جهت استفاده در موزه تنوع زیستی جدا شده است.

گفتنی است که این پلنگ ماده معروف به (آرزو) که در دی ماه سال گذشته بر اثر گیر کردن در تله سیمی جانوران به شدت آسیب دیده بود پس از یک عمل جراحی و بیش از ۱۰ماه مراقبت های ویژه و بازیابی کامل سلامتی، در آبان ماه جاری با نصب ردیاب ماهواره ای در زیستگاهش ارتفاعات جنگلی رودسر رها سازی شده بود که بعد از گذشت دوماه از این رهاسازی با وقوع این درگیری کشته شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسب آبی سرگردان در خیابان‌های این شهر+ عکس

نادیا زکالوند: ساکنان «گرسی پارک» -Grassy Park- حومه شهر کیپ‌تاون، اسب آبی سرگردانی در خیابان‌ها دیدند که بعد معلوم شد این حیوان، بخشی از حصار حفاظتگاه طبیعی روندولئی را شکسته و از این منطقه فرار کرده است. آنها با پلیس تماس گرفتند و وجود این اسب آبی در خیابان را گزارش دادند.

یکی از شهروندان به خبرگزاری محلی گفت، «وقتی پلیس، اسب آبی را دنبال می‌کرد مادر ۷۴ساله‌ام دید که حیوان با سرعت خود را به حیاط خانه‌مان رساند و داخل شد. پلیس هم بیرون حیاط ایستاده بود تا با ترفندی اسب آبی را گیر بیندازد. اما اسب آبی دوباره از روی دیوار کوتاه حیاط خانه‌مان پرید و با تخریب دیوار، از حیاط فرار کرد و خود را به خیابان رساند.»

این شهروند ادامه داد، اسب‌های آبی خطرناک هستند و حین فرار ممکن است فردی که سر راهشان قرار گرفته است را به کشتن دهند. او از مسئولان حفاظتگاه طبیعی حیوانات خواست که به مسائل ایمنی اهمیت دهند و حصارهای محکم‌تری برای این منطقه بسازند.

بنابه گفته مقامات محلی، این اسب آبی مغلوب اسب آبی نر قدرتمندی در حفاظتگاه شده و فرار کرده بوده است.

خوشبختانه پلیس توانست اسب آبی فراری را گرفته و به محل زندگی خود بازگرداند.

منبع:

upi

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896832

دیگر خبرها

  • اسب آبی سرگردان در خیابان‌های این شهر+ عکس
  • ببینید | کشف لاشه موشک احتمالا اسرائیلی در بغداد
  • شناسایی ۳ تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر
  • یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز
  • درگیری در فروشگاه لباس در شیراز با یک کشته و یک مجروح
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • شناسایی ۳تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان؛ یک نفر کشته شد
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند
  • مایکل داگلاس آرزو داشت کشته می‌شد/ مرگ فوق‌العاده «مرد مورچه‌ای»