Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:50:27 GMT

واردات فرش‌های دستباف مقرون به صرفه نیست

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۵۲۸۹

واردات فرش‌های دستباف مقرون به صرفه نیست

مرکز ملی فرش تاکید دارد: واردات فرش‌های دستباف به دلیل تعرفه گمرکی بالای آنها مقرون به صرفه نیست.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی منتشر شده و در قالب آن اینگونه اعلام شد که به استناد آمارهای رسمی در شش ماهه اول امسال واردات انواع فرش و صنایع دستی با رشدی ۴۵۰ درصدی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز ملی فرش ایران پس از انتشار این گزارش توضیحاتی درباره واردات فرش دستباف ارائه و در بخش‌هایی از آن تاکید کرده است:واردات فرش دستباف از دیگر کشورها به داخل ایران مشمول تعرفه‌های بالای گمرکی (۴۰ درصد) می‌شود که این امر ورود این فرش‌ها را مقرون به صرفه نمی‌کند.

از همین رو طبق آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات فرش‌های تولیدی دیگر کشورها به ایران تقریبا صفر است و هیچ فرش دستباف خارجی به علت تعرفه گمرکی بالا به کشور وارد نمی‌شود.

همچنین در توضیح مرکز ملی فرش آمده ارزش صادرات فرش دستباف ایران در هشت ماه امسال ۲۶۹.۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱.۷ درصد افزایش داشته است. این افزایش ارزش فرش‌های صادراتی در همه ماه‌های ابتدایی سال جاری تداوم داشته و باید در نظر داشت که کاهش وزن فرش‌های صادراتی در کنار افزایش ارزش آنها به معنای صدور فرش‌های پربهاتر به بازارهای هدف بوده و امری پسندیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عملیات اجرای سیستم نوین آبیاری زیرسطحی توسط دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد و با مساعدت معاونت اداری و مالی این دانشگاه در بخشی از فضای سبز این مجموعه آغاز شده است که پیش‌بینی شده با اجرای این طرح تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.   دکترمحمدعلی صادق‌زاده، عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد، یکی از طراحان و اجراکنندگان سیستم نوین آبیاری زیرسطحی لوله تراوا در دانشگاه یزد گفت: در این سیستم آب از طریق لوله‌های پلیکا سوراخدار پوشیده با پارچه پلاستیکی در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک و در مجاورت ردیف درختان مستقیما در اختیار ریشه درخت قرار می‌گیرد.    وی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت فناور نوآبیاران بوستان مهر افزود: این روش نوین آبیاری با سابقه تحقیقاتی و امکان‌سنجی ۳۰ ساله توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی ارزیابی و تایید شده است و توسط شرکت فناور نوآبیاران بوستان مهر به تولید انبوه رسیده و تا کنون در صد‌ها پایلوت باغات پسته و میوه و عرصه‌های مشجر اجرا و بهره برداری شده است.    وی تصریح کرد: این طرح اخیرا با موافقت معاونت اداری و مالی دانشگاه یزد و با نظارت مدیران فضای سبز دانشگاه، در قسمتی از فضای سبز ورودی بصیرت دانشگاه یزد اجرا شده است.    دکتر صادق‌زاده خاطرنشان کرد: از مزایای این سامانه نوین آبیاری صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب، عدم نیاز به سیستم‌های فیلتراسیون و پمپاژ آب و امکان کود آبیاری و نیز عدم مزاحمت در انجام عملیات باغبانی است.   دکتر حسن حسینی‌نسب عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه یزد و مدیرعامل شرکت نوآبیاران بوستان مهر نیز در تشریح این سیستم گفت: روش‌های متعددی برای آبیاری درختان در دنیا ابداع و مورد استفاده قرار گرفته است. ازجمله این روش‌ها می‌توان به روش‌های آبیاری غرقابی، روش آبیاری قطره‌ای و روش آبیاری لوله تراوا اشاره کرد.    وی افزود: روش آبیاری لوله تراوای زیر سطحی جدیدترین روش ابداع شده توسط محققین کشور است که طرح تحقیقاتی اولیه آن در دانشگاه یزد انجام و مورد تایید موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور قرار گرفته است.    به گفته وی در این سیستم روان آب سطحی وجود ندارد و تبخیر از سطح هم ناچیز بوده و رشد علف‌های هرز کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق