Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، متجاوزان سعودی در چارچوب حملات خود به یمن، از تلاش برای نابودی آثار باستانی این کشور با هدف نابود کردن هویت این کشور هم غافل نبوده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، متجاوزان سعودی با هدف نابود کردن تمدن و آثار باستانی یمن، بیش از ۲۱۱ بنای باستانی و حدود ۲۲۳ مرکز گردشگری را در این کشور هدف حملات خود قرار داده اند که طی آن خسارات جبران ناپذیری به جا مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امه الصبور نجم الدین خبرنگار شبکه العالم در یمن در گزارشی با اشاره به حملات سازمان یافته و هدفمند متجاوزان سعودی به مراکز، بنا‌ها و مناطق باستانی یمن افزود: این حملات به وضوح نشان دهنده کینه توزی متجاوزان و تلاش آن‌ها برای از بین بردن تمدن یمن است که قدمت آن به پیش از میلاد مسیح (ع) بر می‌گردد.
امه الرزاق جحاف معاون سازمان حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی یمن گفت: در این حملات نماد‌های مختلف تمدن یمن چه بنا‌های متعلق به قبل از اسلام یا پس از اسلام هدف حمله قرار گرفته است. آنان می‌دانند هر متجاوزی که می‌خواهد منطقه‌ای را اشغال کند، ابتدا باید هویت آنجا را از بین ببرد.
در ادامه گزارش آمده است: سازمان حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی یمن در کنفرانسی خبری در صنعا به ویرانی موزه ذمار اشاره کرد که حاوی بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ قطعه باستانی بود. قلعه تاریخی تعز نیز از دیگر اماکن باستانی است که در حملات هدف قرار گرفته است. حمله به مراکز باستانی و تاریخی یمن در یک هزار روز گذشته بدون توجه به هشدار‌ها و قوانین بین المللی که بر ضرورت حفظ میراث انسانی تاکید می‌کند، ادامه داشته است.
در ادامه گزارش آمده است: شهر تاریخی صعده و بخش قدیمی صنعا ثبت بین المللی شده اند، اما با این حال از حملات متجاوزان سعودی جان سالم به در نبردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که حملات ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در غزه وارد دویست و دوازدهمین روز خود شده و بیش از ۳۴ هزار شهید و بیش از ۷۷ هزار مجروح که بیشتر آنها زن و کودک هستند، بر جای گذاشته و حملات خشونت‌آمیزش به نوار غزه ادامه دارد، یورش‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری هم شدت یافته است.

شبکه خبری الجزیره گزارش بامداد یکشنبه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، اردوگاه‌های البریج و المغازی در مرکز غزه و جنوب محله الزیتون در شرق غزه، دیرالبلح و محله السلام در شرق رفح واقع در جنوب این منطقه را بمباران کردند.

در کرانه باختری هم، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی هم به شهرک بیت امر در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری یورش بردند.

همچنین، گزارش‌های خبری حاکیست که جوانان فلسطینی شنبه شب با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهرک بیت فوریک در شرق نابلس درگیر شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

کد خبر 6096737

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح ۵ شهید برجای گذاشت
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • «نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری