Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@06:25:26 GMT

روایت عاشورای سال ۸۸ از زبان شاهدان عینی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۵۹۱۸

روایت عاشورای سال ۸۸ از زبان شاهدان عینی

به گزارش جهان نيوز، هجدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «زخم تازه» ساخته علی صدری نیا روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید محمدعلی صدری نیا کارگردان این مستند مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع فتنه سال ۱۳۸۸، درباره شرایط گروه‌های سیاسی مختلف در آن روز‌ها و التهاب کشور در آن ایام صحبت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت.

از نکات جالب توجه این قسمت از «به اضافه مستند»، می‌توان به تغییر مجری این برنامه اشاره کرد. سید محمدعلی صدری‌نیا که کارگردان مستند «زخم‌های تازه» است، این قسمت به عنوان کارشناس در برنامه حضور دارد و اجرای برنامه برعهده‌ی محمدصادق باطنی از کارگردانان و مستندسازان جوان کشور است.

مستند «زخم تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال ۸۸ است. این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجرا است که صبح تا ظهر آن روز را از نزدیک دیده‌اند و اکنون آن را در برابر دوربین بازگو می‌کنند. کارگردان این مستند برای اولین‌بار، پس از گذشت ۸ سال از این ماجرا، به سراغ شاهدان عینی آن رفته تا حقیقت را از زبان آنان بشنود. علاوه بر این، بسیاری از تصاویر آرشیوی که در این مستند آورده شده است، برای اولین بار است که در رسانه‌ی ملی پخش می‌شود.

برنامه «به اضافه مستند» این هفته با اجرای محمدصادق باطنی، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۵ دی ماه ساعت ۳۰: ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۶ دی ماه ساعت ۹ و جمعه ۸ دی ماه ساعت ۳۰: ۱۳ است.

منبع:خبرگزاری دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • کنسرت ۳۰ هزار نفری، امروز در فولاد آره‌نا!
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت