Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان تفنگداران دریایی آمریکا به سربازان این کشور مستقر در نروژ گفت که برای جنگ با روسیه آماده باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، این هشدار از سوی ژنرال رابرت نلر در حالی مطرح شد که بوریس جانسون اخیرا به اولین وزیر امور خارجه انگلیس تبدیل شد که در شش سال گذشته به مسکو سفر کرده است البته در این سفر هم او و هم همتای روس وی بر پایین بودن سطح روابط تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال نلر که فرمانده یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا است در سخنانی خطاب به 300 تن از تفنگداران دریایی آمریکا در نروژ از آنها خواست آماده یک جنگ بزرگ با روسیه باشند.

او اظهار داشت: امیدوارم که حرف من اشتباه باشد اما یک جنگ در آستانه وقوع قرار دارد.

وی افزود: همین الان هم شما در اینجا در حال جنگ هستید که البته یک جنگ اطلاعاتی و یک جنگ سیاسی است.

او همچنین اظهار داشت که حوزه‌های تمرکز عملیاتی بعدی آمریکا، با وجود درگیری‌های سال‌های اخیر بر سر اوکراین و گرجستان و همچنین منطقه اقیانوس آرام، روسیه خواهد بود در حالی که واشنگتن به تدریج تمرکزش را بر خاورمیانه پس از 20 سال مداخله کم رنگ‌تر خواهد کرد.

این در حالی است که اخیرا روسیه به نروژ که همسایه این کشور است هشدار داده که تصمیمش برای میزبانی از یک واحد جدید از تفنگداران دریای آمریکا تا پایان سال 2018 به روابط دو طرف آسیب خواهد زد.

انگلیس نیز بیش از 7200 سرباز در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان در چارچوب تلاش‌های ناتو برای دفع هرگونه تجاوز روسیه به شرق اروپا مستقر کرده است.

در عین حال سرهنگ رونالد گرین، یک مقام نظامی دیگر آمریکا به این نظامیان آمریکایی گفت: شما باید به یاد داشته باشید که چرا اینجا هستید. همانطور که شما آنها را تماشا می‌کنید من هم شما را می‌بینیم. ما در اینجا 300 تفنگدار دریایی داریم اما در عرض یک شب می‌توانیم این تعداد را به 3000 نفر برسانیم.

این در حالی است که اخیرا کارشناسان هشدار دادند که هرگونه تلاش برای افزایش روابط کشورهای غربی با روسیه باید به زمانی موکول شود که ولادیمیر پوتین دیگر در قدرت نباشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به رزمایش دریایی اخیر ایران-چین و روسیه در دریای عمان، آن را در بر دارنده پیامی به غرب توصیف کرد.

بخش انگلیسی شبکه صدای آمریکا در این باره نوشت: وزارت دفاع روسیه می‌گوید رزمایش دریایی «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» با مشارکت نیروی دریای و هوایی با هدف اصلی ارتقای امنیت فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام گرفت.

تحلیلگران می‌گویند، ممکن است که این رزمایش‌ در طی جنگ فعلی رژیم صهیونیستی-حماس برنامه‌ریزی شده باشد اما پیامد و پیام آن برای بازیگران منطقه‌ی و غرب از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

بیش از ۲۰ کشتی، قایق‌های تندرو، ناوهای پشتیبان و بالگردهای نیروی دریایی در این رزمایش شرکت کردند.

«وندل مینیک» یک کارشناس تسلیحات به شبکه صدای آمریکا گفت که این «یک برگ برنده است. به موشک‌های ضدکشتی روی کشتی‌ها نگاه کنید. نیروی دریایی آمریکا با این نوع موشک‌ها واقعا مشکل دارد.»

ناو رزمی شهید سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مجهز به موشک‌های ضدکشتی کوتاه برد و دور برد است. این اولین ناو جنگی ایرانی مجهز به سامانه‌های موشک‌انداز عمودی پیشرفته برای شلیک موشک‌های زمین‌به‌زمین و زمین به هوا است.

در بخش دیگری از این گزارش مطرح شد «میر جاودان‌فر» استاد امنیت ایران در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا در اراضی اشغالی گفت: چینی‌ها و روس‌ها از این تجربه به عنوان ابزاری برای نشان دادن حضور خود و فشار به غرب استفاده می‌کنند. چینی‌ها می‌گویند این رزمایش‌ها عادی هستند و ارتباطی به رخدادهای خاورمیانه ندارد.

او افزود: با این وجود، این واقعیت که این رزمایش‌ به رغم حضور بی‌سابقه نیروی دریایی آمریکا و غرب در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد که رقابت میان جبهه چین-روسیه-ایران در قبال جبهه غرب در حال شدت گرفتن است و آب‌های خاورمیانه نقش مهمی در این رقابت دارد.

جاودان‌فر معتقد است که «این رزمایش‌ها در راهبرد عمده‌تر به رهبری چین، روسیه و ایران نقش دارند.»

صدای آمریکا همچنین اشاره می‌کند که این رزمایش، تنها یک هفته پس از رزمایش «پاسخ نوردیک» ناتو انجام شد که پس از اتمام جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، پرهزینه‌ترین رزمایش ناتو محسوب می‌شود. این رزمایش با مشارکت نظامی اعضای جدید ناتو، یعنی سوئد و فنلاند برگزار می‌شود.»

«سوفی کوبزانتسف» یک تحلیلگر مسائل روسیه و عضو اندیشکده «میسگَو» در اراضی اشغالی نیز می‌گوید، «روسیه از ابتدای جنگ اوکراین به دنبال ایجاد یک نظم جهانی جدید بود که بتواند در آن نقشی به عنوان یک ابرقدرت جهانی داشته باشد. بخشی از این مفهوم نظم نوین جهانی، ایجاد یک موازنه نظامی در قبال غرب است. این رزمایش در ایجاد این تصویر و انتقال این پیام به غرب که یک ائتلاف نظامی با راهبردی خلاف راهبرد شما وجود دارد، به ایران، روسیه و چین کمک کرد.

این رسانه آمریکایی همچنین محل انجام شدن این رزمایش را نیز حائز اهمیت دانسته و نوشت که ۲۰ درصد از نفت در تجارت جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند دریای خلیج فارس و عمان را مرتبط می‌سازد.

رزمایش «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» چهارمین رزمایش نظامی چین، روسیه و ایران از سال ۲۰۱۹ است.

کد خبر 839651 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین ایران و روسیه رزمایش

دیگر خبرها

  • دل‌نوشته فرمانده کل ارتش برای سربازان
  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • دل نوشته خواندنی فرمانده کل ارتش برای سربازان ایران اسلامی
  • دل نوشته فرمانده کل ارتش برای سربازان ایران اسلامی
  • عکسی از فرمانده بلندپایه ارتش در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بازدید امیر ایرانی از روند خدمت رسانی به مردم سیل زده دشتیاری
  • رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد