Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، ماده 10 آن را مصوب و طی آن وزارت کار را مکلف کردند که در قالب اعتبارات مصوب سازمان بهزیستی، صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش را ایجاد و اساسنامه آن را سه ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و جهت تصویب به هیئت وزیران ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس تبصره این ماده، بانک مرکزی موظف شد مجوزهای لازم جهت تاسیس صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت را در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

به گزارش فارس، با تصویب نمایندگان در ماده 11 لایحه مزبور هم مقرر شد کارفرمایان بخش غیردولتی که افراد دارای معلولیت جویای کار را در مراکز کسب و کار خود استخدام کنند، در دوران اشتغال افراد دارای معلولیت با رعایت شرایط ذیل از کمک هزینه ارتقای کارایی معلولان استفاده کنند:

1- مدت قرارداد استخدامی کارفرما با فرد دارای معلولیت شاغل حداقل یک سال باشد.

2 -حقوق و دستمزد افراد دارای معلولیت شاغل براساس مصوبات شورای عالی کار و سایر قوانین و مقررات مربوط از سوی کارفرما پرداخت شود.

3-سایر مزایای قانونی تصریح شده در قانون کار( مزایای رفاهی کارگران) به فرد معلولیت شاغل پرداخت شود.

تبصره 1 -منظور از فرد دارای معلولیت جویای کار فرد دارای معلولیتی است که توانایی انجام کار داشته و مهارتهای لازم برای انجام کار را کسب کرده باشد.

تبصره 2 منظور از کمک هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت عبارت است از پرداخت حداکثر 50 درصد حداقل حقوق و دستمزد ماهانه مصوب شورای عالی کار برای فرد دارای معلولیت شاغل با توجه به شدت معلولیت (خفیف 30 درصد، متوسط 40 درصد و شدید 50 درصد) که توسط سازمان برنامه و بودجه در ذیل ردیف اعتباری سازمان بهزیستی در قوانین بودجه سنواتی تامین می شود.

تبصره 3 ـ کمک هزینه ارتقای کارایی معلولان برای هر فرد دارای معلولیت شاغل در بخش مزدبگیری غیردولتی تا پنج سال قابل پرداخت است.

تبصره 4 ـ نحوه تخصیص و پراخت کمک هزینه ارتقای کارایی افراد دارای معلولیت به بخش غیردولتی و کارفرمایان منطبق آیین نامه خای خواد بود که ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت کار با همکاری سازمان بهزیستی تهیه و برای تصویب به هیئت وزیران ارسال می شود.

304

فرصت های شغلی وزارت کار افراد دارای معلولیت مجلس شورای اسلامی بخش غیردولتی اشتغال

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است

انسیه خزعلی در همایش اقشار بانوان با حضور گروه‌های مختلف بانوان در سالن استاد شهید مطهری شهر سمنان افزود: توجه به این مساله مهم در دستور کار دولت است و موضوع مهدکودک‌ها که از قبل مصوب شد و اگر در جایی این قانون، عملیاتی نشده، خلاف است و در مراکز فاقد مهدکودک، باید اتاق مادر و کودک دایر شود.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها در سال‌جاری و با توجه به شعار سال به صورت وسیع و عینی، عملیاتی شود.

وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال ادامه داد : از آنجا که امسال «جهش تولید و مشارکت مردمی» نامگذاری شد، شایسته است تا بسیاری از درخواست‌ها به ویژه نیازهای در راستای تولید و سازندگی با سرعت بیشتر پیگیری شود.

خزعلی به اقدامات دولت در زمینه حمایت‌های مالی و آموزشی از بانوان کارجو، کارآفرین و رساندن تولیدات آنان به بازار اشاره کرد و افزود: این اتفاق با حمایت دولت و در قالب تسهیلات دولتی رقم خورد و شرط قرارداد این طرح، ماندن کارآفرین به مدت چهار سال در کنار بانوان کارجو تا به ثمر رساندن کار آنهاست.

وی با اشاره به ایجاد صندوق ضمانت بانکی در کشور، گفت : در همین راستا، همه بانک‌ها مکلف شدند تا این ضمانت ها را بپذیرند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره بازنگری طرح توجه به حجم مسئولیت زنان هیات علمی، گفت: طبق مصوبه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است، مقرر شد به صورت ویژه به این مساله و مسوولیت‌های خانوادگی در ترفیع و ارتقا توجه و با نگاه عدالت جنسیتی این آیین نامه تدوین شود.

وی درباره تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار گفت: پرداخت این تسهیلات همراه با تنفس مدنظر است و در ۲ سال گذشته ۸۰ درصد به بانوان اختصاص داده و ۲ درصد از بیکاری بانوان کاسته شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اقدام‌های صورت گرفته در بحث راه‌اندازی محصولات کارآفرینی و جایگاه فروش محصولات خانگی، گفت: فروش مجازی تولیدات بانوان با قراردادی که با پلتفرم «کسبینو» بسته شده مسیری روشن برای توسعه و اکتفا نکردن به بازارهای سنتی است.

وی بیان کرد: در زمینه فروش بین المللی محصولات اقداماتی در دستور کار است و در راستای حمایت از بانوان خانه‌دار برای اولین بار در این دولت بیمه زنان خانه دار، عملیاتی و در روستاها اجرا شده است.

وی یادآور شد: به منظور حمایت از زنان بدسرپرست و مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد، برنامه هایی با همراهی مدیر کل بانوان در استان سمنان پیگیری می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: یکی از طرح‌های اجرا شده در استان‌های سمنان و قم طرح «همساز» برای نوهمسران و قراردادن مشاوران خانواده به صورت رایگان از روز اول زندگی برای زوج‌های جوان است.

وی اظهار کرد: واسطه گری ازدواج از موضوعات مهمی است که از آن حمایت می‌شود و در بحث جلوگیری از سقط جنین نیز برنامه هایی در دست اجراست و گروه هایی در هر ۲ موضوع مشغول فعالیت هستند.

معاون رییس‌جمهور اظهار کرد: اعتباراتی برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان، زنان بدسرپرست و باز ماندگان از تحصیل مصوب شده که اجرایی شدن آن نیازمند مشارکت همگانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان