Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز، گفت: میزان موفقیت در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل قابل توجه بوده و زحمات برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت آن قابل تقدیر است.

به گزارش ایسنا، قدرت‌الله شاکرنژاد در نشست با متخصصان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل خاطرنشان کرد: این مرکز یکی از مجهزترین مراکز درمان ناباروری کشور است و امکانات و تجهیزات آن مطابق با استانداردهای چنین مراکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی از فعالیت 7 مرکز درمان ناباروری وابسته به جهاد دانشگاهی در سطح کشور خبر داد و افزود: جهاد دانشگاهی به دنبال ارتقای کیفیت خدمات درمانی در این مراکز است تا بتواند میزان رضایت مراجعه کنندگان را بالا ببرد.  

مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی با اشاره به وجود سه میلیون زوج نابارور در سطح کشور، اضافه کرد: با توجه به نرخ بالای ناباروری در استان اردبیل ضرورت دارد فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز گسترش یابد. 

شاکرنژاد مهمترین مشکل مرکز درمان ناباروری قفقاز را فضای فیزیکی محدود آن دانست و اظهار کرد: باید برای رفع این مشکل، دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و مسئولان استانی چاره‌ای بیندیشند تا ارائه خدمات به زوجین نابارور در اسرع وقت و بدون کوچکترین مشکلی انجام گیرد. 

وی یادآور شد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی تعامل خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در سطح استان‌ها با دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد و با اعتمادسازی به دنبال تقویت این تعاملات است. 

مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تنها به دنبال ایجاد مرکز درمان ناباروری نیست، تصریح کرد: این نهاد سعی دارد در این مراکز ضمن انجام امور درمانی، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مورد نیاز کشور را انجام دهد تا به راهکارهای نوینی در رفع مشکلات نازایی زوجین دست یابد. 

در این نشست، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از تشکیل بیش از 20 هزار پرونده برای مراجعه کنندگان به مرکز درمان ناباروری قفقاز خبر داد و گفت: 19 درصد از این تعداد مربوط به اتباع خارجی است و طبق اعلام خانواده‌ها، درمان بیش از 700 زوج موفقیت‌آمیز بوده و بیش از 300 نوزاد هم با روش‌های درمانی متولد شده‌اند.

اوچی اردبیلی به اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 95 زوج در قالب این طرح از 85 درصد تخفیف در هزینه‌های درمانی بهره‌مند شدند که امسال این تعداد به 220 زوج رسیده است. 

وی اضافه کرد: با توجه به نرخ ناباروری در استان اردبیل، فعالیت مرکز درمان ناباروری از ضرورت‌های استان محسوب می‌شد، به همین خاطر جهاددانشگاهی با ایجاد مرکز درمان ناباروری قفقاز این خلا را جبران کرد. 

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل فضای فیزیکی مرکز درمان ناباروری را با توجه به حجم فعالیت آن ناکافی دانست و تصریح کرد: در تلاش هستیم به کمک مسئولان استان مکانی مناسب و در شأن مراجعه کنندگان این مرکز فراهم کنیم تا ارائه خدمات، کاملا استاندارد و به بهترین نحو صورت گیرد. 

اوچی اردبیلی ضمن قدردانی از همکاری مناسب دانشگاه علوم پزشکی استان و حضور ارزشمند مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی و هیات همراه در مرکز درمان ناباروری قفقاز، اظهار امیدواری کرد: با مساعدت اداره کل دفتر تخصصی پزشکی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی و مسئولان و نمایندگان استان شاهد ارتقای تجهیزات به ویژه دستگاه میکرومنیپولیتور، هیسترولاپاروسکوپی و PJD و همچنین توسعه فعالیت‌های این مرکز  باشیم. 

وی به استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) برای درمان شکست مکرر لانه گزینی در انتقال جنین در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل اشاره کرد و افزود: استفاده از این روش در IVF با افزایش میزان چسبندگی دیواره رحم، عمل لانه‌گزینی جنین را تا حد زیادی بالا برده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین استقلال صبح جمعه در حاشیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه توسط جهاد دانشگاهی در ۱۱ نقطه استان فارس برگزار شد.

وی تصریح کرد: این آزمون در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شده است.

استقلال گفت: آزمون مذکور در ۱۱ نقطه استان فارس شامل شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان آزمون نیز گفت: در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم بودند.

وی درباره نتایج آزمون نیز اظهار کرد: نتایج آزمون توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزمون استخدامی آموزش مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش با شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب صبح جمعه در فارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 6095692

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه