Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@19:53:29 GMT

اکتشافات نفت در جهان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۷۳۴۹

اکتشافات نفت در جهان کاهش یافت

پول‌نیوز - صنعت جهانی نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون کمتر از معادل ۷ میلیارد بشکه نفت اکتشاف کرده است که پایین ترین رقم طی ۸ دهه گذشته محسوب می شود.

به نقل از راشا تودی، صنعت نفت جهان در سال 2017 کمترین میزان نفت حدود 8 دهه گذشته را مورد اکتشاف قرار داد. رکورد پایین قبلی مربوط به سال 2016 بود.

صنعت جهانی نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون کمتر از معادل 7 میلیارد بشکه نفت اکتشاف کرده است، که پایین تر از معادل 8 میلیارد بشکه نفت اکتشاف شده در سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع نفت اکتشاف شده در سال گذشته میلادی پایین ترین رقم از دهه 1940 تاکنون بود. میزان نفت اکتشاف شده در سال 2017 کمتر از نیمی از معادل 15 میلیارد بشکه نفت اکتشاف شده در سال 15-2014 بوده و نسبت به معادل 30 میلیارد بشکه اکتشاف شده در سال 2012 نیز افت شدیدی را نشان می دهد.

این کاهش شدید نتیجه کاهش سرمایه گذاری ها در بخش بالادستی اکتشاف نفت برای سومین سال پیاپی است. زمانی که بازار نفت در سال 2014 با افت مواجه شد، بسیاری از شرکت های نفتی میزان سرمایه گذاری در اکتشاف نفت را کاهش دادند و با وجود افزایش نسبی قیمت ها، ارقام سرمایه گذاری هنوز به نزدیکی ارقام قبل از سال 2014 نرسیده است.

سونیا ملادا پاسوس، تحلیلگر ارشد موسسه ریستاد انرژی در بیانیه ای اعلام کرد: «از دهه 1940 تاکنون ما پنین روندی را شاهد نبوده ایم... حجم نفت اکتشاف شده به طور متوسط معادل 550 میلیون بشکه نفت در ماه بوده اسم. نگران کننده ترین موضوع این است که نسبت جایگزینی ذخایر در سال جاری میلادی (مجموعا نفت و گاز) به تنها 11 درصد رسیده در حالی که این رقم در سال 2012 بیش از 50 درصد بود.»

نسبت جایگزینی ذخایر معیاری است که حجم نفت کشف شده نسبت به نفت تولید شده در آن سال را مورد سنجش قرار می دهد. صنعت نفت به منظور کاهش میزان ذخایر باید هر سال 100 درصد میزان نفت تولید شده را مورد اکتشاف قرار دهد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید