Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیس خزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در مراسمی از خانواده فرماندهان شهید جبهه مقاومت تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, شیخ «قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق  به مناسبت هفته نصر و پیروزی ملت عراق بر گروهک تروریستی داعش در مراسمی از فرماندهان و خانواده شهدای جبهه مقاومت تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت عراقی همراه بود, از خانواده فرماندهان شهید«مهدی الکنانی»,«صفاء الشاوی (ابوکوثر)»,«ابو موسى العامری» و «ابو صدیقه الجمالی» تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برپایه این گزارش, عصائب اهل الحق شاخه ای از جیش المهدی بود که در جولای 2006 تاسیس شد و به شکل کاملا مستقل از سپاه المهدی به ویژه پس از انحلال جیش المهدی عمل کرد. این گروه از مجاهدان شیعه عراقی پس از اشغال عراق به وسیله آمریکا، در گردان‌هایی موسوم به “مجامیع خاصه” به دفاع از کشور و مردم خود برخاستند. نیروهای عصائب اهل الحق در مجموع 5000 عملیات ویژه علیه اشغالگران آمریکایی انجام دادند که این آمار بیش از 70 درصد ضربات گروه‌های مقاومت علیه آمریکایی‌ها در خاک عراق را شامل می‌شود.

 اما نقش پررنگ‌تر این مجاهدان، در زمان حمله تروریست‌های متحد آمریکا و صهیونیسم به سوریه و سپس عراق دیده شد. عصائب اهل الحق سپس در زمان هجوم داعش به عراق، مأموریت دفاع از عتبات عالیات را بر عهده گرفت و در این راه نیز در کنار ارتش عراق و گروههای دیگر مقاومت قرار گرفت. این گروه در آزادسازی مناطق مهمی همچون «آمرلی» و «جرف الصخر» نقش مهمی داشت.

پس از ورود داعش به خاک عراق، تمامی گروه‌های مقاومت عراقی از خاک سوریه به عراق رفتند؛ اما عصائب اهل الحق در سوریه ماند و به عنوان تنها گروه مقاومت عراقی حراست از مناطقی از ریف دمشق تا حرم حضرت زینب(س) را به دست گرفت.

عصائب اهل الحق از معروفترین شبه نظامیان عراق محسوب می شوند و از تجربه بالایی برخوردارند و تنظیم نظامی محکمی دارند. تعداد نیروهای عصائب اهل الحق در سال 2007 حدود سه هزار نفر و در جولای 2011 حدود 10 هزار نفر تخمین زده شد. سرمنشأ فعالیت‌های آن‌ها از افکار آیت الله شهید «سید محمد محمدصادق الصدر» است که از مراجع عظام تقلید و سید مقاومت عراق بود. حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل فعلی عصائب‌الحق است. قیس الخزعلی از شاگردان محمد صدر پدر مقتدی صدر است.

انتهای پیام/

R1405/P1439/S4,38/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود

دریافت 79 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن منصوری در آئین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی افزوده می‌شود و به سمت قله در حرکت هستیم.

کد خبر 6095642

دیگر خبرها

  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی