Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای شهر کرج مطرح شد که با توجه به تعداد ساخت و سازهای قولنامه‌ای بالا در کرج اگر زلزله ۵.۲ ریشتری به ۶ ریشتر برسد بیش از چندین هزار نفر در شهر کشته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مهدی حاجی قاسمی در جلسه شورای شهر کرج که پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تعداد ساخت و سازهای قولنامه‌ای بالا اگر زلزله 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ریشتری به 6 ریشتر برسد بیش از چندین هزار نفر در شهر کشته می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه زلزله 5.2 ریشتری که چهارشنبه گذشته رخ داد باید برای ما یک تلنگر و یک گوشزد باشد، افزود: بعد  از این زلزله معابر در کرج قفل، پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها دارای وضعیت آشفته و مردم شب تا صبح را در خیابان به سر بردند.

 عضو شورای شهر کرج بیان کرد: در این شرایط توجه همکاران را به ساخت و سازهای قولنامه‌ای در کرج جلب می‌کنم، با وجود این ساخت و سازها اگر زلزله 5.2 ریشتری به 6 ریشتر می‌رسید بالای چندین هزار نفر در کرج کشته می‌شدند.

وی با بیان اینکه به ساخت و سازهای قولنامه‌ای باید اهمیت خاصی داده شود، گفت: شهرداری کرج توان مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز را ندارد.

حسن مدیرروستا معاون خدمات شهری شهردار کرج در این جلسه با اشاره به اینکه بعد از وقوع زلزله در استان‌های البرز، تهران، قم و قزوین تاکنون 12 پس‌لرزه به ثبت رسیده است، گفت: این زلزله در البرز 50 مصدوم بر جای گذاشت و یک نفر به دلیل ترس از وقوع زلزله  جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه از آغاز زلزله، شهرداری کرج و سازمان‌های تابعه‌ به صورت آماده باش در آمده‌اند، بیان کرد: در نخستین ساعت وقوع زلزله 9 لودر، 55 کامیون و تعدادی بیل مکانیکی در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

مدیرروستا با بیان اینکه از لحظه وقوع زلزله تا صبح روز بعد 860 مورد تماس تلفنی با سامانه 125 گرفته شده است، گفت: در پی تماس‌های برقرار شده 58 مورد عملیات به سبب آسیب دیدگی منازل شهروندان انجام شده است.

 زارع عضو شورای شهر کرج بیان کرد: آمادگی شهرداری برای مقابله با بحران، داشتن سوله‌های بحران، پیش بینی تجهیزات مورد نیاز و برنامه‌ریزی‌های لازم در این مورد است. 

وی با بیان اینکه سوله‌ها و سالن‌های ورزشی برای استقرار مردم دارای ایمنی است یا خیر، گفت: شناسایی مناطق با خطرپذیری بالا از نکات دارای اهمیت بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل مردم بعد از زلزله نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب در سطح شهر و قفل بودن درهای سرویس بهداشتی پارک‌ها بود، گفت: به این موضوع باید اهمیت داده شود و دست اندرکاران این کار باید این مشکل را حل کنند.

زارع عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه تذکری را به شهردار کرج داده بودم اما پاسخی دریافت نکرده‌ام، گفت: شهرداری باید در پاسخ به تذکرات مختلف ارائه شده از سوی شورا شفاف‌سازی کند و پاسخ سوالات ما را بدهد. 

همچنین رحیم خستو  در جلسه امروز با بیان اینکه مکان در نظر گرفته شده برای دستفروشان در محدوده میدان آزادگان زندگی مردم آن محدوده را مختل کرده است، گفت: در برخی از موارد تصمیماتی گرفته می‌شود که شورا در جریان آن  نیست و باید پاسخگوی آن به مردم باشد و این اصلا درست نیست.

 مدیر روستا در پاسخ به خستو عضو شورای شهر کرج عنوان کرد: نبود زمین مناسب در خیابان شهید بهشتی سبب شده است این مکان در محدوده  آزادگان به طور موقت جانمایی شود و تا اردیبهشت سال 97 دائر است.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد