Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان از جمع‌آوری 188 معتاد متجاهر در هفته گذشته از شهر همدان خبر داد و گفت: از این تعداد 160 نفر از معتادان به مراکز درمانی هدایت شدند.

سرهنگ هادی قزوینه‌ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جمع‌آوری 148 معتاد از تپه پیسای شهر همدان، اظهار کرد: تپه پیسا مکانی در پیرامون همدان قرار دارد که به علت واقع شدن در خارج از شهر، محل تردد و اجتماع معتادان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به علت ناامن بودن فضای داخل شهر برای حضور معتادان این افراد به تپه پیسا پناه برده بودند که از گذشته به صورت مستمر پاکسازی می‌شد اما با توجه به مطالبه اهالی و کشاورزان این منطقه طرح پاکسازی تپه پیسا مجددا به عنوان یکی از اهداف پلیس قرار گرفت.

در پاکسازی تپه پیسا از ظرفیت تمام دستگاه‌های مرتبط استفاده شد

وی با تأکید بر اینکه در پاکسازی تپه پیسا از ظرفیت تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استفاده شده است، ادامه داد: این بار معتادان پس از جمع‌آوری به مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد هدایت می‌شوند.

قزوینه خاطرنشان کرد: طرح پاکسازی تپه پیسا از روز چهارشنبه هفته گذشته به صورت منظم و با استفاده از ظرفیت پلیس موادمخدر، آگاهی و یگان امداد آغاز شده و تا امروز نیز ادامه داشته است.

وی افزود: در کنار تپه پیسا، مناطق دیگری از جمله سرپل صیفی‌آباد، پشت سردخانه چهارراه میدان‌بار و منطقه دیزج و انتهای حصار  که محل تجمع معتادان بوده، پاکسازی شد که در مجموع 188 معتاد از این مناطق جمع‌آوری شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به دستگیری 148 معتاد از تپه پیسای همدان، یادآور شد: 2 زن معتاد نیز در بین معتادان تپه پیسا وجود داشت که جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد روانه شدند.

آمار زنان معتاد، پنهان و گم است

قزوینه درباره وجود زنان معتاد در همدان، تأکید کرد: آمار زنان معتاد آمار پنهان و گمی است که باید توسط متولیان آن اعلام شود و در حال حاضر 2 مرکز ترک اعتیاد بانوان در همدان و یک کمپ در نهاوند وجود دارد که زنان معتاد را پذیرش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پلیس نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر آمادگی، توان و انگیزه لازم را دارد، تصریح کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر 3 تیم برای ساماندهی معتادان تشکیل داده به طوریکه وضعیت بیماران در کمپ‌ها و روند بهبود و درمان آنها را رصد کرده و پس از پروسه 21 روزه حضور معتادان در کمپ تغییرات خلقی و رفتاری معتادان را بررسی می‌کند.

حمایت‌های پس از ترک معتادان، مهمتر از درمان است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به اینکه حمایت‌های پس از ترک معتادان مهمتر از درمان است، بیان کرد: به کمپ‌های ترک اعتیاد تأکید شده با خانواده‌های معتادان ارتباط برقرار کنند تا خانواده‌ها نیز پای کار بیایند و برای حمایت‌های بعد از ترک آمادگی پیدا کنند.

قزوینه خاطرنشان کرد: حمایت خانواده‌ها پس از ترک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بعد از آن حمایت دستگاه‌های متولی و هدایت آنها به سمت مراکز NA (انجمن معتادان گمنام) نیز از اهمیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد کار بزرگی در ترک اعتیاد انجام می‌دهند، تأکید کرد: تپه پیسا توسط پلیس رصد و پیگیری می‌شود اما لازم است در درازمدت برای افزایش ظرفیت مراکز ماده 16 و کمپ‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

پذیرش 200 معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد همدان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز درباره طرح پاکسازی تپه پیسا به خبرنگار ایسنا گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد استان آماده شده و تا کنون 200 نفر از معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد همدان پذیرش شدند.

مهرداد نادری‌فر با اشاره به وجود 43 کمپ ترک اعتیاد در استان همدان خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته جمع‌آوری معتادان تپه پیسا توسط پلیس صورت گرفته و در کمپ‌ها پذیرش شدند.

وی با تأکید بر اینکه معتادان همدان به صورت خودجوش به سمت تپه پیسا کشیده شده بودند، تصریح کرد: در گذشته معتادان در شهر و در مقابل دیدگان کودکان و مردم حضور داشتند که با اجرای طرح پاکسازی خانه‌های مخروبه شهر و ناامن شدن شهر به آن منطقه کشیده شدند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد