Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@19:01:39 GMT

آهنگسازان ایرانی باید اپرای بومی بسازند

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۹۲۳۳

آهنگسازان ایرانی باید اپرای بومی بسازند

خبرگزاری شبستان: در نشست اپرای «پردیس و پریسا» این نکته مطرح شد که ساخت اپراهای ایرانی و بومی می تواند به جذب مخاطب کمک کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست اپرای «پردیس و پریسا» پیش از ظهر امروز یکشنبه 3 دی ماه  با حضور پیمان منصوری، رهبر ارکستر اپرای آیو، آناهیتا حسین ‌زاده، علیرضا فواکهی، پیمان منصوری، یاشار احمدی در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانیال جورابچی، کنسرت مایستر ارکستر آیو نیز در این نشست گفت: اولین همکاری جدی من با پیمان منصوری اپرای فلوت سحرآمیز بود؛ در اپرا بخش های مختلف بهم پیوسته است، خواننده هم متن دارد هم بازی می کند.

 

وی با بیان اینکه حضور اپرا در ایران لازم است، اظهار داشت:  اپرا می تواند رشته های دیگر هنری را به هم پیوند بدهد، ما می توانیم موزیک، نمایش، آواز و... داشته باشیم، در اپرا داستانی روایت می شود و همه چیز در لحظه اتفاق می افتد.

 

دانیال جورابچی  همچنین گفت: روی صحنه بردن یک اپرا کار سختی است، معضلات اش زیاد است، ما تنها سالنی که در ایران داریم و می شود در آن اپرا  اجرا کرد تالار وحدت است، جا برای تمرین خیلی سخت است، اپرا تیم بزرگی دارد که هماهنگ کردن آن سخت است.

 

آناهیتا حسین زاده، خواننده سوپرانو اپرای آیو نیز در این نشست با بیان اینکه  آهنگسازان ایرانی بیایند بر اساس متون ایرانی اپرا بسازند، گفت:خیلی ها بر اساس متون غربی اپرا به صحنه می برند، اگر اپراها بر اساس موزیک و فرهنگ ایرانی باشد می تواند مخاطب بیشتری را جذب کند. اپرا کامل ترین هنر است چون ردپای همه هنرها از موسیقی، تئاتر، ادبیات، طراحی صحنه و... را دارد.

 

وی تاکید کرد: اگر آهنگسازان اپراهای ایرانی بسازند و اپرای بومی داشته باشیم خیلی می تواند به جذب مخاطب کمک کند .

 

یاشار احمدی، خواننده تنور اپرای آیو  با بیان اینکه داستان اپرای پردیس و پریسا داستان فولکور است، گفت:  همه توافق دارند که اپرا کامل ترین هنر هاست، وقتی تمام هنرها جمع می شوند اپرا می شود ؛ بومی سازی هنر اپرا در همه کشورها یک دغدغه برای مدیران است، در کشورهایی که بودم دیدم که هنرهای فاخر نیاز به حمایت دولتی دارند، اتفاق خوبی است که متولیان فرهنگ به این مسئله توجه کنند.

 

وی افزود:  بومی سازی کمک کرد ما در این اپرا تم های فولکور را برداشتیم و یک اپرا ساختیم، این نیاز به یک حمایت جدی دارد و قدم های اول خود را برمی دارد و این کار بزرگی است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

 

رضا فواکهی، مدیر اجرایی  اپرای اریو نیز در این نشست گفت:  اجرای اپرای پردیس و پریسا یک اتفاق خوب در ایران است، برای این اجرا سعی داشتیم از نوازندگان ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک بهره ببرم که سطح شان بسیار بالا است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره اجرای اپرای پردیس و پریسا در ارکستر سمفونیک و ملی گفت:  چون که ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی برنامه های خود را دارند شرایط فراهم نشد ما با این ارکسترها اپرا را به اجرا ببریم، ما رهبران ارکستر خوبی داریم از جمله پیمان منصوری، ما دوست داشتیم همکاری کنیم اما آنها برنامه ها خودشان داشتند.

 

اپرای «پردیس و پریسا»به آهنگسازی «لوریس چکناواریان» به رهبری پیمان منصوری ساعت 21:30 ا5 دیماه در تالار وحدت به اجرا می رود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند

مدیر سایت ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شرکت ایکو در دی‌ماه پارسال، گفت: بیش از ۹۸ درصد قبول شدگان بومی استان ایلام هستند.
یونس کرمی اظهار کرد: از تعداد ۴۵۴ نفر که نمره قبولی لازم را در آزمون کتبی کسب کردند تنها ۱۸۲نفر موفق به قبولی در مصاحبه شدند.

وی با بیان این که ۹۸.۵ درصد قبول شدگان آزمون بومی استان ایلام هستند، افزود: ۵۳ درصد قبول شدگان در آزمون و مصاحبه از حوزه جنوب استان شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره هستند.

مدیر سایت ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران تشریح کرد: از این میزان تعداد ۶۶ نفر بومی شهرستان دهلران هستند.

کرمی تنها به جذب سه نفر نیروی غیر بومی در این آزمون اشاره کرد و گفت: قبولی پذیرفته شدگان طی پیام تلفنی به آنها اعلام شده است.

وی مطرح کرد: همچنین اسامی پذیرفته شدگان به دبیرخانه شورای تامین فرمانداری ویژه شهرستان دهلران جهت هرگونه اطلاع تحویل داده شده است.

مدیر سایت ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران ابراز کرد: بر اساس فراخوان منتشر شده بیش از سه هزار ۳۳۲نفر برای شرکت در آزمون استخدامی که در دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، ثبت نام کرده بودند.
کرمی تصریح کرد: پس از فرایند ثبت نام، بررسی مدارک و رشته‌های مورد نیاز براساس فراخوان منتشر شده در دستور کار شرکت قرار گرفت که از این تعداد نیز یک هزار ۱۴۶نفر واجد شرایط شرکت در آزمون بودند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده آزمون در اول دی‌ماه در محل سالن دانشگاه پیام نور دهلران با حساسیت هرچه تمام‌تر برگزار شد که در نهایت ۴۵۴ نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.

مجموعه ان. جی. ال دهلران به‌منظور جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت در منطقه جنوب شرق استان ایلام شامل میدان‌های سروک آذر، دانان، چشمه خوش، پایدار غرب و چنگوله احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی گرفتارشده در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • چرا کاربست‌های پژوهشی در جامعۀ ایران زمینه زدوده هستند؟
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند