Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ، سید احمد صفوی شهردار این منطقه در این جلسه با اشاره به آماده باش مجموعه شهرستان ری از اولین دقایق پس از زلزله گفت: زلزله شهر تهران نقش مانور واقعی برای سنجش آمادگی دستگاه های عضو ستاد بحران در شرایط ویژه بوده تا با بررسی نقاط قوت و ضعف به آمادگی نسبی در مواقع خطر برسیم.
شهردار منطقه به هماهنگی بین کلیه سازمانهای عضو ستاد مدیریت بحران برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها و امکانات موجود؛  تدوین طرح های عملیاتی مطابق با شرایط کنونی، برنامه ریزی و به روز رسانی امکانات مورد نیاز در شرایط بحران و آمادگی شبکه سازمانی برای حضور در شرایط اضطرار تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در ابتدای این جلسه  ابوالفضل حیدری قائم مقام منطقه 20 اقدامات انجام شده از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 را در خصوص زلزله اخیر عنوان کرد و در ادامه روسا و نمایندگان ادارات عضو این ستاد گزارش اقدامات و برنامه های پیشنهادی و طرح های عملیاتی خود را مطرح کردند.
ارائه برنامه ها و طرحهای عملیاتی اعضاء عمومی و تخصصی قبل و حین بحران به ستاد مدیریت بحران ، حضور یکنفر نماینده تام الاختیار و مطلع اعضاء در زمان وقوع حوادث (که بحران نامیده می شود) در اتاق مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 ،  تکمیل فرم ICS  (فرماندهی حادثه ) وارسال به ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20، به روز رسانی و بازدید تمامی اعضای عمومی وتخصصی از امکانات ، تجهیزات و ظرفیت های موجود ، شناسایی و احصاء مخاطرات و تهدیدات منطقه از سوی ادارات و ارسال آن به ستاد مدیریت بحران منطقه 20 ، تعامل و همکاری کلیه اعضاءستاد بحران در خصوص برنامه ریزی برای آموزش شهروندان و کارکنان ادارات جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی و نظارت و پیگیری مستمر ادارات و سازمان های مرتبط در احداث ابنیه و زیر ساخت های شهری با رعایت اصول ایمنی و استانداردهای فنی از جمله مصوبات این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام آماده بارش در استان‌های غربی، مرکزی و جنوبی؛ آخرین وضعیت جوی در روز‌های آینده را تشریح کرد و نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی کشور هشدار داد.

به گزارش روزنامه رسالت، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره هشدار‌های بارش‌های سیل آسا در کشور اظهار کرد: براساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی جدید از سه شنبه هفته جاری وارد کشور شده و تا پایان روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود:سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است و به همین دلیل استان‌های مختلفی که متاثر از این سامانه بارشی هستند در حالت آماده باش قرار دارند. این سامانه بارشی مخاطراتی مانند رگبار شدید باران، رعد وبرق، ورزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ را ممکن است به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: سامانه روز‌های سه شنبه در استان‌های کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان فعال خواهد بود و به همین دلیل مدیریت بحران استان‌های اشاره شده در حالت آماده باش قرار دارند و دستگاه‌ها و تجهیزات نیز فراهم شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: روزچهارشنبه سامانه بارشی استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان، نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت ثاتیر قرار می‌دهد. هم استان‌ها نامبرده شده و استان‌های مجاور و معین این آمادگی را دارند که ماشین آلات تجهیزات را فراهم کرده اند و اطلاع رسانی‌ها از طریق استانداری‌ها و صدا سیما و رسانه‌ها انجام شده است.

ظفری عنوان کرد: روز جمعه استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی و نیمه غربی سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های البرز و تهران تحت تاثیر قرار می‌گیرند و یک وسعت گسترده تمام کشور را در روز جمعه تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل احتمال اینکه جاده‌ها لغزنده و معابر دچار آبگرفتگی شوند وجود دارد. همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد. در ارتفاعات رخداد صاعقه و تگرگ را داریم و متاسفانه این صاعقه می‌تواند خطرناک باشد و هشدار می‌دهیم به افرادی که در بلندی‌ها و ارتفاعات حضور دارند و عشایر که دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مناطقی شاهد باد شدید خواهیم بود احتمال وارد شدن خسارات به سازه‌های موقت و داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارد و از طرفی هم ممکن است در ناوگان حمل و نقل اختلال به وجود آید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در توصیه‌ای به مردم گفت: سازمان مدیریت بحران کشور و مدیریت بحران استان‌ها درحالت آماده باش قرار دارند و از مردم می‌خواهیم در حاشیه‌های رودخانه‌هایی که احتمال طغیان آن‌ها وجود دارند قرار نگیرند و توقف نکنند و از رفتن به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند. همچنین عشایر از چرای دام‌ها در ارتفاعات خوداری کنند. کشاورزان نیز تدابیر لازم را برای محصولات کشاورزی خود داشته باشند تا خسارات احتمالی کمتر شود.

دیگر خبرها

  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم