Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ساماندهی گردشگری بخش کویرات آران و بیدگل، گفت: ساماندهی منطقه نمونه گردشگری سیازگه در سه مرحله عملیاتی طراحی شده و در فاز اول، زیرساخت های اساسی و لازم برای جذب گردشگر به این منطقه تامین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن؛ عملیات ساماندهی عمرانی منطقه نمونه گردشگری سیازگه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشید قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول ساماندهی عمرانی منطقه نمونه گردشگری سیازگه، توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری بیذُوُی و شرکت تعاونی مرتع داران وحدت در ابوزیدآباد آغاز شد.

مسئول ساماندهی گردشگری بخش کویرات افزود: در این مرحله تنها مسیر دسترسی به منطقه گردشگری سیازگه برای سهولت تردد گردشگران و محلی ها، به این منطقه بهسازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات ساخت سرویس بهداشتی(دو چشمه) و دو سکوی نمازخانه، از جمله اقدامات انجام شده در این مرحله از بهسازی است.

قاسمی تصریح کرد: این برنامه ساماندهی در سه فاز عملیاتی طراحی شده و در فاز اول، زیرساخت های اساسی و لازم برای جذب گردشگر به این منطقه تامین می شود.

وی گفت: مرحله دوم این عملیات نیز تا پایان سال جاری با ساماندهی منطقه سیازگه و انجام جانمایی ها برای ارائه خدمات به گردشگران اجرا می شود.

سیازگه پهنه‌ای گسترده در دامن ریگزارهای شمال ابوزیدآباد است که با آران و بیدگل کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

این بیابان در نواحی غربی و مجاورت مرنجاب پوشیده از تپه‌های ماسه‌ای تثبیت شده و در نواحی مرکزی خاک‌های قلیایی با پوشش گیاهی اندک می‌باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی گردید.

وی افزود در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌گردد و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه گردید. 

رستگاری اظهار داشت در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی می‌باشد. 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد