Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@15:11:25 GMT

توصیه امام عسکری(ع) برای خطاب کردن حضرت مهدی(عج)

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۰۷۱۵

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: در جلد دوم از کتاب «مکیال المکارم» بخش هشتم، ذیل عنوان «تکالیف بندگان نسبت به حضرت صاحب الزمان(عج)» مطالبی ارائه شده که سلسله وار مرور می شود:

 شیخ صدوق به سند صحیحی از ابوهاشم جعفری روایت آورده که گفت: شنیدم حضرت ابوالحسن عسگری «امام هادی(ع)» می فرمود: «جانشین بعد از من پسرم حسن است، پس چگونه خواهید بود در جانشین پس از جانشین؟» راوی گوید: عرضه داشتم: خداوند مرا فدای تو گرداند؛ چرا؟ فرمود: «زیرا که شما شخص او را می بیند و بردن نامش برای شما روا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»، گفتم: پس چگونه او را یاد کنیم؟ فرمود: «بگویید حجت از آل محمد صلی الله علیه و علی آبائه الطاهرین المعصومین»(1)

 

ثقة الاسلام کلینی نیز در کافی این حدیث را به طور مرسل روایت کرده است.(2)

 

-شیخ صدوق به سند صحیحی از حضرت امام صادق(ع) روایت کرده که فرمود: «صاحب این امر مردی است که هیچ کس با اسمش او را یاد نکند مگر اینکه کافر باشد».

 

شیخ کلینی نیز به سند صحیحی این خبر را چنین روایت کرده است: «صاحب این امر را کسی به نامش اسم نبرد مگر کافری.»(3)

 

-در کافی(4) و کمال الدین به سند معتبری از ریّان بن الصلت روایت کرده که گفت: «شنیدم حضرت علی بن موسی (ع) می فرمود: «قائم مهدی فرزندم پسر حسن است که بدنش دیده نمی شود و کسی او را در زمان غیبتش به اسمش نام نبرد تا اینکه او را ببیند و اسمش را اعلان کند(اعلام کنند) پس در آن هنگام هر کس از خلایق بخواهد اسم او را ببرد ... » .

 -در مستدرک به طور مسند از رسول خدا(ص) آمده در خبر توصیف حضرت مهدی(عج) که فرمود: «و او است آنکه پیش از قیامش به طور آشکار نامش را نبرد مگر کسی که به او کافر باشد».(5)

 

- و در همان کتاب نیز از حسین بن علوان آمده که امام صادق(ع) در شماره امامان علیهم السلام فرمود: «آنان دوازده تن از آل محمد(ع) هستند: علی و حسن و حسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و هر کس که خدا خواسته.» راوی عرضه داشت: فدایت شوم همانا من از تو سوال می کنم تا به حق مرا فتوا دهی، فرمود: «من و این پسرم-» و به فرزندش موسی اشاره کرد و پنجمین از فرزندان او، شخص او غایب می شود و یاد کردنش با اسمش روا نباشد.»(6)

 -توقیع شریف آن حضرت(عج) است که فرمود: «ملعون است ملعون است کسی که در محفلی از مردم اسم مرا ببرد...». (7)

 پی نوشت ها:

1.کمال الدین، 2/381 باب ذیل ح5

2.اصول کافی، 1/328 باب نص علی ابن محمد(ع)، ح 13

3.اصول کافی،1/333باب در نهی از اسم.ح 4

4.اصول کافی،1/333 ح 3

5.مستدرک الوسایل،2/380 ح 14

6.مستدرک الوسایل، 2/381 ح 17

7.بحارالانوار،53/184 ح 13

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است