Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه تعویض کارت ملی به هوشمند از اواخر سال 90 در استان آغاز شد، گفت: از 550 هزار نفر واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان تاکنون 253 هزار و 575 هزار نفر این کارت را دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا مجتبی فاطمی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ثبت احوال افزود: از واجدان شرایط کارت ملی استان تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به درخواست و تحویل کارت ملی هوشمند خویش اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح در استان تاکنون 236 هزار و 738 کارت ملی هوشمند در استان صادر شد که از این میزان، 227 هزار و 942 فقره کارت تحویل متقاضیان شده است.
وی در ارتباط با تعویض شناسنامه نیز گفت: تاکنون 35 هزار و 741 فقره شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در استان تعویض و تحویل و 12 هزار و 650 فقره برای افراد زیر 15 سال صادر شده است.
وی بیان کرد: سوم دی ماه هر سال به عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران درج شد و ثبت احوال اکنون با بیش از 90 سال تجربه کاری خدمات شایسته و بایسته ای به مردم ارایه می دهد.
وی با بیان اینکه فعالیت های این سازمان از حالت سنتی خارج و به سمت مکانیزه سوق یافته است، گفت: از افتخارات ثبت احوال این است که 120 میلیون اطلاعات سجلی مردم را در پایگاه خود ثبت کرده است.
به گزارش ایرنا فاطمی با اشاره به فعالیت ثبت احوال در 250 نقطه کشور اظهار کرد: یکی از ویژگی های خاص این سازمان این است که در یک ثانیه 6 هزار استعلام را پاسخ می دهد چراکه تعداد زیادی از سازمان ها و وزارتخانه از این سازمان خدمات می گیرند.
وی ثبت وقایع حیاتی را مهمترین و حساس ترین ماموریت سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد و گفت: خانواده ها باید این نکته را مدنظر قرار دهند که مهلت ثبت ولادت فرزند 15 روز و مهلت ثبت وفات نیز 10 روز از زمان اعلام فوت شخص می باشد.
وی ماموریت دوم این سازمان را ثبت اسناد هویتی دانست و گفت: برای اتقان اسناد هویتی مورد تاکید مقام معظم رهبری در وهله نخست شناسنامه ها از حالت سنتی و دست نوشته به مکانیزه تبدیل شد و اکنون هنوز در حال انجام است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی عنوان کرد: در هشت ماهه امسال 12 هزار و 246 واقعه ولادت در استان ثبت شد که 6 هزار و 662 فرزند پسر و مابقی دختر بودند، به ازای تولد 100 دختر 108 نوزاد پسر متولد شده است.
فاطمی ادامه داد: از مجموع واقعه تولد ثبت شده در استان، 11 هزار و 929 مورد تک زایی، 154 مورد دو قلوزایی و سه مورد سه قلوزایی ثبت شده است.
وی افزود: در این مدت به ترتیب بیشترین میزان فرزندآوری با سه هزار و 648 مورد در گروه سنی مادران 25 تا 29 سال و سه هزار و 178 مورد در گروه سنی 30 تا 34 سال بوده است.
وی یادآور شد: از مجموع ولادت ها 12 هزار و 49 واقعه با گواهی بیمارستان، پزشک و ماما بوده که نشان از تعامل خوب ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی در استان است.
وی تصریح کرد: بیشترین فراوانی نام پسر به ترتیب ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، حسین و علی و در نام های دختر فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، زهرا و نازنین زهرا بوده است.
وی به ثبت 2 هزار و 436 واقعه وفات در هشت ماهه ابتدای سال در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد یکهزار و 285 مورد مرد بودند، بطور متوسط هر روز 10 واقعه فوت در استان ثبت می شود و به ازای هر 100 زن 112 مرد فوت می کنند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: همچنین در این بازه زمانی چهار هزار و 826 واقعه ازدواج و 767 واقعه طلاق در استان ثبت شد.
فاطمی اضافه کرد: خراسان جنوبی سال گذشته رتبه 26 کشور در زمینه آمار طلاق را داشت، بیشتر طلاق ها در چهار سال نخست زندگی به وقوع پیوسته است.
وی تاکید کرد: در هشت ماهه ابتدای سال در مجموع میزان ولادت 1.39 صدم درصد کاهش، فوت 2.7 دهم درصد افزایش، ازدواج 9.8 دهم درصد کاهش و طلاق چهار درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
نخستن شناسنامه ای که در بیرجند صادر شد مربوط به سید مهدی قدسی فرزند سید محمد متولد 16 فروردین 1287 با تاریخ صدور 21 مهرماه 1307 بود که 31 اردیبهشت ماه 61 فوت کرده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054*خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به‌زودی موسسات خدمات هوشمند ترافیک را تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تیمور حسینی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری‌های کشور و پلیس راهور اظهار کرد: خروجی این جلسه می‌تواند مدیریت ترافیک باشد که مدرسه کاربران ترافیک است؛ شخصیت افرادی که در جاده‌ها حضور دارند، در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد، پس اگر بتوانیم در کلان‌شهرها قوانین منظمی را حاکم کنیم محصول این محیط منظم کاربرانی می‌شود که می‌توانند در هرجا رفتارهای درست بروز دهند، از این رو تصمیماتی که از این جلسه خارج می‌شود، در حمل‌ونقل و ایمنی کشور کاربردی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ اولین دستگاهی خواهد بود که به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند، افزود: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به زودی مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک را تأسیس و راه‌اندازی کنیم، این مؤسسات می‌تواند توسط تمام کارشناسان اعم از همکارانم که سال‌ها در این سنگرتلاش کردند و همکارانمان در معاونت‌های حمل‌ونقل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان اداره شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه این مؤسسات راه‌اندازی و در تمام معابر کشور جاده‌ها و معابر شهری یک بخش‌های جعرافیایی را به آن‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: یکی از اقدامات این مؤسسات است که در اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما با ابزار هوشمند کمک می‌کنند.

از این پس حق بیمه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد

حسینی با بیان اینکه امروز به دلیل محدویت‌های بسیار زیاد در کشور امکان گستردگی امکانات به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: در تمام ۲۴۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور، حتی در هر ۱۵۰ کیلومتر هم یک دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلف وجود ندارد، علاوه بر کنترل تخلفات این مؤسسات می‌توانند با جذب کارشناسان بازنشسته راهور و با تجهیز آن‌ها به تبلت کروکی الکترونیکی در جمع‌آوری تصادفات به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه از این پس حق بیمه نباید براساس یک تصادف باشد، بلکه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد، گفت: تا پایان خرداد این مورد ابلاغ و فراخوان داده می‌شود و انتظار داریم در مراکز بزرگ و کلان‌شهرها، شهرداری‌ها این اتفاق را رقم بزنند، چاره‌ای نداریم جز اینکه در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه تلاش کنیم تا به اصلاح رفتار کاربران دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی رانندگان به‌طور جد دنبال می‌شود، که اگر به سر منزل مقصود برسد با برنامه‌ریزی دقیق و اعمال نکات، یک انقلاب در موضوع اصلاح رفتارهای ترافیک خواهد بود، ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم به راحتی در بازه دو تا سه ساله حداقل به میزان ۵۰ درصد تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم و کشته‌ها را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم.

تیموری با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک همت برای راهور در برنامه بودجه در نظر گرفته است، اظهار کرد: در برخی شهرها این عدد به مقداری کم است که اگر تعلق نگیرد بهتر است، توقع دارم تمام کلان‌شهرها بر اساس یک آنالیز دقیق مشخص کنند چه چیزهایی تکلیف شهرداری است و عدد واقعی را مشخص کنند، تنها شهری که عدد واقعی را دارد شهرداری تهران است.

وی گفت: برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست، هرکجا نیاز به همراهی ما باشد بدون تأخیر حتی یک ساعته کار انجام خواهد شد؛ پلیس در ارائه آمار هیچ خساستی ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت کروکی الکترونیک خاطرنشان کرد: در ۱۹ استان، ۱۰۰ درصد تجهیزات تکمیل شده و کروکی کاغذی کامل جمع‌آوری شده است، در پنج استان فقط به مرکز استان تعلق گرفته و باقی‌مانده ۷۰ درصد استان تبلت را دریافت کردند، البته در اردیبهشت کسری تبلت‌ها تأمین و از حیث تجهیزات کامل می‌شوند که این اقدام اتفاق ارزشمندی از حیث خدماتی است که مردم دریافت می‌کنند و اطلاعاتی که ما از این طریق دریافت می‌کنیم.

کد خبر 749678

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند