Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا پور ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه انتقال آب از مهمترین پروژه های کلان استان کرمان است و اگر در طی سالهای پیش رو نتوانیم فکری برای مساله آب استان بکنیم معلوم نیست در دهه آینده بتوان در این مورد تصمیم گیری کرد.
وی بیان کرد: موضوع تامین آب برای بخش صنعت از حوزه دریا از سه سال قبل آغاز شده است و سه مجتمع بزرگ معدنی و صنعتی چادر ملو یزد، گل و گهر سیرجان و مس سرچشمه رفسنجان پایه گذار انتقال آب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در این طرح تضمین خرید آب شرب بر اساس قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و در فاز اول 180 میلیون متر مکعب آب انتقال پیدا می کند.
وی اظهار کرد: اخیرا مجمع نمایندگان استان کرمان از پروژه انتقال آب از خلیج فارس بازدید داشته و خوشبختانه کارهای ارزشمندی در دست اقدام است.
پور ابراهیمی تاکید کرد: این طرح مختص به استان کرمان نیست و این طرح در قالب استفاده از ظرفیت آب برای صنعت و شرب برای استان های هرمزگان و یزد نیز انجام می شود.
وی با بیان اینکه در این طرح بخش صنعت اصلی ترین مخاطب ما است تصریح کرد: این خط بزرگترین خط انتقال آب منطقه است و در نشستی با وزیران مربوطه و مسئولان ارشد اجرایی و اقتصادی، سندیکای بانکی برای تامین مالی مشکلات پروژه پیش بینی های لازم انجام شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آزاد سازی تمامی خط انتقال آب به عنوان سخت ترین بخش پروژه انجام شده است و پیش بینی می کنیم تا 2 سال آینده پروژه به اتمام برسد.
وی گفت: طی توافقی با شرکت شهرک های صنعتی و شرکت پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس، خرید تضمین آب برای واحدهای صنعتی منعقد خواهد شد.
پور ابراهیمی افزود: همچنین قرار داد خرید آب شرب نیز توسط وزارت نیرو با شرکت انتقال آب نیز انجام می شود و بواسطه این 2 قرار داد می توانیم از فاینانس خارجی برای تکمیل این پروژه استفاده کنیم.
استانهای هرمزگان ، کرمان و یزد از جمله استانهایی با اقلیم خشک هستند که به علت دامنه خشکسالی این استانها هم اکنون به لحاظ آب در وضعیت قرمز قرار دارند.
پروژه انتقال اب خلیج فارس ضمن رفع مشکلات تامین اب شرب این سه استان می تواند در رونق چرخ صنعت این استانها نیز موثر واقع شود.
به گفته کارشناسان تکمیل این پروژه در دست انجام می تواند در حوزه تامین آب شرب و صنعت سه استان هرمزگان،کرمان و یزد تحولی بنیادین را ایجاد کند .
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود

مالک رحمتی در جلسه شورای اداری شهرستان مرند با اشاره به وجود بیش از ۵۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور گفت: تشخیص دولت سیزدهم این بوده است که هیچ پروژه جدیدی، به جز پروژه‌های بحرانی یا پروژه‌های مربوط به نهضت ملی مسکن و رفع ناترازی‌های زیربنایی، شروع نشود.

وی افزود: تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی انجام می‌شود که امسال قابلیت بهره‌برداری داشته باشند، در غیر این صورت، تخصیص اعتبار دشوار خواهد بود.

وی درخصوص پروژه استادیوم ۵ هزار نفری مرند، بر آغاز عملیات زیرسازی آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی استان تاکید کرد و گفت: برای تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهور پیگیری لازم را انجام می‌دهیم و اداره کل ورزش و جوانان نیز باید مناقصه انجام پروژه را در اولین فرصت برگزار کند.

استاندار آذربایجان شرقی  پروژه توسعه بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری مرند را مهم تلقی و خاطرنشان کرد: طبق تعهد پیمانکار، این بیمارستان در دو فاز تا پایان مرداد و آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. البته مساله اصلی شهرستان، بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی است که با توجه به هزینه بالای آن، باید در چند مرحله اجرا شود تا مردم بتوانند در مدت زمان مناسبی از آن استفاده کنند.

 

فرماندار مرند نیز در ابتدای این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت این شهرستان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: از مجموع ۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب شهرستان در سفر اول رئیس جمهور، ۲۳ درصد تخصیص یافته، اما از اعتبار ۴۸۶ میلیارد تومانی سفر دوم هنوز هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

داود عباسی نرخ اشتغال شهرستان مرند را ۸۹ درصد و نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۱ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، برای ۵۹۴۶ نفر شغل در این شهرستان ایجاد شده است و تا پایان تیر ماه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، ۲۸۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

فرماندار مرند همچنین وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد، کمبود سرانه فضای بهداشتی و درمانی، غیرفعال بودن کازخانه الیاف شیشه، وجود ۱۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای، عدم تکمیل بزرگراه‌های مرند- خوی و مرند- جلفا، نبود پایانه مسافری و کمبود منابع آب شرب و کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • سرمایه اجتماعی، امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی را فراهم می‌کند
  • پیشرفت ۱۲ درصدی راه‌آهن دورود - خرم‌آباد در‌ سال گذشته
  • پیشرفت ۱۲ درصدی راه‌آهن دورود-خرم‌آباد در‌ سال گذشته
  • راه‌آهن دورود_خرم‌آباد ظرف یک‌سال ۱۲ درصد پیشرفت داشت