Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش اعتیاد بین زنان عمق بحران در آسیب‌ های اجتماعی را نمایان می‌کند؛ آسیب ‌هایی که زن می‌تواند به خانواده و به طبع آن به جامعه وارد کند دو برابر مردان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسیم شیراز،  اعتیاد معضلی اجتماعی و در عین حال جهانی است که بیشتر کشورها با آن دست وپنجه نرم می کنند؛ضمن اینکه کشور ما نیز مستثنی از این امر نبوده است و نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها داستان های دردناک اززنان معتاد و کارتن خواب زیاد شنیده می شود واین در حالی است که مدت هاست که زنگ هشدار در خصوص  افزایش اعتیاد بین زنان به صدا درآمده و حالا هم آمارها از افزایش زنان کارتن خواب خبر می دهند.


افزایش اعتیاد بین زنان عمق بحران در آسیب‌ های اجتماعی را نمایان می‌کند؛ آسیب ‌هایی که زن می‌تواند به خانواده و به طبع آن به جامعه وارد کند دو برابر مردان است.

متاسفانه زنان به علت ورودشان به برخی مکان های زنانه همچون آرایشگاه ها و سالن های ورزشی در معرض موادی هستند که مشتقات این مواد عمدتا ازمواد صنایعی جدید همچون آمفتامین ها تشکیل شده است.

 این مبحث مهم تر از اعتیاد است. زنان، مواد محرک صنعتی را براثر القائات مراکز یاد شده عمدتا برای کاهش وزن، تناسب اندام، ابراز وجود و درمعرض توجه قرار گرفتن مصرف می کنند.

زنان با رفتارهای پرخطر؛ شخصیت خودشیفته، حالات روانی نمایشی و طبقات مرفه که الگوهای رفتاری آنان دستیابی به لذت جویی بیشتر و ماجراجویی روانی و دستیابی به حالات روانی خاصی است و خرده مصرف خاص خود را دارند بیشتر الگوهای موادمحرک است.

قشر دانشجو و تحصیل کرده است که برای رفع استرس و بیداری در شب های امتحان به استفاده از این مواد روی می آورند. زنان محرومی که در شهرک های اقماری و حاشیه زندگی می کنند و زنان مجرم، دختران فراری و روسپی که الگوهای مصرف خاص خود را دارند

زنانی که از بیماری های سخت جسمی همچون ام. اس، آرتروز، سرطان و یا از بیماری های روان مثل اضطراب اجتماعی، افسردگی و وسواس رنج می برند، زنان سالخورده ای که در فرهنگ روستایی از مواد مخدر سنتی استفاده می کنند و همچنین زنانی در طبقات آشفته و مبهم که به دلیل عدم اعتماد به نفس و یا ترس از طرد شدن از جامعه آلوده به مواد که ممکن است شوهر و اقوامشان باشد؛ از مصرف کنندگان مواد مخدر هستند.
 

افزایش شمار زنان معتاد و همچنین افزایش مصرف روان گردان در کشور آسیب های اجتماعی دیگر از جمله افزایش شمار بیماری های عفونی، افزایش بیماری ایدز در میان معتادان به ویژه زنان، افزایش طلاق، شمار کودکان مبتلا به ایدز، فقر و بیکاری و هزاران آسیب اجتماعی دیگر را در کشور به وجود می آید که باید برای این مشکل چاره ای اندیشید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده

افرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد