Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- منطقه دشتیاری(بخش های دشتیاری و پلان) از توابع شهرستان چابهار ظرفیت های فراوانی در پرورش دام و طیور دارد که سه نژاد اصیل گاو، گوسفند و مرغ دشتیاری در صورت سرمایه گذاری و توجه ویژه از سوی دولت و بخش خصوصی سبب ایجاد هزاران شغل و افزایش تولید گوشت سفید وقرمز می شود.

به گزارش ایرنا، دشتیاری در طول 20 سال گذشته با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و در 6 سال اخیر با وعده رهاسازی آب سد زیردان محیط زیست، ساکنان روستایی و حیوانات وحشی و اهلی با تهدید جدی مرگ و میر رو به رو هستند با این وجود علیرغم قهر طبیعت و بی توجهی برخی مسئولان ظرفیت های فراوانی در حوزه دام و طیور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نژاد گاو دشتیاری، مرغ دشتیاری و گوسفند بلوچی در منطقه دشتیاری چابهار از فرصت های مهم اشتغالزایی هستند که در صورت توجه ویژه و سرمایه گذاری می توانند هزاران شغل ایجاد کنند و موجب توسعه و رونق اشتغال خانگی شوند.
چابهار با توجه به آب وهوای مساعد ظرفیت های زیادی در زمینه آبزی پروری(ماهی ومیگو) و انواع دام سبک وسنگین دارد و این ظرفیت ها با همت و تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت می تواند به فرصت گرانبهایی برای توسعه این منطقه تبدیل شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان چابهار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان و منطقه دشتیاری از نظر قابلیت های دامی سه نژاد دامی شاخص کشور را دارد که می توان به گاو بومی دشتیاری، مرغ و خروس دشتیاری و گوسفند بلوچی اشاره کرد.
غلامحسین بامبری افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و ناسازگاری نژادهای غیربومی اهمیت گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم و مستعد و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تأمین فرآورده های مورد نیاز دامی از جایگاه ویژه ای در شهرستان چابهار برخوردار است.
وی بیان کرد: هم اینک 12 هزار و 310 راس از نژاد گاو دشتیاری در حوزه شهرستان چابهار وجود دارد.
وی ادامه داد: گوسفند نژاد بلوچی در برابر گرما و راهپیمایی های طولانی مقاوم و از استعداد زیادی درظرفیت تولید شیر و پشم و تأمین گوشت نیز برخوردار است.
وی گفت: طیور (مرغ وخروس)بومی دشتیاری که مهمترین خصوصیت بارز آن سریع کرچ شدن بوده و برای جوجه کشی و تولید گوشت سفید بسیار مستعد و مناسب است.
مدیرجهاد کشاورزی چابهار خاطرنشان کرد: درحال حاضر جمعاً حدود 182هزار و 553 واحد دامی شامل 12 هزار و 624 رأس گاو و گوساله 11 هزار و 90 رأس گوسفند و بره، 41 هزار و 760 رأس بز و بزغاله، 10 هزار و 103 نفر شتر و 52 رأس گاو میش در شهرستان چابهار وجود دارد.
بامبری ادامه داد: بطور متوسط بالغ بر سه هزار و 539 تن شیر و هزار و 240 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم
  • عبور از رودخانه با طناب
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار