Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۳۵ شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

دراین جلسه، گزارش سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون آمار و اطلاعات آزمون سراسری ۱۳۹۶ اعلام شد که براساس آن، یک میلیون و 146 هزار و 73 نفر به عنوان داوطلب در این آزمون شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش به برخی از سهمیه‌های تحصیلی اشاره شد که بر مبنای آن، بیش از ۱۰۰ سهمیه در آزمون سراسری اعمال می‌شود که این سهمیه‌ها بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعمال می‌شوند.

در بخش مربوط به آمار تفکیکی شرکت‌کنندگان نیز، گروه علوم ریاضی با 155 هزار و 868 نفر و بیش از ۱۳ درصد، گروه تجربی 59 هزار و 399 نفر و بیش از ۵۰ درصد، گروه علوم انسانی 212 هزار و 175 نفر و بیش از ۱۸ درصد، گروه هنر 64 هزار و 346 نفر و بیش از ۵ درصد و گروه زبان خارجی با 121 هزار و 852 نفر و بیش از ۱۰ درصد را به خود اختصاص دادند.

در بخش مربوط به سهمیه‌های اعمال‌شده در آزمون سراسری با تشریح برخی از سهمیه‌های قانونی که در آزمون سال ۱۳۹۶ در نظر گرفته‌شده بر لزوم بازنگری در قوانین و مقررات در این زمینه نیز تأکید شد.

در ادامه گزارش سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون آزمون سراسری ۱۳۹۶ با اشاره به جذابیت برخی رشته‌ها، فشار ایجاد شده بر اثر این جذابیت و تأثیر منفی آن در مدیریت و برنامه‌ریزی تحصیلی از اهم مشکلات دانشگاه‌ها عنوان شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: «فعالیت‌های شورای تحول علوم انسانی از مصادیق بارز وحدت حوزه و دانشگاه است.»

حجت‌الاسلام‌ محمد محمدیان در جلسه 135 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: «فعالیت‌های شورای تحول علوم انسانی از مصادیق بارز وحدت حوزه و دانشگاه است.»

وی افزود: «نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این طرح عظیم و تجربه موفق توانستند با تعامل و همکاری یکدیگر نشان دهند که حوزه و دانشگاه به سوی یک هدف حرکت می‌کنند.»

سپس سید حمید طالب‌زاده، دبیر شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی گزارشی از اقدامات انجام‌شده پیرامون نظرات ارائه‌شده در جلسه گذشته در مورد برنامه درسی و سرفصل‌های آموزشی رشته علوم ارتباطات ارائه کرد.

دستور نخست جلسه اخیر شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی، ادامه بررسی برنامه درسی و سرفصل‌های آموزشی رشته علوم ارتباطات بود که محمد مهدی فرقانی رئیس کارگروه ارتباطات اجتماعی به تشریح ابعاد مختلف این برنامه درسی پرداخت.

وی گفت: «در بررسی موضوع باید توجه شود که سرفصل این رشته با توجه به همه نظرات تدوین و ویرایش شده است.»

سپس برخی از ویژگی‌های این سرفصل‌ها توسط رئیس کارگروه ارتباطات اجتماعی تشریح شد که می توان به خودداری از ورود بیش از حد به مباحث فنی و توجه بیشتر به مسائل نظری و بنیادین، در نظر گرفتن مباحث جدید مانند نقش رسانه‌ها در جهانی شدن، طرح مباحث انتقادی، طرح مباحث هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی در نظریات جدید علوم ارتباطات، و نقش مؤثر ارتباطات و رسانه در شکل‌دهی به تلقی جامعه از مفاهیم نظری اشاره کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «عموم سرفصل‌ها و برنامه‌های رشته‌های علوم انسانی بیش از دو دهه است که هیچ تغییر و تحولی نداشته‌ است.»

حداد عادل در ادامه جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «نوعی سردرگمی و اعوجاج در فضای رسانه در جامعه ملاحظه می‌شود که باید ساماندهی شود.»

وی ادامه داد: «فضای مجازی نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی افکار عمومی و به ویژه جوانان دارد و باید این فضا پالایش شود و اگر این روند ادامه پیدا کند، آینده‌ای مبهم در پیش رو خواهیم داشت.»

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به لزوم کاربردی بودن سرفصل‌های درسی گفت: «در عین توجه به مباحث نظری، مهارت‌آموزی هم مورد توجه باشد، به همین دلیل باید در تدوین این سرفصل و برنامه نهایت دقت به عمل آید.»

وی تاکید کرد: «رویه شورا بازنگری سرفصل‌ها و برنامه‌ها نیست بلکه در سطحی عمیق‌تر انجام می‌شود.»

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد

وزیر بهداشت طی حکمی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

لازم به ذکر است پیش از این هادی میرزایی ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که انفصال دوساله از خدمت، علت برکناری وی از این سمت است.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم