Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول انجمن هنرهای نمایشی و گروه هنرهای نمایش میدانی شهرستان قدس، گفت: من برای آنکه بتوانم تغییری در اجرا ایجاد کنم وارد این حیطه شدم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قدس خبر، مصطفی بیات، مسئول انجمن هنرهای نمایشی و گروه هنرهای نمایش میدانی شهرستان قدس، در گفت‌وگوی تفصیلی با قدس خبر، اظهار داشت: من برای آنکه بتوانم تغییری در اجرا ایجاد کنم وارد این حیطه شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* چطور وارد حیطه هنری شدید؟

بنده فوق دیپلم کارگردانی سینما دارم. سال ۸۵ بازیگری را در شهرقدس شروع کردم. در خصوص نمایش‌های قدیمی از سال ۸۶ آغاز به فعالیت کرده و از همان سال، کارگردانی را اغاز کردم. از سال ۹۱ نیز به‌عنوان مسئول انجمن فعالیت خود را شروع کرده و هنگامی که استخدام ارشاد شدم در آنجا با تئاتر آشنا شدم.

 

* آیا مشوقی در فعالیت‌های خود داشتید؟

مشوق بنده شخص خاصی نبود. در مرحله‌ای وارد تئاتر شهر قدس شدم که کارها به صورت یک شکل و یکنواخت اجرا می‌شد و من برای آن‌که بتوانم تغییری در اجرا ایجاد کنم وارد این حیطه شدم.

 

* چه مشکلات بارزی در کار خود دارید؟

ما در شهرستان قدس هنرمندهای زیادی داریم اما دست و پای آن‌ها بسته است و برای انجام کارهای خوب با اینکه با مشکلی مثل فراهم نبودن شرایط و مکان مواجه هستیم اما به‌دلیل علاقه‌ای که هنرمندان شهر به کار خود دارند، به کار خود ادامه می‌دهند.

یکی از مشکلاتی که در اجرای نمایش‌ها با آن رو به رو هستیم کمبود فضای نمایشی مناسب است. به عنوان نمونه، ما بعد از اجرای نمایشی که چند ماه تمرین کرده‌ایم و بچه‌ها به یکدیگر عادت کرده‌اند و در تجربیات کاری به خلق و خوی هم نزدیک شده‌اند، پس از این همه تلاش، در پایان شب اجرا قرار است که این تیم از یکدیگر جدا شوند و این مسئله ناراحت کننده بوده موجب می‌شود افراد گروه کمتر همدیگر را ببینند.

گروه‌ها معمولاً ساکن هستند ولی مکانی وجود ندارد که آن‌ها دور هم جمع شوند و گفت‌وگوی هنری داشته باشند و این نامطلوب است. متاسفانه در شهرقدس فضا و مکانی که مربوط به این قضیه باشد زیاد وجود ندارد. در حال حاضر بیشتر گروه‌های نمایشی ما در پارک با یکدیگر تمرین می‌کنند و بیشتر مواقع نیروی انتظامی از ما ایراد می‌گیرد و دلیل این ایراد ها کمبود جا و فضای تمرین است.

تمام هنرمندها معمولاً مشکلاتی دارند ما نیز قطعاً دارای مشکلات بیشتری هستیم. یکی دیگر از این مشکلات بی‌پولی است و به این دلیل است که در شهرستان قدس شغل برای هنرمندان کم است ولی در کشورهای اروپایی به هنر ارزش بیشتری داده می‌شود ولی در ایران ارزش کمتری به آن داده می‌شود.

 

* کیفیت تئاتر در شهرستان قدس را چگونه ارزیابی می کنید؟

مخاطب تئاتری در شهرستان قدس کم است و این‌گونه نیست که تئاتر مخاطب ندارد. تئاتر در کل دنیا مخاطب دارد و نیز در خود شهر تهران نیز مخاطبان بسیاری وجود دارد. اما یکی از دلایل کمبود مخاطب کمبود مکان است.

در عرصه هنرهای نمایشی هنر بازیگری از تمامی آنها مهم تر می باشد و حتی بزرگان عرصه بازیگری کار خود را از تئاتر آغاز کرده‌اند.

 

* با توجه به اهمیت تئاتر، آیا می‌توان از آن در فرهنگ‌سازی استفاده کرد؟

در جامعه باید برای فرهنگ‌سازی از هنر به خصوص تئاتر استفاده کرد. مثلاً وقتی ما نمایشی را اجرا می‌کنیم مردم را به تبعیت از آن تشویق می‌کنیم.

 

* مهمترین درخواست شما از مسئولان شهر چیست؟

در واقع مسئولین شهر از مشکلات ما تاحدودی آگاه هستند. توقعی که ما از مسئولین داریم این است که از هنرمندان حمایت مادی و معنوی داشته باشند.

 

*چه پیامی برای هنرمندان تازه کار دارید؟

بنده به‌عنوان شخصی که ۱۰ سال به‌طور مدام و تخصصی کار تئاتر را انجام داده‌ام پیشنهاد می‌کنم اگر کسی وارد این عرصه شد ابتدای کار خود را با فعالیت‌های آکادمی شروع کند و در کلاس‌هایی که بازیگری را به‌طور حرفه‌ای آموزش می‌دهند شرکت کند و فقط بازیگری را در این نبینند که یک شخص آنقدر جسارت آن را داشته باشد که دیگران را بخنداند بلکه بازیگری دارای قانون است و باید بتواند که از این قانون پیروی کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • آغازساخت ۵۰ فضای آموزشی در استان
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی