Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران اتحادیه اروپا بانگرانی بیشتری نسبت به قبل تحولات جاری در کاتالونیا را رصد میکنند،اما قصد ندارند بصورت مستقیم وارداین معادله شوند زیرا دراین صورت حساسیتها درداخل اسپانیا برانگیخته میشود.

خبرگزاری مهر، بین الملل-حنیف غفاری: پیروزی اخیر احزاب استقلال طلب در انتخابات پارلمانی کاتالونیا، نگرانی هایی را در میان سران اروپایی بر انگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران قاره سبز نگرانی تاثیر دومینووار این پدیده و تعمیم آن به دیگر نقاط اروپا هستند.

در هر حال، اسپانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو محسوب می شود و هر گونه تحول سیاسی و جغرافیایی در آن، می تواند بر روی دیگر نقاط اروپا نیز تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر، سران اروپایی نگران برانگیخته شدن قدرت دیگر احزاب استقلال طلب در اروپا (پس از پیروزی استقلال طلبان کاتالونیا) هستند.

اگرچه اتحادیه اروپا در قبال برگزاری همه پرسی سال ۲۰۱۷ در کاتالونیا، که بدون اجازه دولت مرکزی برگزار شد، سکوت کرد و آن را به رسمیت نشناخت اما انتخابات پارلمانی اخیر، با مجوز دولت مرکزی و به صورتی کاملا رسمی و قانونی برگزار شده است. از این رو اتحادیه اروپا نیز ناچار خواهد بود نتایج این انتخابات را به رسمیت بشناسد.

برخی رسانه های اروپایی تاکید کرده اند که سران اروپایی در عین اینکه قصد ندارند به صورت مستقیم وارد مناقشه دولت مرکزی اسپانیا و منطقه کاتالونیا شوند، اما در پشت پرده ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا را نسبت به مذاکره با سران کاتالونیا و حل و فصل این پرونده تشویق می کنند.

برخی تحلیلگران مسائل اروپا معتقدند در صورت اعطای خودمختاری بیشتر به کاتالونیا و اعمال برخی اصلاحات در ساختار مالیاتی و اقتصادی این منطقه، از شدت بسیاری از مخالفت ها با دولت مرکزی اسپانیا کاسته خواهد شد. در این صورت، بسیاری از استقلال طلبان، از مواضع خود علیه دولت اسپانیا عقب نشینی خواهند کرد. با این حال به نظر می رسد دولت مادرید قصد ندارد به سادگی به جدایی طلبان کاتالونیا امتیاز دهد.

واقعیت امر این است که سران اروپایی تصور می کردند متعاقب تحولات چند ماهه اخیر در کاتالونیا و انحلال پارلمان این منطقه توسط دولت مرکزی اسپانیا، احزاب استقلال طلب در انتخابات پارلمانی این منطقه شکست خواهند خورد و به این ترتیب "دغدغه کاتالونیا" حداقل برای ۴ تا ۵ سال از دوش اروپای واحد بر داشته خواهد شد.

با این حال نتایج انتخابات پارلمانی اخیر و کسب ۵۲ درصد آرا توسط استقلال طلبان و کسب ۷۰ کرسی( از ۱۳۵ کرسی پارلمانی) توسط آنها همه معادلات را به ضرر اتحادیه اروپا تغییر داده است.

در حال حاضر سران اتحادیه اروپا با نگرانی بیشتری نسبت به قبل تحولات جاری در کاتالونیا را رصد می کنند. با این حال، همان گونه که اشاره شد، سران اروپایی قصد ندارند به صورت مستقیم وارد این معادله شوند زیرا در این صورت حساسیت های زیادی در داخل جامعه اسپانیا برانگیخته خواهد شد.

روزنامه "تاگس شاو"  چاپ آلمان در این خصوص می نویسد: "پس از برگزاری انتخابات پارلمان محلی در ایالت کاتالونیا که با پیروزی احزاب استقلال طلب مواجه شد، اتحادیه اروپا واکنش محتاطانه ای را در قبال این انتخابات نشان داده است. با این حال، در پشت درهای بسته نگرانی هایی در این خصوص مشاهده می شود. بسیاری از نمایندگان اروپایی از هر دو طرف (دولت مرکزی و استقلال طلبان) خواسته اند تا رد این خصوص وارد مذاکره شوند. "

بدون شک طی هفته ها و ماه های آتی، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا در جلسات خصوصی خود با سران اروپایی گزارش هایی را در خصوص آخرین وضعیت کاتالونیا و تحولات صورت گرفته در آن مطرح خواهد کرد و از آنها در راستای نحوه مواجهه با این مسئله کمک خواهد خواست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!

به گزارش ورزش سه، در شبی که مدافع عنوان قهرمانی از فوق ستاره ایرانی‌اش مسلم اولاد قباد بهره می‌برد و حسین طیبی دیگر ملی پوش ایرانی را در اختیار نداشت، در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بارسلونا رفت و در پایان با نتیجه ای باورنکردنی از سد حریف قدرتمند خود گذشت و پس اینترموویستار اسپانیا، به دومین تیمی لقب گرفت که از عنوان قهرمانی خود در اروپا دفاع کرده است.

شاگردان وادیلو که اختلاف‌ را در دقایق پایانی چشمگیر کردند و با نتیجه پنج بر یک پیروز شده بودند، ابتدا با گل آدولفو از آبی اناری‌ها عقب افتادند، اما ثانیه های بعد توسط روملو به گل تساوی بخش دست یافتند و در ادامه برتری‌شان را بر صدرنشین لیگا اسپانیا دیکته کردند.

برتری بزرگ پالما برابر بارسلونا در حالی بدست آمد که آن‌ها در کوپادِاسپانیا و لالیگا (لیگا ناسیونال ) از رقیب دیرینه شکست خورده بودند، اما در فینال چمپیونزلیگ نشان دادند که متخصص اروپا شده اند و بلوگرانا را در هم کوبیدند تا فوق ستاره های فوتسال دنیا در تیم بارسلونا شکست سنگینی را متحمل شوند.

مسلم اولاد قباد، مرد سال فوتسال آسیا که در مراحل قبلی تاثیر بسزایی در صعود پالما به فینال اروپا را داشت، در این نبرد به میدان رفت و در نیمه دوم کارت زرد گرفت. اولادقباد با این قهرمانی، برای دومین بار متوالی موفقیت بزرگی را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرد و پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، به توفیق بزرگ دیگری دست یافت تا روز های رویایی را تجربه کند.

حسین طیبی که فصل گذشته از ستاره های لیگ قهرمانان به شمار رفت و در صف بهترین‌های مسابقات جای گرفت، در این فینال به علت مصدومیت قادر به همراهی پالما نبود.

در این دوئل جذاب، لوزانو کاپیتان بارسلونا در دقایق پایانی با کارت قرمز مستقیم داور از زمین مسابقه اخراج شد.

پالمایی‌ها در ۱۵ دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست ناپذیر بوده اند تا رکورد بزرگی را از خود برجای بگذارند.

ولاسکو رهبر بارسلونا، اولین سرمربی ای است که در 80 بازی فوتسال باشگاهی یوفا حضور داشته. او در حال حاضر رکورد سه عنوان قهرمانی را در اختیار دارد که با اینتر در سال‌های 2017 و 2018 و بارسا در سال 2022 قهرمان شده است. اما در فینال امشب، شکست تلخی را در دوران مربیگری اش تجربه کرد.

وادیلو با دومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا، بهترین مربی حال حاضر دنیای فوتسال لقب گرفت. اگرچه او و تیمش همچنان از قهرمانی در لالیگا دور مانده‌اند.

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب