Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس گفت: آمريکا ايران را تهديد منطقه مي‌داند حال آن که ايران در صف مقدم مبارزه با تروريست است.
به گزارش حوزه پارلماني خبرگزاري فارس به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز (يکشنبه) در نشست جست و جوي راهبردهاي مشترک براي مبارزه با تروريسم در منطقه، طي سخناني اظهار داشت: در طول 30 سال و به خصوص دو دهه اخير تروريسم از نظر کمي و کيفي رشد داشته که ادامه اين روال مشکلات امنيتي بيشتري را ايجاد مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه اين مطلب افزود : در دو دهه اخير دو نوع ائتلاف به وجود امده، نخست ائتلافي به رهبري آمريکا براي مبارزه با تروريسم و ديگري ائتلاف ايران – روسيه و ترکيه.
* از کشوري هراس نداريم که بخواهيم پنهان‌کاري کنيم
رئيس مجلس ادامه داد: ائتلاف آمريکا در افغانستان براي نابودي تروريسم و مواد مخدر بود که در هيچ کدام موفق نبودند و امروز مشکلات مواد مخدر در افغانستان چند برابر شده است اما ائتلاف ايران – روسيه و ترکيه موفق بودند و به داعش ضربه زدند.
لاريجاني همچنين تصريح کرد: ترامپ در سند راهبردي اعتراف کرده در عراق سوريه داعش را برچيدند حال آن که آنها داعش را ايجاد کرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت همگرايي کشورها براي مبارزه با تروريسم گفت : در اين عرصه چين و پاکستان اگر کمک کنند توفيقات حتما افزايش مي‌يابد.
«آمريکا در منطقه به دنبال بهم ريختگي منطقه است کما اينکه بايد اين سوال را از خودمان بپرسيم که تغييري که در سفارت مطرح کردند به چه انگيزه‌اي بوده است که با وجود مخالفت همه دنيا خواستند بهم ريختگي جديد ايجاد کنند.»
*آمريکا نماد دولت شرور است
لاريجاني آمريکا را نماد دولت شرور خواند و گفت : آمريکا به مشکل فلسطين دامن زد که موضوع جديد ايجاد کند ، آمريکا نقشي ماجراجو در منطقه دارد ترامپ خود اذعان دارد آمريکا بايد کشور اول باشد و روسيه و چين را از تهديدات خود مي‌داند حال آن که روسيه و چين ستون منطقه هستند.
*جمهوري اسلامي به يمن موشک نداده است
وي ادامه داد: آمريکا ايران را تهديد منطقه مي‌داند حال آن که ايران در صف مقدم مبارزه با تروريست است؛ اخيرا تعدادي تکه‌هاي آهن نمايش دادند و گفته لاشه‌هاي موشک ايراني است که به يمن دادند، حال آن که ايران موشک به يمن نداد که اگر داده بود هراسي نداشتيم پنهان کاري کنيم.
اين نشست بايد توجه داشته باشد مبارزه واقعي باشد هزينه مبارزه را يک کشور به تنهايي نمي تواند پرداخت کند کما اين که ائتلاف ايران ، روسيه و ترکيه هزينه بسيار داده است.
*ابعاد پول کثيف در بين تروريست‌ها بايد رديابي شود
لاريجاني با اشاره به مقوله پول کثيف در اشاعه تروريسم در دنيا گفت : مشکل ما آمريکايي‌ها هستند که ساده از کنار ائتلاف ما نمي‌گذرند اما اگر اراده جدي داشته باشيم موفق خواهيم بود.
وي با تأکيد بر همکاري اقتصادي کشورهاي عضو گفت: رئيس مجلس سنا پيشنهادي مطرح کرد وهمکاري گاز و نفتي پيشنهاد رئيس جمهور پاکستان و بايد به صورت علمي و منطقي اين پيشنهادات را بررسي و پيگيري کنيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که بايد از اتحاد خود بلوک قدرتمند درست کنيم، گفت: چون منابع تجمعي است و از ظرفيت‌ها بايد استفاده شود و خطوط راه آهن بين کشورهاي منطقه که معاون رئيس پارلمان چين مطرح کرد به کشورهاي عضو کمک مي‌کند.
*ايجاد کميته امنيتي براي رد و بدل اطلاعات مفيد است
وي همچنين تصريح کرد: اين جلسه شروع خوبي است و از رئيس دوماي روسيه و رئيس جلسه مي‌خواهيم پيگير جلسه باشند و جلسه بعدي را در تهران برگزار کنيم و ما دوستان را براي جلسه بعدي در تهران دعوت مي کنيم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد.

به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اخیراً گفت مسئله وقوع جنگی دیگر در اروپا دیگر غیر ممکن نیست. وزیر خارجه لهستان نیز پیش‌تر گفت جنگ اوکراین هیچ راهکار دیپلماتیکی نداشته و تنها راه پایان بخشیدن به آن مناقشه نظامی است.

نخست‌وزیر مجارستان در واکنش به این اظهارات گفت: «این‌ها نشان‌دهنده مقاصد سیاسی حقیقی هستند. اروپا در حال حاضر دارد با آتش بازی می‌کند. ما روی مرز جنگ و صلح حرکت می‌کنیم.»

 «بالَژ اوربان» مشاور نخست‌وزیر مجارستان در امور سیاسی پیش‌تر در گفتگویی با «تاکر کارلسون» شخصیت رسانه‌ای شناخته شده آمریکا گفت واشنگتن در مناقشه روسیه و اوکراین به دنبال کسب منافع شخصی است و به همین دلیل است که نمی‌گذارد این جنگ به پایان برسد.

او در روز پنجشنبه در پاسخ به این پرسش که چرا وزیر خارجه آمریکا تا این حد به جنگ جهانی سوم اصرار دارد، گفت: «زیرا چند مزیت تاکتیکی وجود دارد از جمله تضعیف روسیه که همیشه اولویت آمریکا بوده و متوقف کردن همکاری روسیه و آلمان در حوزه انرژی که این هم یکی دیگر از اولویت‌های آمریکا بوده است.»

این مقام مجارستانی در ادامه گفت انگیزه‌های آمریکا برای ادامه جنگ اوکراین در نهایت اروپا که یک قدرت اقتصادی بزرگ است را از منظر استراتژیک تخریب می‌کند.

مشاور اوربان همچنین گفت خواص لیبرال در آمریکا می‌خواهند اروپای مرکزی را به نوک پیکان در جنگ جدید سرد علیه روسیه بدل کنند.

او گفت آمریکا از اروپای مرکزی می‌خواهد با دریافت اندکی حمایت تسلیحاتی و مالی نقش خط مقدم در جنگ سرد با روسیه را ایفا کند؛ خواسته‌ای که اجابتش برای مجارستان مقدور یست چرا که این کشور می‌خواهد کشوری مستقل و دارای حق حاکمیت قدرتمند باشد.

ویکتور اوربان و دونالد ترامپ

بالژ اوربان همچنین با بیان اینکه نخبگان سیاسی در آمریکا و اروپا شباهت‌های فکری بسیاری داشته و با هم در ارتباط هستند گفت امیدوار است دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال به قدرت رسیده و این ارتباط را از بین ببرد.

او گفت: فکر می‌کنم بهترین اتفاقی که در حال حاضر می‌تواند برای اروپا بیفتد این است که دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • چرا به جای ایران، اسرائیل را تروریست نمی خوانید (فیلم)
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله