Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام ‌خمینی (ره) گفت: پیشرفت فیزیکی ترمینال سلام در فرودگاه امام، به حدود 70 درصد رسیده است و انتظار می رود تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، کورش فتاحی افزود: خوشبختانه ساخت ترمینال سلام در فرودگاه امام در چند ماه اخیر بالغ بر 25 درصد رشد داشته و روند ساخت آن با سرعت بیشتری در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده همزمان با آغاز مناسک حج (فصل تابستان) بتوان از ترمینال سلام بهره‌برداری کرد.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) با اشاره به اینکه علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی در ترمینال سلام در صدد ایجاد ترمینال گالری هستیم، افزود: به دستور وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت شهر فرودگاهی امام ایجاد ترمینال گالری سلام است و در نظر داریم تا با مشاوره‌های صاحبنظران و نیز حضور مشاوران و استادان سازمان میراث ‌فرهنگی و گردشگری کشور، ترمینال سلام در شان ایران اسلامی به بهره برداری برسد.
رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص آخرین مراحل طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: برای نخستین بار طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تهیه، تکمیل، تایید و به تصویب هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی رسید و متعاقب آن از سوی معاونان و مشاوران وزارت راه و شهرسازی تایید شده که مراحل نهایی را برای ابلاغ طی می کند.
به گزارش ایرنا، اکنون ترمینال شماره یک فرودگاه امام (ره) بیش از 5 میلیون مسافر ظرفیت دارد، اما سالیانه بیش از 8 میلیون مسافر از این ترمینال تردد می کنند و با افتتاح ترمینال 5 میلیون نفری سلام، ظرفیت این فرودگاه در 35 کیلومتری تهران سالیانه به بیش از 13 میلیون نفر افزایش می یابد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108*2025
خبرنگار: ایرج منصوری*ناشر: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود

مهدی عالمی، ناظر پروژه پل سفیدرود گفت: اجرای عملیات ساخت پل بزرگ سفیدرود با عرشه فلزی و پایه‌هایی با ۲ دهانه ۴۰ و ۵۰ متری به طول کلی ۹۰ متر، عرض ۵.۵ متر و عرض پیاده رو کناری ۵۰ سانتیمتر در بحرانی‌ترین قسمت رودخانه و در محدوده استملاکی سد سفیدرود منجیل با به کارگیری به روزترین اصول فنی و مهندسی در حال انجام است.

او هدف از ساخت این پل را تسهیل دسترسی، بهبود کیفیت تردد و روان سازی و حذف گره ترافیکی مسیر اعلام و تصریح کرد: محل قرارگیری این پل در محور اصلی منجیل _ سه راهی طارم شهرستان رودبار نقش چشمگیری در جابجایی مسافران، محصولات کشاورزی و فعالیت اقتصادی استان‌های شمالی و شمال غربی کشور دارد.

ناظر پروژه پل بزرگ سفیدرود افزود: در حال حاضر پل قدیمی بین ۲ شهر منجیل گیلان و طارم زنجان بر روی رودخانه سفیدرود استفاده می‌شود. 

به گفته عالمی، با توجه به اینکه مسیر عبوری از پل فلزی موجود ظرفیت تردد یک خودرو را دارد و نیز بخشی از مسیر راه فرعی طارم رودبار به منظور عملیات اجرایی بخش دوم آزادراه منجیل - رودبار مسدود شده است و محدودیت مراودات تجاری و کشاورزی دو سویه شهرستان طارم با شهرستان‌های استان گیلان، تکمیل این طرح در حداقل زمان ممکن با همت مسئولان استانی و شهرستانی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

او همچنین گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پل فلزی که این روز‌ها با پیشرفت ۹۲ درصدی و ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است، راه گیلان به استان‌های همجوار اعم از زنجان، قزوین، اردبیل و ... هموار می‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده در صورت تأمین اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال انتظار می‌رود در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

پروژه ساخت پل بزرگ سفیدرود در شهریور سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده بود. 

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج