Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صید بنادرهرمزگان با بیان اینکه صیادی نوین جایگزین خوبی برای صید سنتی است، گفت: در همه جای دنیا از صید نوین به عنوان یکی از روش های استاندار صیادی استفاده می شود و در آن ماهی های تازه و با کیفیت بالا تری نسبت به صید سنتی از دریا به دست می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مسعود بارانی، معاون صید بنادر شیلات استان هرمزگان در گفتگو باخبرنگار هرمز ، اظهار کرد: یکی از روش های صید نوین استفاده رشته  قلاب و لاین لاین  است که در حال حاضر برخی از جزایر استان هرمزگان از این روش صیادی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صید بنادرهرمزگان با اشاره به اینکه کیش لقب جزیره بدون تورماهی گیری  رابه دست آورده است، تصریح کرد: جزیره کیش به عنوان اولین مکان برای صید نوین انتخاب شده است  که صیادان این منطقه روزی خودرا از دریا با استفاده از روش های نوین کشت قلاب به دست می آورند.

بارانی ادامه داد: روش صید نوین علاوه بر جزیره کیش صیادان  جزایر قشم و لاوان از این روش استفاده می کنند و سازمان شیلات در حال توسعه آن در جزایر دیگر است.

وی با بیان اینکه صیادی نوین جایگزین خوبی برای صید سنتی است، گفت: در همه جای دنیا از صید نوین به عنوان یکی از روش های استاندار صیادی استفاده می شود و در آن ماهی های تازه و با کیفیت بالا تری نسبت به صید سنتی از دریا به دست می آید.

معاون صید بنادرهرمزگان بیان کرد: صید با تور ماهی گیری حیات زندگی انواع ماهی های کوچک و بزرگ را به خطر می اندازد  در صورتی که در صید نوین اندازه و سایز قلاب  مشخص می کند ماهی که با آن قلاب صید می شود چه سایزی باشد .

بارانی  با اشاره به اینکه از صیادان ماهر خارجی برای آموزش صیادان استفاده شده است، تصریح کرد:  از تعدادی ملوان چینی و هندی برای آموزش صیادان سنتی ایرانی استفاده شده که بعد از آموزش به کشور خودشان بازمی گردند و  70 درصد از نیروهایی که در لنج های صیادی قرار دارندایرانی هستند.

وی افزود: روش صید  نوین در اعماق مختلف دریا به گونه ای تعبیه شده  که طول  قلاب ها و رشته ها در اعماق مختلف دریا متفاوت است وصید نوین باعث ذخایر آبزیان برای نسل های آینده می شود.

معاون صید بنادرهرمزگان خاطر نشان کرد: از صیادان می خواهیم  در مباحث آموزشی که برای صید نوین برگزار می شود شرکت کنند چرا که صید نوین ، استانداردی است  که در همه جای دنیا از آن استفاده می شود و یکی از کارهای که باعث حفظ ذخایر آبزیان برای نسل های آینده می شود صیادی نوین است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر هرمزگان، ۳۱ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شمالی احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: از ظهر فردا شنبه اول اردیبهشت در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در بعدازظهر بصورت پراکنده رگبار باران، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و احتمال تقویت نقطه‌ای این سامانه بارشی و رخداد تگرگ دور از انتظار نیست.

سی سی پور گفت: با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از تردد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی خودداری شود.

وی افزود: دریا در این مدت نسبتا آرام و شرایط برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود و از لحاظ دمایی، بتدریج تا اواسط هفته آینده، افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغازنام نویسی در آزمون استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر هرمزگان، ۳۱ فروردین
  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد