Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - از زمان شروع طرح رجيستري موضوع موبايل‌ هاي مسافرتي بارها و بارها مورد بازبيني قرار گرفته و در ديجياتو نيز در طي گفتگو‌هايي با سازمان‌ها و مراجع رسمي مربوطه مورد کنکاش قرار گرفته است. در طي همايش سراسري مديران وزارتخانه ارتباطات «حسين فلاح»، رئيس سازمان تنظيم مقررات (رگولاتوري) درباره شرايط جديدي از موبايل‌ هاي مسافرتي خبر داده که ايراد پيشين اين موضوع را تا حدي رفع مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته فلاح به زودي گمرک کشور سامانه جديدي را اه‌اندازي خواهد کرد که ديگر مسافراني که با خود موبايل به همراه دارند ديگر لازم نيست همزمان با ورود به کشور و در فرودگاه دستگاه خود را ثبت کرده و عوارض آن را پرداخت نمايند:
«پيش از اين اگر مسافري عوارض مالياتي دستگاه موبايل خود را در همان بدو ورود به کشور پرداخت نمي‌کرد، مهلت جبراني براي او در نظر گرفته نمي‌شد و کاربر صرفا مي‌توانست در طي يک دوره 30 روزه خدمات مخابراتي را از اپراتورها دريافت کند، اما حالا اين مشکل به زودي برطرف شده و مسافرين فرصتي 10 تا 15 روزه را در اختيار دارند تا IMEI موبايل را در سامانه جديد ثبت و بعد از پرداخت حق عوارض آن را فعال کند.»

پيش از اين روابط عمومي گمرک در گفتگو با ديجياتو اظهار داشته بود که راه‌اندازي چنين سيستمي صرفا براي واردات تجاري بنا به شرايطي خاص امکان پذير خواهد بود و براي مسافرين عادي اين امر ميسر نخواهد شد چرا که پيدا کردن شخص و دريافت عوارض از او کار دشواري خواهد بود.
مقدار گمرک عوارضي که براي موبايل‌ هاي مسافرتي در نظر گرفته شده هم بنا به گفته روابط عمومي گمرک در حال حاضر کمتر از ميزان واردات تجاري شرکت‌ها بوده و معادل 16 درصد قيمت اصل کالا است. نرخ ارز استفاده شده در اين فرايند نيز توسط بانک مرکزي هر هفته به گمرک اعلام مي‌شود و در سايت رسمي گمرک قابل مشاهده است.
طرح رجيستري بعد از سال‌ها وقفه در مهرماه امسال آغاز شد و در فاز دوم آن تمامي محصولات سيم‌کارت‌خور اپل مشمول طرح رجيستري مي‌شوند. زمان فاز بعدي اجرايي اين طرح هنوز مشخص نيست ولي احتمالا تا قبل از پايان سال جاري آغاز شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی تمدید شد
  • تمدید مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی
  • (ویدئو) فردا آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها در سامانه «داوطلب»
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد
  • امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
  • وضعیت رجیستر شدن آیفون 14 پرو مکس
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان