Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:40:25 GMT

روحانی خوشنام اهوازی میهمان فرزند شهیدش شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۴۱۹۴

روحانی خوشنام اهوازی میهمان فرزند شهیدش شد

پدر شهید احمد بزار از شهدای دفاع مقدس اهواز دعوت حق را لبیک گفت و در بهشت میهمان فرزند شهیدش شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، پدر شهید احمد بزار از شهدای دفاع مقدس اهواز پس از سال‌ها فراق دعوت حق را لبیک گفت و در بهشت برین به فرزند شهیدش پیوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین بزار، پدر شهید احمد بزار از شهدای دفاع مقدس اهواز از روحانیون مخلص و متقی بود که در حوزه‌های علمیه اهواز تدریس می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از اساتید به نام اخلاق در حوزه‌های علمیه استان خوزستان و اهواز است که در بین طلاب و روحانیون خوزستانی شهره بود.

این روحانی وارسته و عالم عامل سرانجام  بیش از این فراق فرزند شهیدش را تاب نیاورد، جان به جان آفرین تسلیم کرد و در بهشت میهمان او شد.

آئین تشییع پیکر مطهر حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین بزار، پدر شهید احمد بزار از شهدای دفاع مقدس اهواز امروز دوشنبه سوم دی ماه در اهواز و زادگاه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) برگزار شد.

پیکر این پدر شهید ابتدا از منطقه گلستان و محل سکونش انجام شد و سپس به حوزه علمیه اهواز منتقل شد تا طلاب و روحانیون اهوازی با او وداع کنند.

پس از برگزاری آیین وداع، پیکر مطهر حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین بزار، پدر شهید احمد بزار از شهدای دفاع مقدس اهواز به گلزار شهدای اهواز انتقال یافت.

پیکر پدر شهید احمد بزار به قطعه یک گلزار شهدای اهواز منقل شد و پس از برگزاری نماز و قرائت تلقین در آرامگاه ابدیش در کنار فرزند شهیدش آرام گرفت.

آئین بزرگداشت روحانی وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین بزار، پدر شهید احمد بزار از شهدای دفاع مقدس اهواز روز دوشنبه چهارم دی ماه از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود و اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، رزمندگان اسلام، علما و روحانیون یاد او و فرزند شهیدش را گرامی می‌دارند.

این برنامه معنوی در مسجد اعظم اهواز واقع در اتوبان آیت‌الله بهبهانی، جنب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و حسینیه حضرت بقیه‌الله(عج) انجام می‌شود.

شهید احمد بزاز در سال 1343 در منطقه نهضت‌آباد (لشکرآباد) اهواز دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

این دلیرمرد خوزستانی پس از حضور در جبهه در دوم فروردین ماه سال 1361 در عملیات فتح‌المبین شربت شهادت نوشید و نام خود را در دفتر 23 هزار شهید استان خوزستان ثبت کرد.

شهید احمد بزاز در سن 17 سالگی در منطقه عملیاتی شوش دانیال به شهادت رسید و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز در کنار دیگر شهیدان آرام گرفت.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام که در عملیات کربلای۵ و عاشورا به فیض شهادت نائل شدند؛ با حضور عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی استان قم و زائران و منتظران برگزار و روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، در خاک مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229157

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • مادر شهید اسحق مددی، به دیدار فرزند شهیدش شتافت
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز