Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما شاتا، محمد شريعتمداري در نشست شوراي سياستگذاري هشتمين همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن با اشاره به رشد 11 درصدي توليد فولاد خام کشور نسبت به سال 2015، افزود: در اين حوزه قدم‌هايي خوبي برداشتيم و توانستيم سهم خود را در فولاد جهان به 1.1 فولاد برسانيم که اين مهم نشانگر تلاش و جديت در فعاليت‌هاي فولادي کشور است، اما همچنان براي رسيدن به توازن در زنجيره فولاد بايد کار بيشتري انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تأمين زير ساخت‌هاي صنعت فولاد کشور نيازمند 19 ميليارد يورو منابع است
وي تأمين زير ساخت‌هاي صنعت فولاد کشور را موضوع روز اين صنعت دانست و تصريح کرد: براي اين منظور به 19 ميليارد يورو منابع نياز داريم که بخش عمده اي از آن براي توسعه ريل و برق است. براي اينکه بتوانيم ظرفيت استفاده از ريل را که امروز 28 ميليون تن است تا سال 1404 به 101 ميليون تن افزايش دهيم به 10ميليارد يورو سرمايه گذاري نيازمنديم.

طرح جامع فولاد درهمايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن رونمايي شود

شريعتمداري به اهداف طرح جامع فولاد اشاره کرد و گفت: اين يک طرح ايستا نيست و نيازمند به روز‌رساني در جهت اهداف کلان پيش بيني شده است. معتقدم اين طرح که با ديدگاه‌هاي همه صاحب نظران تدوين شده است مي تواند در همايش فولاد رونمايي شود و در معرض ديد همه صاحب نظران قرار بگيرد.

هدف گذاري براي توليد 5 هزار مگاوات برق جديد در طرح جامع فولاد

وزير صنعت، معدن و تجارت از تأمين آب و برق و ديگر زير ساخت‌ها به عنوان نيازهاي اصلي توليد فولاد نام برد و افزود: در طرح جامع فولاد توليد 5 هزار مگاوات برق جديد هدف گذاري شده است که 5 ميليارد يورو براي اين موضوع نيازاست. از سوي ديگر تأمين آب از اولويت‌هاي مهم توسعه فولاد است که بايد در اين راستا نيز قدم‌هاي بيشتري برداريم.

شريعتمداري با اشاره به اينکه بين ظرفيت توليد سنگ آهن و ظرفيت فولاد کشور فاصله جدي وجود دارد، يادآور شد: طرح جامع فولاد بايد ايجاد توازن و رفع چالش‌ها در زير ساخت‌ها و آمايش سرزمين براي اجراي طرح هاي فولادي در آينده را دنبال کند و اعمال مديريت جامع در تمامي شاخص‌هاي تأثير گذار صنعت فولاد را در دستور کار قرار دهد.

در طرح جامع براي تجهيز معادن حدود 600 ميليون يورو نياز داريم

وي با اشاره به آثار بين المللي برگزاري اين همايش، تصريح کرد: جذب سرمايه از موضوعات اصلي معدن است. در طرح جامع براي تجهيز معادن حدود 600 ميليون يورو نياز است و در زمينه فولاد نيز 8.5 ميليارد يورو منابع مالي نياز داريم.

وزير صنعت ،‌معدن و تجارت با تأکيد بر ضرورت جذب سرمايه گذاري خارجي و ايجاد مشارکت‌هاي بين المللي در حاشيه برگزاري اين همايش، يادآور شد: با وجودي که در همه زمينه‌ها ظرفيت ايجاد شرکت‌هاي مشترک وجود ندارد اما فولاد اين ظرفيت را دارد و منافع متعددي از ناحيه اين جوينت وينچرها نصيب کشور خواهد شد. از سوي ديگر براي بالا بردن قدرن چانه زني در حوزه سياسي نيز به جوينت وينچرهاي قوي نياز داريم.

شريعتمداري با بيان اينکه حدود 100 ميليون تن ظرفيت جديد در حوزه کنسانتره، گندله، فولاد خام و آهن اسفنجي در قالب 73 طرح جديد قابل تحقق خواهد بود، گفت: از ديگر چالش‌هاي صنعت فولاد تأمين سنگ آهن و رکود بازار داخلي است که آينده پژوهي در موضوع فولاد و محصولات جايگزين به عنوان يکي از موضوعات مهم اين همايش مي تواند در دستور کار قرار بگيرد.

وي با اعلام اينکه به موضوع آينده صنعت فولاد و نقش تکنولوژي‌هاي نو در رقابت با فولاد به عنوان کالاي جايگزين مي‌توان در اين کنفرانس پرداخت، تصريح کرد: موضوعاتي مانند آثار استفاده از روش‌هاي نوين ارتباطي IT و ICT ، کاهش هزينه‌هاي مبادله و بالا بردن بهره وري مي تواند در قالب مقاله ارايه و با غني سازي آن‌ها‌ ارتباط نزديکتري ميان دانشگاه‌ها دراين گونه حوزه‌ها برقرار شود.

حضور بخش خصوصي واقعي در حوزه فولاد اکسيري حيات بخش است

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه نتوانستيم در بسياري حوزه‌ها خصوصي سازي واقعي را شکل دهيم، گفت: اما در حوزه فولاد مي توانيم بخش خصوصي را درگير کنيم که اين مسووليت به بخش دولتي و خصولتي بر مي‌گردد چرا که حضور بخش خصوصي واقعي در اين حوزه، اکسيري حيات بخش است.

شريعتمداري با تأکيد بر نقش مهم دولت در سرمايه گذاري تصريح کرد: به نقش دولت بي توجه نيستيم که اگر اين بخش نبود سرمايه گذاري‌هاي بزرگ با پيشرفت‌هاي امروزي امکان پذير نبود.

دولت مکلف به توانمندسازي بخش خصوصي است

وي دولت را مکلف به توانمندسازي بخش خصوصي دانست و گفت: با الگوگيري از برخي کشورها بايد بخش خصوصي واقعي را بسازيم، حوزه فولاد مي تواند در اين زمينه قدم‌هاي خوبي بردارد چراکه در جريان برخي خصوصي سازي‌ها زنجيره ارزش در بسياري زمينه‌ها از بين رفت.

شريعتمداري در ادامه يادآور شد: ميزان اثر بخشي اين‌گونه همايشها بايد مورد سنجش قرار بگيرد و زمينه‌هايي که داراي پتانسيل‌هاي اصلي در منطقه و جهان هستيم محور برگزاري نشست‌هاي علمي و کارشناسانه و ايجاد تجمع‌هاي بين المللي شود.

سومين نشست شوراي سياستگذاري همايش فولاد و معدن ايران با حضور معاون معدن و صنايع معدني وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، مديرعامل سازمان ايميدرو، تشکل‌ها و فعالان بخش فولاد و معدن کشور و نيز مدير مسوول روزنامه دنياي اقتصاد ( مجري همايش ) برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

محمدرضا جمالعباسی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۲ هزار و ۵۴۳ بازرسی سال گذشته از اصناف محلات انجام شد و ۲۷۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۶ گشت مشترک در قالب ۳۷۱ بازرسی با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی محلات انجام شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: ۱۱۰ بازرسی مشترک و مستقل قاچاق کالا از واحدهای دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی شهرستان در سال گذشته انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند