Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير ارتباطات در پايان مراسم توديع و معارفه معاونان سابق و جديد وزارت ارتباطات و فناوري در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مشکلات مخابراتي به وجود آمده در زمان زلزله تهران آمارهايي را ارائه داد.
«محمدجواد آذري جهرمي» ضمن تاييد اختلال به وجود آمده در شبکه موبايل در زمان زلزله 5.2 ريشتري شهرستان ملارد که باعث لرزش پايتخت نيز شد، از امکان حداکثر استفاده 4 برابر نسبت به ظرفيت معمول کل شبکه خبر داد و گفت:
«در زمان وقوع اين حادثه ميزان مصرف ديتا 40 درصد کاهش داشته و ميزان مکالمات در حدود 35 درصد رشد داشته است و اين آمار نشان مي دهد که مردم تمايل دارند در مواقع بحران بيشتر از طريق مکالمات نيازمندي هاي خود را برطرف مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مورد هم سامانه تا 4 برابر حد عادي خود مورد استفاده قرار گرفت و البته با اختلال مواجه شد، اگر در برآوردهاي آينده پيش‌بيني شود که در چنين مواقعي نياز بيشتر از مقدار 4 برابري از حد ظرفيت وجود داشته باشد، قطعا اين موضوع در کميته بحران وزارت ارتباطات بررسي مي‌شود.»

به گفته جهرمي، وزارت ارتباطات دراين حادثه با استفاده از شبکه هاي اجتماعي و رسانه ملي از مردم خواست که مکالمات کوتاهي داشته باشند تا شبکه دچار اختلال نشود. چنين توصيه‌هايي پيش‌تر در زمان زلزله کرمانشاه نيز از سوي وزير ارتباطات براي تمامي کاربران مطرح شده بود.

جهرمي همچنين خواستار ظرفيت سازي بيشتر در اين موارد از سوي اپراتورها شد. زلزله هفته گذشته تهران به ديد بسياري از مسئولين و کارشناسان مي‌تواند ملاک سنجش و يک مانور ناخواسته براي تمامي دستگاه‌هاي اجرايي کشور باشد تا خود را براي زلزله‌هاي مهيب‌تر در هر نقطه از کشور آماده سازند تا شايد شاهد کاهش تلفات و خسارات کمتري باشيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »

شهردار تهران گفت: به هر دستگاهی در شهر که خدمتی می‌کند، بسته به نیازشان کمک می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم.دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

شهردار تهران همچینین با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، اظهارکرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»