Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@07:51:40 GMT

اعلام دلیل کشته شدن پلنگ مشهور ایرانی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۵۲۳۳

صراط: بررسی و کالبد شکافی پلنگ معروف سجیدان که چند روز قبل لاشه آن کشف شده بود نشان دهنده درگیری پلنگ تلف شده با یک پلنگ دیگر بوده است.
به گزارش فارس، در پی کشف لاشه پلنگ معروف سجیدان در عمق جنگل های سیاهکلرود که حدود دوماه از رها سازی آن می گذشت، دامپزشک و کارشناسان حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان لاشه را مورد بررسی دقیق و کالبد شکافی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این مطلب گفت بررسی ها نشان داد که این حیوان بر سر لاشه یک طعمه با یک پلنگ دیگر درگیر شده و متاسفانه در این درگیری کشته می شود.
قربانعلی محمدپور اضافه کرد بررسی های میدانی محل درگیری و کالبد شکافی جانور موید آن است که این درگیری بر سر لاشه شکار شده یک تشی بوده و دو پلنگ  برای تصاحب لاشه تشی با یکدیگر درگیر می شوند.
مهمترین دلایلی که باعث می شود تا گمانه درگیری با پلنگ از دید کارشناسان تقویت شود وجود موهای شبیه موی پلنگ در دهان پلنگ کشته شده و وجود دو حفره به فاصله پنج سانت در جمجمه این حیوان است که این فاصله می تواند جای دو دندان نیش یک پلنگ بالغ باشد.
همچنین شکستگی  قسمتی از کتف و پارگی عضلات این ناحیه و چندین حفره در ناحیه پشتی که اثر گازگرفتگی است موید آن است که پلنگ سجیدان نتوانسته از این درگیری شدید جان سالم بدر ببرد و از یک پلنگ قوی تر شکست خورده است.
محمدپور اضافه کرد: در قسمت قدامی بدن پلنگ نیز چند حفره کوچک و سطحی که توسط تیغ تشی ایجاد شده و باعث سوراخ شدن پوست و جراحت سطحی شده بود مشاهده شد.
این گزارش می افزاید نمونه برداری های لازم از قسمت های مختلف پلنگ جهت آزمایشات تکمیلی انجام شده و پوست پلنگ نیز برای تاکسیدرمی جهت استفاده در موزه تنوع زیستی جدا شد.
لازم به یاداوری است این پلنگ ماده معروف به (آرزو) که در دیماه سال گذشته بر اثر گیر کردن در تله سیمی جانوران به شدت آسیب دیده بود پس از یک عمل جراحی پیچیده و بیش از ده ماه مراقبت های ویژه و بازیابی کامل سلامتی، نهایتا در آبان ماه گذشته با نصب ردیاب ماهواره ای (صرفا با قابلیت ارسال موقعیت جغرافیایی) در زیستگاهش ارتفاعات جنگلی رودسر رها سازی شده بود که بعد از گذشت دوماه از این رهاسازی با وقوع این درگیری کشته شد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس در آزاد راه قزوین-زنجان یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.

فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد حادثه رانندگی در آزادراه قزوین-زنجان بعد از عوارضی شماره ۳ به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه سواری پژو پارس سفید با چهار سرنشین به دلایل نامعلوم از مسیر خود منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و دیگر سرنشینان آن نیز مصدوم که با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

ذاکری‌منش با بیان اینکه علت تامه تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است، از رانندگان خواست؛ ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کد خبر 739422

دیگر خبرها

  • جزئیات قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج
  • درگیری خونین در قبرستان یاسوج؛ ۲ نفر کشته شدند
  • درگیری خونین در قبرستان یاسوج/ ۲ نفر کشته شدند
  • یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین
  • برخورد پژو ۴۰۵ با کوییک در قزوین یک‌کشته و ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • یک کشته و ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در آزاد راه قزوین - زنجان
  • تصادف زنجیره‌ای در ایلام با یک کشته و سه مصدوم
  • درگیری درساحل بندر امام حسن بوشهر یک کشته برجا گذاشت
  • یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان