Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@19:54:14 GMT

14دی، جشن پیشواز رویداد تبریز 2018

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۶۴۸۶

14دی، جشن پیشواز رویداد تبریز 2018

مرتضی آبدار روز یکشنبه در جلسه هماهنگی این مراسم، اظهار کرد: جشن پیشواز تبریز 2018 روز پنجشنبه 14 دی ماه با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعدادی از وزرا، مقامات استانی و شهری در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.
وی افزود: این آیین پیشوازی برای آغاز رسمی برنامه های تبریز 2018 که از آذر ماه 96 شروع شده و در طول سال 97 با محوریت فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و با مشارکت مردم تبریز و استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبدار با بیان اینکه افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 سوم فروردین 97 با حضور شخصیت های ملی و بین المللی و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری کلید خواهد خورد، گفت: جشن 14 دی ماه پیش برنامه ای است برای این جشن بزرگ و در فاصله این دو مراسم، برنامه های دیگری با محورهای فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: جشن جهانی نوروز به عنوان یک رویداد بین‌المللی همزمان با آئین افتتاح رسمی تبریز 2018 برگزار می شود.
آبدار افزود: با توجه به برگزاری مراسم افتتاحیه در ایام نوروز، حضور و مشارکت مردم تبریز، نقطه عطف برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم افتتاحیه و سایر برنامه های در نظر گرفته شده برای این رویداد خواهد بود.
به گزارش ایرنا، شهر تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب گردید.
این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌ عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که شهرهای تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
پیش از این شهرهای قدس در فلسطین و قونیه ترکیه به ترتیب به‌ عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های 2015 و 2016 انتخاب شده بودند و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 برگزیدند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان