Web Analytics Made Easy - Statcounter


نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بر توسعه همکاری این مرکز با شورای اسلامی شهر تهران برای پشتیبانی محتوای علمی مورد نیاز شورا تاکید کرد.

به گزارش امتداد نیوز، ابراهیم امینی با اشاره به جایگاه علمی مرکز مطالعات در بین اعضای شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شهرداری تهران گفت: بنده به واسطه این که دانشگاهی هستم به این نوع مراکز تعلق خاطر دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ساختار مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیازمند تمهیدات خاصی است که  شهرداری تهران و سایر زیر مجموعه­های آن از انجام کار موازی و یا داشتن حوزه­ای تحت عنوان پژوهش پرهیز نمایند؛ و لذا باید تمام تلاش‌ها بر ادغام این گونه بخش‌ها با مرکز مطالعات متمرکز شود؛ چرا که در غیر این صورت علاوه بر تحمیل هزینه­های مضاعف بر شهرداری تهران، انسجام و اثربخشی اهداف کاربردی پژوهش‌ها از بین می­رود.

امینی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی برای تحقق این کار نهایت همکاری و تعامل را از جنبه­های مختلف نظیر تصویب موضوع و حمایت پارلمانی به عمل خواهد آورد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوعی که در انجام پژوهش­ها باید به آن توجه شود این است که پژوهش‌ها صرفا نظری نباشند و جنبه کاربردی لحاظ گردد زیرا نیازمند کار کتابخانه ای نیستیم و این امر با اهداف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز هم خوانی نخواهد داشت.

وی با تاکید مجدد بر انجام فعالیت­ها کاربردی و پرهیز از هرگونه طرح­های زمان بر گفت: کارهای زمان بر برای تهران تاثیر­گذار نیست و به همین خاطر مرکز مطالعات باید فعالیت­های پژوهشی خود را به صورت مرکز واکنش سریع علمی انجام دهد و درحداقل زمان ممکن نظرات کارشناسی خود را برای طرح ها و لوایحی که در صحن شورا مطرح است برای اعضا ارسال نماید.  

دکتر امینی در ادامه صحبت­های خود در این جلسه مواردی نظیر مدیریت بحران و زلزله، بافت فرسوده، تراکم، شیوه تامین درآمدهای پایدار، مدیریت بحران، فرهنگ رانندگی را از مسائلی عنوان کرد که نیازمند نظرات کارشناسی است و مرکز مطالعات ‌می‌تواند با ورود به این حوزه­ها راهکارهای مناسبی را دراختیار مدیریت شهری قرار دهد.

امینی یاد آور شد: اداره شهر تهران متضمن هزینه‌های زیادی است که یک بخش آن به علت کلان شهر بودن این شهر و بخش دیگر آن ناشی از پایتخت بودن آن است که بر این شهر تحمیل شده است. لذا باید با استدال‌های علمی دولت را متقاعد نمود که هزینه­های مترتب بر آن را بپردازد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر ضرورت توجه به تجارب سایر کشورها تاکید و گفت: باید در این حوزه از تجارب سایر کشورها استفاده شود و لذا یک تیم پژوهشی می‌توانند با احصا این موارد و با استفاده از تجارب موفق سایر کشورها زمینه آزمون و خطای مدیریتی را تضعیف کنند.

وی همچنین خواستار همکاری گسترده مرکز با شورا، رصد فعالیت­های شورا و کمیسیون­ها و ارائه نظرات علمی و کارشناسی شد و اضافه کرد: این مرکز باید زمینه دسترسی سیستمی اعضای شورای اسلامی شهر تهران را برای استفاده از پژوهش­های خود فراهم سازد.

گفتنی است در این دیدار رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با تشریح تاریخچه فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز مطالعات به عنوان اتاق فکر شهرداری تهران از جایگاه ممتازی در نظام مدیریت شهری پایتخت برخوردار است و امیدوار هستیم که این­گونه جلسات و بازدید ها زمینه ارتقاء هر چه بیشتر تعامل با سیاست­گذاران را فراهم نماید و منجر به بهبود فعالیت­های مرکز شود.

دکتر محمد رضا جوادی یگانه در ادامه افزود: مرکز مطالعات نیازمند تغییر ساختار ماموریتی است و امید است که این امر با همکاری شورای اسلامی و سایر بخش­های مرتبط در شهرداری انجام شود تا با تمهیدات لازم این مرکز به یک نهاد واکنش سریع علمی و اتاق فکر، که به سرعت راهکارهای عملیاتی را در اختیار مدیران شهری قرار می‌دهد تبدیل شود.

وی عنوان کرد: این مرکز با داشتن پتانسیل قوی علمی می­تواند به سمت پاسخگویی به نیازها حرکت کند و با وجود داشتن دانش اندوخته شده، اطلاعات و داده­های طی سالیان گذشته، می‌تواند از نطق‌های پیش از دستور اعضاء شورای شهر تا ارائه نقطه نظرات تخصصی برای طرح ها و لوایح، پشتیان علمی موثری برای شورا باشد.

در ادامه جلسه، معاونین مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نقطه نظرات و دید گاه­های خود را در ارتباط با همگرایی و تعامل بیشتر در مراودات علمی بیان کردند.

گفتنی است دکتر ابراهیم امینی و هیات همراه با حضور در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از نزدیک در جریان مسائل و فعالیت­های آن قرار گرفت.

true برچسب ها : ابراهیم امینی شورای شهر تهران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از رتبه هفدهم ایران در زمینه هوش مصنوعی در جهان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دکتر دهقانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته یک گفتگوها و تعاملات زیادی انجام شد تا یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل شود.  ما مدل های مختلفی را از کشورهای دیگر بررسی کردیم و با ده‌ها ساعت جلسه توسط متخصصان حوزه هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدیم که مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم که شامل نظارت،‌ تنظیم‌گری و ... است.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و اعضای شورای ملی راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند. و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق های بزرگ کشور انجام شد و یک صندوق توسعه هوش مصنوعی تشکیل شد و این صندوق با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی برنامه‌ریزی شد.

دهقانی ادامه داد: کارهای عملیاتی زیادی انجام شده و یک مرکز ملی در نخستین گام یک اپراتور هوش مصنوعی بالا بیاورد که خدمات مختلفی از جمله دیتاسنتر بزرگ و کتابخانه‌های زبان تصویری ارایه می‌کند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: ما از نظر دانش فنی و تولید مقالات علمی رتبه 17 را داریم اما در حوزه کاربردها رتبه 70 یا 80 را دارد که به خاطر نبود زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: این مرکز زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل می‌شود. معاونت علمی وظیفه حمایت از توسعه فناوری را دار. ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی وظیفه حمایت از هوش مصنوعی را دارد.

نقش‌آفرینی "مراکز نوآوری" در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان

دهقانی گفت: امسال تا آخر سال به چندصد GPU دسترسی پیدا می‌کنیم البته بحث های تحریمی شدیدی در این موضوع وجود دارد و ما نیز از همه دانشگاه‌ها و اساتید دعوت می‌کنیم تا در اینجا شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد