Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امکانات و تجهيزات اورژانس تهران پاسخگوي زلزله 6 ريشتري نيست بر لزوم ساخت بيمارستان هاي صحرايي و سيار در حاشيه تهران براي خدمات رساني به مصدومان در زمان بحران تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا، احمد حمزه امروز يکشنبه با بيان اينکه با توجه به وضعيت و ساختار معابر پايتخت امداد رساني به آسيب ديدگان در زمان بحران با مشکل مواجه مي شود، گفت: امکانات و تجهيزات اورژانس تهران پاسخگوي زلزله 6تا 7 ريشتري نبوده و خدمات رساني به آسيب ديدگان در زمان بحران با مشکل مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم کهنوج، فارياب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، با انتقاد از اينکه اغلب بيمارستان ها و مراکز درماني تهران فرسوده بوده و از استحکام لازم برخوردار نيستند، افزود: شايد بيمارستان هاي نوساز و خصوصي استحکام کافي و لازم را داشته باشند اما بيمارستان ها و اورژانس وضعيت مناسبي ندارند.
حمزه با تاکيد برلزوم ايجاد بيمارستان هاي صحرايي و سيار درحاشيه پايتخت اظهارداشت: مسئولان بايد از حالا به فکر ساخت تعدادي بيمارستان سيار در حاشيه يا در برخي ورزشگاه ها باشند تا در زمان بحران بتوانند به فوريت در آنجا مستقر و خدمات رساني به مصدومان را انجام دهند زيرا با وجود ساختمانهاي بلندمرتبه و همچنين وضعيت نامناسب معابر پايتخت امدادرساني سخت خواهد بود.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، بر لزوم مقاوم سازي و بازسازي مراکز درماني پايتخت و اورژانس بيمارستاني براي پيشگيري از خسارات در زمان بحران تاکيد کرد و بيان داشت: همچنين توجه به تامين نيروهاي متخصص، ماهر و کاربلد نيز در بخش اورژانس نياز بايد در دستور کار قرار گيرد.
حمزه با بيان اينکه در پايتخت با کمبود تخت بيمارستاني مواجه نيستيم، تصريح کرد: تهران از نظر تعداد تخت از استاندارد کشوري جلوتر است زيرا متوسط کشوري يک تا يک و نيم تخت به ازاي هر هزار نفر جمعيت است اما در برخي مناطق تهران مانند ونک اين ميزان به 14 تا 15 هم مي رسد يعني تعداد تخت هاي تهران 10 برابر استاندارد کشوري است البته با نرم هاي استاندارد بين المللي فاصله داريم.
نماينده مردم کهنوج، فارياب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، با يادآوري اينکه از ظرفيت بيمارستان هاي خصوصي و عمومي غيردولتي پايتخت مي توان در زمان بحران استفاده کرد، ادامه داد: تهران بر روي گسل زلزله است و خواه و ناخواه شاهد وقوع زلزله در آن خواهيم بود بنابراين بايد علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.
به گزارش خانه ملت، عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه زلزله تهران مانوري ناخواسته بود، تصريح کرد: بيمارستان ها بايد بازسازي و نظارت ها بر ساخت و سازها تشديد شود و همچنين نوسازي تاسيسات آب و برق و آمادگي ورزشگاه ها و سوله هاي مديريت بحران براي اسکان مردم در زمان بحران مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش ايرنا، زمين لرزه اي به بزرگي حدود 5.2 ريشتر و در عمق 7 کيلومتري از سطح زمين، روز 29 آذرماه استان‌هاي تهران و البرز، قم، قزوين، مرکزي و گيلان را لرزاند.
اين زمين لرزه در مرز استان‌هاي تهران و البرز - حوالي ملارد بود.
اجتمام**3061*1724*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: حسين فتح الهي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر قهرمانی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در مرکز بخش «میربگ» برپا می‌شود.

وی گفت: بیمارستان صحرایی شهدای عملیات حاج عمران به مناسبت هفته سلامت با حضور متخصصان و پزشکانی در رشته‌های قلب، چشم‌پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، اعصاب و روانپزشکی، زنان و زایمان، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی و با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان بخشداری «میربگ» و هلال‌احمر در روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه برپا می‌شود.

فرماندار دلفان، ادامه داد: همچنین خدماتی مانند رادیولوژی، بینایی‌سنجی، تغذیه روان‌شناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت، داروخانه ارائه می‌شود.

کد خبر 6088434

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم