Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:47:24 GMT

برنامه توسعه اقتصادی 440 روستا در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۶۹۵۴

برنامه توسعه اقتصادی 440 روستا در خراسان رضوی

سید جواد حسینی عصر یکشنبه در 'نشست مطالعات تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مبتنی بر توسعه مشارکتی' افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده طی برنامه ششم توسعه در خراسان رضوی طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای هزار و 650 روستا اجرا می شود.
وی ادامه داد: دولت این طرح را در راستای تحقق سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه و سیاستهای اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره برداری از ظرفیتهای موجود در مناطق روستایی، ارتقا منزلت اجتماعی روستائیان، نقش آفرینی روستاها در اقتصاد ملی، ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قرار است در این چارچوب طرح هر سال در پنج هزار روستا از کل کشور براساس ظرفیتهای خود با مشارکت نیروهای محلی، استفاده از تسهیلات بانکی، حمایتهای دولتی و سرمایه گذاری خصوصی اجرا شود. سهم خراسان رضوی از این تعداد سالانه 330 روستا است.
وی افزود: تلاش شده با استفاده از اعتبارات معین تعداد روستاهای زیر پوشش طرح را در سال افزایش داد لذا کارگروه آمایش سرزمینی خراسان رضوی امسال 440 روستا را برای اجرای طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در نظر گرفته است.
حسینی شناخت علمی و تحلیل راهبردی مزیتها ، توانمندیها و تنگناهای محوری توسعه اقتصادی و اشتغال در روستاهای هدف، بسترسازی برای رفع محدودیتها و استفاده از توانمندیهای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاهای هدف، یکپارچه سازی و هدفمند کردن و تعیین اولویتهای سرمایه گذاری اقتصادی اشتغالزا در روستاها را از دیگر اهداف طرح برشمرد.
وی ادامه داد: مطالعات در تدوین برنامه های مربوط به این طرح در هر شهرستان باید در سریعترین زمان ممکن و به شکل دقیق بر مبنای مطالعات فرادستی انجام شود. در این میان موضوع تفویض اختیار به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورایاران هم مغفول مانده که باید پیگیری شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم استان از اعتبارات توسعه روستایی و صندوق توسعه ملی 5.9 درصد و از تعداد کل روستاهای کشور 9 درصد است.
خراسان رضوی با وسعت 118 هزار و 851 کیلومترمربع(11 میلیون و 740 هزار و 659 هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور و شامل 28 شهرستان، 70 بخش و 2 هزار و 540 روستا است. یک میلیون و 733 هزار نفر از جمعیت 6 میلیون و 434 هزار نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی

ویدئویی از جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در روستای سلیمانی شهرستان فیروزه استان خراسان رضوی را مشاهده می‌کنید.

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی