Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - بالاخره یکی از مرورگرهای اینترنتی به مقابله با سایت‌ها و پلت‌فرم‌های استخراج ارز دیجیتالی بیت کوین برخاست.

به نقل از وب سایت زد دی نت، مرورگر اینترنت اوپرا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد کاربران خود را از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری که در قالب پلت‌فرم های استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرورگر نروژی، نسخه آزمایشی یا بتاورژنی موسوم به اوپرا 50 را به تازگی ارائه داده است تا موجب شود هکرها و مجرمان سایبری که از طریق وب سایت‌ها و درگاه‌های این مرورگر اینترنتی به استخراج ارز دیجیتالی رمزنگاری شده بیت‌کوین  و ارزهای مشابه اقدام می کردند، دیگر نتوانند از حساب‌های کاربری و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران وارد پلت‌فرم های استخراج بیت کوین شده و از آنها سوءاستفاده کنند.

این قابلیت جدید که در نسخه آزمایشی یا بتاورژن مرورگر اینترنتی اوپرا اضافه شده است، به کاربران اطمینان خاطر و امنیت سایبری بیشتری را به ارمغان می آورد تا بتوانند در فضای مجازی سالم‌تری به کارهای شخصی و اینترنتی خود بپردازند.

 بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری این روزها به منظور استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ، از حساب های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران ( گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها سوءاستفاده می‌کنند و این امر می تواند مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت ایجاد کند.

مرورگر اینترنتی اوپرا نخستین مرورگر اینترنتی است که به حفاظت از امنیت سایبری کاربران و مقابله با بیت کوین ماینینگ پرداخته است.

یکی از متخصصان شرکت اوپرا درباره علایم نفوذ و سوءاستفاده هکرها از مرورگر کاربران به منظور بیت کوین مانینیگ می گوید: زمانی که هکرها و مجرمان سایبری در حال سوءاستفاده غیر مجاز از رایانه یا حساب کاربری شما باشند، پردازنده (CPU) رایانه شما ناگهان از 100 درصد ظرفیت خود استفاده می کند، فن (خنک کننده) رایانه یا لپ تاپ به طور غیر معمولی شروع به کار و سرو صدا می کند و باتری گوشی یا لپ‌تاپ نیز به صورت ناگهانی کاهش می یابد.

وی در ادامه تاکید می کند که این علائم همگی می‌تواند نشانه ای باشد از اینکه مجرمان سایبری اقدام به استخراج بیت کوین یا ارزهای مشابه دیجیتالی رمزنگاری شده از حساب کاربری یا رایانه شخصی کاربران کرده اند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند

محمدحسین واحدی؛  حتی خود صدا و سیما نیز در گزارش خود گفت که این کواد کوپتر‌ها از داخل شروع به پرواز و حمله کردند، تا بتوانند حواس پدافندهای ایرانی را پرت کنند و  حمله اصلی خود را به خوبی شکل بدهند؛ که به یاری خدا آن طور که می‌خواهند نتوانستند و طبق گفته رسانه‌های عراقی ۶ تا از موشک‌های آن‌ها در عراق رهگیری و ساقط شدند. علاوه بر این آن کواد کوپتر‌ها هم در آسمان اصفهان توسط پدافند سپاه نابود شدند.

اما با این حال چیزی که بیش از همه ذهن من را مغشوش کرده به پرواز  این کواد کوپتر‌ها از داخل ایران است. برد این کواد کوپتر‌ها از یک کیلومتر فراتر نمی‌رود یعنی اینکه از داخل مرکز ایران به پرواز در آمده اند نه اینکه از شهر‌های مرزی شروع به پرواز کرده باشند. پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که چه کسی یا چه گروه‌هایی این‌ها را از داخل ایران به پرواز در آورده اند و اینکه چطور به داخل ایران این افراد مخرب صهیونیست نفوذ کرده اند.

این نکته‌ای که ما باید در نظر داشته باشیم، این جریان نفوذ همیشه پاشنه آشیل ما بوده در طول تاریخ و باید از این نظر کشور را آسیب شناسی کرد. تا بتوانیم تمام این ریشه جریان‌های نفوذی را در داخل خشک و نابود کنیم. تا اینکه این‌ها را به مسخره بگیریم و کم اهمیت جلوه بدهیم.

همین بی اهمیتی‌ها و مسخره گرفتن‌ها باعث می‌شود که ما از‌جریان نفوذ غافل بشویم. علاوه بر این نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی ما باید سعی کنند بیشترین تمرکز خود را به جریان نفوذ و عملکرد دیگر کشور‌های متخاصم بگذارند، تا بهتر بتوانند آن‌ها را شناسایی کنند. البته سیستم‌های اطلاعاتی مانند موساد بیشتر از پروکسی یعنی افراد داخل آن کشور‌ نیروی اطلاعاتی جذب می‌کند. هرگز موساد و سازمان‌های اطلاعاتی قدرتمند مانند سیا از نیرو‌های خود زیاد بهره نمی‌گیرند، تا موفق‌تر بتوانند نفوذ کنند.

دیگر خبرها

  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد