Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو هيئت مديره مجمع ناشران انقلاب اسلامي با بيان اينکه کتاب‌هاي نوشته شده با موضوع انقلاب اسلامي حتي در خارج از کشور نيز مورد استقبال قرار مي‌گيرد، گفت: در چين کتابي با اين موضوع در يک‌ميليون نسخه منتشر و توزيع شد.
به گزارش جام نيوز به نقل از تسنيم، نشست خبري جشنواره «چهل چراغ»؛ ويژه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، صبح امروز، سوم دي‌ماه، با حضور علي‌اکبر تورانيان عضو هيئت مديره مجمع ناشران انقلاب اسلامي، رضا اسماعيلي و راضيه تجار از اعضاي انجمن قلم در دفتر انجمن قلم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تورانيان در اين جلسه با اشاره به اهميت 40 سالگي پيروزي انقلاب اسلامي گفت: اين موضوع براي مجمع ناشران انقلاب اسلامي اهميت بسياري دارد، به همين دليل از تيرماه 95 کار کردن بر روي اين موضوع آغاز شد تا بتوانيم کارهايي مرتبط با اين موضوع در حوزه‌هاي مختلف به ويژه کتاب انجام دهيم. سامانه کارشناسي مجمع ناشران در اين مدت 144 موضوع را در حوزه انقلاب اسلامي استخراج کرد که مربتط با حوادث دهه‌هاي 40، 50 و 60 است و مي‌تواند در قالب اثر ادبي بازخواني شود.
وي ادامه داد: مجمع ناشران انقلاب اسلامي با توجه به شرايط فعلي و جوي که براي تطهير رژيم پهلوي ايجاد شده و مشخص کردن انگيزه‌هاي مردم براي به ثمر رساندن انقلاب اسلامي، در اين حوزه شروع به کار کرد. 300 عنوان کتاب مربوط به آن دروه شناسايي و مجموعه مفصلي در اين زمينه تدوين و جمع‌آوري شد. اميدواريم با سلسله نشست‌هايي مستمري که بين مجمع ناشران و انجمن قلم ايران در حال برگزاري است، بتوانيم دين خود را به انقلاب اسلامي ادا کرده و نسل جوان را با اتفاقات رخ داده در انقلاب آشنا کنيم. اميدواريم حوزه کتاب بتواند تأثير خوبي از 40 سالگي انقلاب به نمايش بگذارد. ما همچنين در اين مدت با برخي از نويسندگان نيز صحبت کرديم و تعدادي از آنها مشغول نگارش اثر با موضوع انقلاب اسلامي هستند.
عضو هيئت مديره مجمع ناشران انقلاب اسلامي به 144 موضوع استخراج شده اشاره کرد و افزود: اين موضوعات از ميان حوادث و کتاب‌هايي که در اين رابطه کار شده‌اند، استخراج شده است. از جمله اين موضوعات مي‌توان به نقش اهل سنت در پيروزي انقلاب اسلامي، نقش آمريکا در سرکوب انقلابي‌ها، جبهه ملي و حزب توده، نقش اقشار مختلف از جمله پرستاران، بازاريان، ناشران و کتابفروشان و ... در پيروزي انقلاب، جنبش‌هاي دانشجويي، جنايت‌هاي بهائيت قبل و بعد از انقلاب و ... از جمله اين موضوعات را تشکيل مي‌دهند.
تورانيان با بيان اينکه انقلاب اسلامي، معجزه قرن شناخته شد، اضافه کرد: شکل انقلاب اسلامي با انقلاب روسيه و فرانسه متفاوت بود. پيروزي انقلاب اسلامي همانند ديگر انقلاب‌ها متکي به اسلحه نبود، بلکه مردم با اراده خود و با دست خالي توانستند سيستمي که متکي به آمريکا بود، شکست دهند. انقلاب‌هايي که در دنيا رخ مي‌داد يا متکي به غرب و يا وابسته به شرق بود، اما انقلاب اسلامي تنها انقلابي بود که بدون اتکا به اين دو به پيروزي رسيد؛ با وجود اين حق مطلب در اين رابطه ادا نشده و تعداد آثار منتشر شده در اين رابطه کافي نيست. نسل امروز نمي‌داند که چرا انقلاب اسلامي رخ داده است، از اين جهت مراکز فرهنگي و متوليان اين حوزه بايد حمايت مي‌کردند تا به شکل تخصصي در اين رابطه کار شود.
وي با بيان اينکه همه ما در اين زمينه کم‌کاري کرده‌ايم، افزود: اين در حالي است که آثار نوشته شده درباره انقلاب اسلامي در ديگر کشورها نيز مورد استقبال قرار مي‌گيرد. به عنوان نمونه کتابي در چين با موضوع انقلاب اسلامي در يک‌ميليون نسخه منتشر شد و به سبب استقبالي که از اين اثر صورت گرفت، به چاپ دوم هم رسيد. همه دستگاه‌هاي فرهنگي بايد همکاري کنند تا اين نقيصه برطرف شود.
عضو هيئت مديره مجمع ناشران انقلاب اسلامي با بيان اينکه کتاب‌هاي نوشته شده با موضوع انقلاب اسلامي حتي در خارج از کشور نيز مورد استقبال قرار مي‌گيرد، گفت: در چين کتابي با اين موضوع در يک‌ميليون نسخه منتشر و توزيع شد.
جشنواره ادبي «چهل چراغ» با همکاري مجمع ناشران انقلاب اسلامي و انجمن قلم ايران در 40 سالگي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود. اين جشنواره در دو بخش شعر و ادبيات داستاني براي گروه‌هاي سني کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند تا پايان خردادماه سال 97 آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره به نشاني anjomanghalam1393@gmail.com يا نشاني تهران، خيابان سيدجمال‌الدين اسدآبادي، بالاتر از ميدان سيدجمال‌الدين اسدآبادي، بعد از کوچه 44، شماره 360، انجمن قلم ايران ارسال کنند.
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ برگزار و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077016 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید