Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود:این کارگروه به صورت یکی از زیرمجموعه های کارگروه اقتصاد مقاومتی و با حضور دانشگاهیان و افراد صاحب تخصص و تجربه در صنعت شیلات و متولیان دولتی این بخش و فعالان بخش خصوصی ایجاد می شود.
وی ادامه داد: 240 ظرفیت شیلاتی شناسایی شده که در حال حاضر بیشتر فعالیت ها تنها در پرورش و صید ماهی و میگو خلاصه شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده می توان 50 هزار هکتار استخر پرورش میگو در هرمزگان راه اندازی کرد و 200 هزار تن میگو با ارزآوری سالانه یک میلیارد دلار در آنها تولید کرد.
همتی تاکید کرد: تمام جهت گیری ها باید در راستای نزدیک شدن به این هدف گذاری باشد و دولت در جهت تامین زیرساخت های 50هزار هکتار استخر پرورش میگو تمام همت خود را به کار می گیرد.
نماینده عالی دولت در استان خواستار شناسایی تمام ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه شیلات هرمزگان شد و بیان داشت: باید این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب کتاب منتشر شود و در دسترس همگان قرار گیرد.
در این نشست مشکلات فعالیت های شیلاتی مطرح و استاندار برای رفع برخی از آنها دستورهای ویژه ای صادر کرد.
طولانی بودن فرآیند آزمایش برروی غذای میگوی وارداتی، صید غیرمجاز، نداشتن برنامه مدون حفاظت از منابع آبزی دریایی، افزایش بی رویه و خارج از کنترل آلاینده های نفتی، شهری و صنعتی، تعرفه های گران آب و برق برای پرورش دهندگان میگو و دریافت هزینه از پرورش دهندگان ماهی جهت استفاده از آب شور دریا بخشی از مشکلات مطرح شده در این نشست بود.
به دنبال طرح مسائل یاد شده، استاندار هرمزگان مهلت حداکثر یک هفته ای برای دریافت جواب آزمایش ها برروی غذای میگوی وارداتی تعیین کرد.
همتی همچنین دستور ممنوعیت دریافت هزینه بابت استفاده از آب شور دریا را در این نشست صادر کرد.
2094
خبرنگار و انتشار: هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی پنج شنبه شب در دیدار با مدیرعامل بانک استان بوشهر ضمن تبیین و تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی استان تأکید کرد بسیاری از پروژه‌های شیلاتی نیازمند حمایت بانک‌های درجهت افزایش تولید هستند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در این دیدار گفت: از وظایف مهم امسال شیلات تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق اقتصاد دریا محور است.

امینی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در جهش تولیدات شیلاتی ارائه تسهیلات کم بهره و حمایت‌های مالی از طرح‌های خرد شیلاتی گرفته تا مگاپروژه های شیلات در استان است.

امینی با اشاره به اهمیت موضوع بهره وری در بخش‌های مختلف شیلاتی گفت: بهره وری بیشتر از مزارع از طریق تجهیز کردن مراکز شیلاتی به تجهیزات و امکانات روز دنیا است که انتظار است حمایت‌های خوبی نیز در این موضوع از سوی بانک‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به واحدهای عمل آوری محصولات شیلاتی که به دلیل مشکلات مالی در سال‌های گذشته تعطیل شده‌اند گفت: با حمایت مالی از این واحدها می‌توان این کارخانه‌ها را مجدد به چرخه تولید وارد کرد و یک مزیت مهم و اصلی این دسته از کارخانجات جلوگیری خام فروشی تولیدات شیلاتی است.

امینی همچنین در این جلسه خواستار بسته‌های خوب تسهیلاتی برای تولیدکنندگان مختلف شیلاتی شد و ادامه داد: امید است با حمایت‌های بانک صادرات شاهد رشد تولید و شکوفایی اقتصادی در شیلات استان که یکی از بخش‌های مهم اقتصاد دریا محور است باشیم.

مدیریت شعب بانک صادرات ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل شیلات استان و هیأت همراه در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های بانک صادرات در زمینه همکاری با صنعت شیلات در استان پرداخت.

حیدری با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در طرح‌های شیلاتی استان گفت: جهش تولید با مشارکت مردم از اولویت‌ها است، که تحقق این امر منوط به سرمایه گذاری بیشتر در بخش تولید می‌باشد.

مدیر عامل بانک صادرات استان گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد زنجیره ارزش و حمایت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت شیلات در استان در سال جهش تولید از برنامه‌های مهم بانک صادرات در سال جدید است.

کد خبر 6095364

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • پایگاه رسمی آموزش سیلینگ هرمزگان راه‌اندازی شد
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز