Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:01:36 GMT

جنگل ابر آتش گرفت/ دومین حریق در ۴۰ روز اخیر

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۸۹۲۴

جنگل ابر آتش گرفت/ دومین حریق در ۴۰ روز اخیر

یک منبع آگاه در منابع طبیعی استان سمنان از وقوع حریق در جنگل ابر خبر داد و افزود: تا اعزام نیروهای منابع طبیعی به محل حادثه، نمی توان اظهار نظر دقیقی درباره منطقه و حجم آتش سوزی ارائه داد.

خبرگزاری مهر: یک منبع آگاه در منابع طبیعی استان سمنان از وقوع دومین حریق طی ۴۰ روز اخیر در جنگل ابر خبر داد و گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه در منابع طبیعی استان سمنان از وقوع حریق در جنگل ابر خبر داد و افزود: تا اعزام نیروهای منابع طبیعی به محل حادثه، نمی توان اظهار نظر دقیقی درباره منطقه و حجم آتش سوزی ارائه داد.

وی افزود: درباره علت این حادثه نیز نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد اما هر احتمالی از جمله عوامل انسانی، خطا و یا حتی تعمد را می توان درباره این امر مطرح کرد.

این فرد که از ذکر نام خود پرهیز کرد اظهار داشت: عوامل امدادی بلافاصله به منطقه اعزام شده اند و جزئیات بیشتری را فعلا نمی توان گفت.

چندی پیش نیز دو حریق وسیع در جنگل های ابر و نامنیک در شاهرود و میامی چندین هکتار جنگل را نابود کرد.

جنگل ابر در زمره جنگل های هیرکانی و منحصر به فرد در دنیا است که قدمت آن را ۳.۳ میلیون سال تخمین می زنند.

این جنگل به دلیل خشکسالی اخیر بارها و بارها دچار حریق شده است.

در آتش سوزی پیشین این جنگل عامل انسانی از سوی مدیران ذی صلاح استان سمنان رد و یا تائید نشد اما شنیده ها حاکی از آتش زدن عمدی جنگل برای تبدیل آن به مرتع دامداری است.

 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور